רבוע נדל"ן: שווי קניון TLV ממשיך להישחק ומשפיע על תוצאות הרבעון החיוביות

בסיכום הרבעון השני הקניון אומנם נהנה משיפור של כ-8% בהכנסותיו, שהצטברו ל-25 מיליון שקל, אולם כאמור ערכו ממשיך להישחק • ירידה של כ-31 מיליון שקל בשוויו ברבעון השני הובילה את חברת הקניון לסכם את הרבעון בהפסד של 19 מיליון שקל

תוצאותיו של קניון TLV שבמרכז תל-אביב ממשיכות להעיב על תוצאותיה הכספיות של חברת רבוע כחול נדל"ן . דוחותיה הכספיים לרבעון השני של 2019, שפורסמו בסוף השבוע, חשפו את המשך ירידת הערך של הקניון, לצד המשך ההפסדים שהוא צובר.

בסיכום הרבעון השני הקניון אומנם נהנה משיפור של כ-8% בהכנסותיו, שהצטברו ל-25 מיליון שקל, אולם כאמור ערכו ממשיך להישחק. ירידה של כ-31 מיליון שקל בשוויו ברבעון השני הובילה את חברת הקניון לסכם את הרבעון בהפסד של 19 מיליון שקל, אחרי הפסד של כ-61 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הערכת השווי של הקניון המצורפת לדוחות רבוע כחול נוקבת בשווי של 1.62 מיליארד שקל לנכס, לעומת שווי של 1.65 מיליארד שקל בסוף שנת 2018.

ברבוע כחול מסבירים כי הערכת השווי המעודכנת "הביאה לידי ביטוי את הגידול מצד אחד בשיעורי התפוסה של השטחים המסחריים, ומצד שני, הקטנת דמי השכירות הממוצעים בשטחים המושכרים בשל תחלופת שוכרים וכניסת שוכרים חדשים ועדכון אומדנים שונים". אומדנים אלה, לפי החברה, כוללים בעיקר התאמות הנדרשות לצורך השכרת שטחים, הוצאות שיווק ותמיכה בשוכרים.

רבוע כחול נדל"ן, הפועלת בעיקר בתחום הנדל"ן המניב, מחזיקה ב-50% מהקניון, ובמחצית הנותרת מחזיקות חברות של משפחת גינדי.

קניון TLV, הכולל שטחי מסחר בהיקף של כ-32.5 אלף מ"ר, נפתח לקהל בחודש מרץ 2017, ולפי הנתונים שמציגה רבוע כחול, עד לסוף המחצית הראשונה של השנה הנוכחית נחתמו בו הסכמי שכירות ומזכרי הבנות ביחס לשטח של כ-28.4 אלף מ"ר.

עוד מציינים ברבוע כחול כי שיעור התפוסה בשטחי המסחר במפלסי הקניון, ללא שטחי המסחר ברחוב הסמוך ובשטחים נוספים, עומד על 96%.

בסך-הכול, רבוע כחול נדל"ן שבשליטה בה מחזיק מוטי בן משה באמצעות אלון רבוע כחול, סיכמה רבעון שני חיובי, עם צמיחה של 20% בהכנסותיה, שהגיעו ל-102 מיליון שקל וקפיצה של יותר מפי עשרה ברווחיה, שהגיעו ל-42 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של כ-4 מיליון שקל ברבעון המקביל.

בסיכום מחצית השנה הראשונה הכיוון דומה, עם שיפור של 27% בהכנסות ל-153 מיליון שקל וקפיצה של כ-460% ברווח הנקי ל-78 מיליון שקל.