בני גנץ על השינוי במדיניות העמימות: "לצד הצורך המבצעי עושים סיבוב פוליטי"

את הדברים אמר יו"ר כחול לבן הבוקר בכנס התאחדות התעשיינים • בנוגע למערכת הבחירות מועד ב', גנץ הסביר כי אם נתניהו יקבל את מלאכת הרכבת הממשלה, הוא יפעל לביטול השימוע

בני גנץ בכנס התעשיינים / צילום: אלעד מלכה
בני גנץ בכנס התעשיינים / צילום: אלעד מלכה

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, אמר היום (ב') שאם לא הוא ירכיב את הממשלה, לא ייערך שימוע אחרי הבחירות. גנץ הסביר בדבריו כי אם נתניהו יקבל את מלאכת הרכבת הממשלה, הוא יפעל לביטול השימוע.

את הדברים אמר גנץ בכנס התאחדות התעשיינים. לדבריו, "נתניהו לא יכול להיות ראש ממשלה עם שלושה כתבי אישום שתלויים נגדו. הבחירות חזרו עכשיו בגלל תיקי נתניהו. אני גם לא בטוח שיהיה שימוע פשוט מסובבים אותנו על האצבע - נתניהו דואג לנתניהו".

יו"ר כחול לבן התייחס לגירעון התקציבי העמוק: "לא אעלה מסים לפחות לא בשלב הראשון. מאיפה נביא כסף? יש הרבה כסף שחור שמסתובב במדינה, וההסכמים הקואליציוניים המופרכים שצריך לצמצם".

גנץ התייחס גם למצבה של מערכת החינוך וחיזוק משק העבודה הישראלי: "נתמרץ לימודי ליבה. חייבים להפוך את החרדים לחלק מהכלכלה שלנו. חייבים לשלב את הציבור הערבי לכלכלה הישראלית. ההייטק לא יכול להחזיק את המשק - הוא קולב מפלסטיק".

באשר למצב הביטחוני, גנץ העביר ביקורת על שינוי מדיניות העמימות: "יש כמה מבחנים להצלחה של פעולה והעיקר הוא להצליח להביא להישגים ומהלכים שיוצרים הרתעה תוך הימנעות מהידרדרות למערכה רחבה, במובן הזה צה"ל בראשות הרמטכ"ל כוכבי עשה פעולה מצוינת. אני סומך עליהם שימשיכו לעשות כך. לצד זאת, במהלכים שכאלו חשוב שיהיה יותר מעשה ופחות מעשיה, וכאן נסדקה מדיניות העמימות. שר בקבינט מתראיין וחושף מידע תוך כדי פעולה, וראש ממשלה שיוצא לעיתונאים ומדבר על זה שאין נפגעים. זה נראה כאילו לצד הצורך המבצעי עושים סיבוב פוליטי. אני לא רואה סיבה למה היה צריך לעשות את זה. העמימות משרתת אותנו גם במקומות שבהם אנשים משייכים פעולות למדינת ישראל והאמינו לי, לא חושדים בפעולות מסוימות שנעשו על ידי שוויץ. יש לי הרגשה שחלק מנושא הדיבורים קשור לעונה שבה אנחנו נמצאים- עונת הבחירות".

לגבי רצועת עזה, אמר גנץ כי "יש שתי חלופות, או חזרה להבנות צוק איתן. אם יש שקט מוחלט, השבת הבנים. מעריך שנגיע למערכה".

גנץ התייחס גם למתקפות על ערוץ 12 ועל העיתונאי גיא פלג, וגם על האיסור על בכירי הליכוד להשתתף בוועידה של ערוץ 12 ביום חמישי הקרוב: "איזה סיטואציה מוזרה אנחנו נמצאים. שרת התרבות תוקפת את מוסדות התרבות. שר המשפטים תוקף את בתי המשפט. הקבינט תוקף את כוחות הביטחון - אתה ראש ממשלה קח אחריות ותוביל. נתניהו מצליח לשכנע את העולם שהוא הקורבן. ביבי קינג? אתה הממסד. אתה מציג את עצמך כקורבן של הממסד של התקשורת, בתי המשפט. גיא פלג עם מאבטח זה לא נורמלי. חציית הסף לכיוון אלימות מילולית ופיזית היא המשך ישיר של הסתה מתמדת. בנובמבר 95 זה נגמר אחרת".

גנץ נשאל האם הוא רואה את איילת שקד כפרטנרית אפשרית לממשלה בראשותו וענה: "פרטנרים אפשריים להרכבת הממשלה. הם לא קיצוניים. יש מרכיבים אצלהם ברשימה שהם קיצוניים והם מגדירים אותם כבלוק טכני. סמוטריץ' לא יכול לקרות פה".