מטומי: רק מכירת חברת הבת Team Internet תאפשר לשלם את חוב האג"ח במלואו

חשש שמטומי לא תעמוד בהחזרי החוב למחזיקי האג"ח הוביל לעיכוב ברכישת המניות ולדיונים עם מחזיקי האג"ח, שעמם הוסכם על הסדר חוב

חברת האינטרנט מטומי   אומנם הציגה בדוחות הכספיים שלה שחיקה בכל אחד מהפרמטרים המרכזיים, אבל מנייתה דווקא זכתה לעדנה מסוימת, ושווי החברה הכפיל את עצמו. זאת, לאחר שהחברה דיווחה בשבוע שעבר על הצעות שקיבלה למכירת החברה הבת שלה, Team Internet, שאם יבשילו לכדי עסקה, יאפשרו לחברה לשלם את מלוא החוב שלה למחזיקי האג"ח.

למרות הזינוק המרשים במניה, מאז ההנפקה הראשונית של מטומי בלונדון ב-2014, תשואת המניה שלילית בשיעור של 98%. 

הפעילות היחידה של מטומי כיום היא של החברה הבת Team Internet, המספקת פתרונות מוניטיזציה של דומיינים באינטרנט. מטומי מחזיקה ב-90% ממניות החברה הבת והייתה אמורה לרכוש את הבעלות המלאה, אבל חשש שלא תעמוד בהחזרי החוב למחזיקי האג"ח הוביל לעיכוב ברכישת המניות ולדיונים עם מחזיקי האג"ח, שעמם הוסכם על הסדר חוב.

עם זאת, לאחר כמה חודשים קיבלה החברה הצעה לרכישת Team Internet באופן שהיה מייתר את הסדר החוב, אבל רכישה זו בוטלה לבסוף. כאמור, לפי הדיווח מהשבוע שעבר, התקבלו הצעות לא מחייבות חדשות, אבל נראה כי את חלק ממחזיקי האג"ח זה לא מרשים, ולבקשתם, יצביעו המחזיקים על הצעה להעמדת החוב לפירעון מיידי, אם החברה לא תבצע פירעון מוקדם חלקי בגובה 5.5 מיליון דולר, או שבעלי המניות יזרימו כספים לחברה.

בינתיים, במחצית הראשונה של 2019, הכנסות מטומי נפלו ב-20.9% ל-33.7 מיליון דולר, וההפסד הנקי שלה גדל ב-269% ל-16.6 מיליון דולר. ה-EBITDA המתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) הסתכם במחצית הראשונה ב-4.9 מיליון דולר - ירידה של 42.4% בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2018, ולדוחות החברה צורפה הערת "עסק חי".

לעומת זאת, תזרים המזומנים מפעילות היה חיובי, בסך 3.8 מיליון דולר, לעומת תזרים שלילי בסך 11.8 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2018. בסוף הרבעון השני היו בקופת החברה 11.9 מיליון דולר.

עם פרסום הדוחות מסר המנכ"ל הזמני ויו"ר החברה, סמי תותח: "מטומי ממשיכה במאמצים לתת מענה לאינטרסים של כל בעלי העניין בחברה, כולל באמצעות מכירת החברה הבת Team Internet". לדבריו, למרות סוגיות הקשורות לדרישות ציות (compliance) שהתגלו בחברה הבת (והובילו למעשה לביטול המכירה), היא נותרה רווחית ועם תזרים חיובי, ובמטומי מצפים שתמשיך לשגשג.