מנכ"ל מדטרוניק החדש: ג'ף מרתה, אדריכל עסקת מזור, שביקר בישראל ארבע פעמים בשנה האחרונה

בראיון ל"גלובס", המובא כאן שנית, הסביר מרתה מדוע הוא מעריך את ישראל • מרתה יחליף בתפקיד את עומר ישראק, אשר גם הוא פיתח מאוד את הקשר עם ישראל

מנכ"ל תאגיד המכשור הרפואי הבינלאומי מדטרוניק , עומר ישראק, הודיע בסוף השבוע על התפטרותו לאחר כהונה מוצלחת מאוד של כמעט עשור, בעקבות הגעתו לגיל הפרישה המחייב את עובדי החברה. מחליפו בתפקיד יהיה ג'ף מרתה, שהיה עד כה ראש החטיבה השיקומית בחברה. מרתה היה אדריכל העסקה במסגרתה רכשה מדטרוניק את חברת מזור הישראלית ב-1.64 מיליארד דולר.

עוד לפני כן הרבה לבקר בישראל ומאז החתימה אף הודקו הקשים בין מדטרוניק וישראל. בשנה האחרונה ביקר מרתה בישראל ארבע פעמים, ומדטרוניק חתמה בתקופה על ארבעה הסכמי שיווק והפצה למוצרים ישראלים בתחום ההדמיה, שהם סינרגטיים עם מכשור רפואי של מדטורניק. כמו כן נרכשו בנוסף למזור גם החברות נוטרינו בתחום המידע הדיגיטלי וכן חברת ההדמיה ויז'ן סנס. המעורבות של מדטרוניק בישראל הודקה על ידי ישראק, שגם ראה בישראל גם שדה ניסוי ובדיקה למודל העסקי של מדטרוניק של תשלום מבוסס ערך. מרתה צפוי להמשיך את המגמה הזו.

מדטרוניק היא חברת המכשור הרפואי הגדולה בעולם, הנסחרת לפי שווי של כ-144 מיליארד דולר. בראיון בלעדי שהעניק מרתה ל"גלובס" לפני כשנה, אמר כי: "ההיכרות שלי עם ישראל ותיקה ועמוקה מאוד. התרשמתי בישראל מהכל: הגישה החדשנית של המהנדסים בישראל והיצירתיות הנדירה, והתשוקה של כולם למשימה, ההתלהבות והאנרגיות המושקעות - הן ממש יוצאות דופן לעומת כל מה שראיתי בכל מדינה אחרת. יש לישראלים תשוקה לטכנולוגיה ולהמצאות, אבל בנוסף, בוערים בהם גם רצון ומחויבות יוצאי דופן להשיג איכות חיים וטיפול טוב יותר לחולה. אני חוזר מכל ביקור בישראל מלא השראה, גם מהיצירתיות וגם מההתלהבות.

"אני גם מאוד נהנה בישראל. כולם תמיד יוצאים מגדרם להראות לי את הארץ, להסביר לי מה קורה מסביב, לדאוג שיהיה לי כיף. אני אוהב את הנוף ואת האוכל הישראלי, את הדגים הטריים ואת היין".

באותו ראיון אמר מנכ"ל מדטרוניק ישראל ירון יצהרי: "מדטרוניק רואה בישראל מקום מדהים. הם מסתכלים על החוצפה, על הבלגן במובן הטוב של המילה, ועל ההון האנושי. עכשיו עם מזור נעסיק כאן מעל אלף איש".

להלן הראיון במלואו.