אינפימר פועלת בתחום חשוף לסיכונים ואי-ודאויות, ובינתיים לא מצליחה לייצר הכנסות

בסיכום המחצית הראשונה של 2019, הכנסותיה של אינפימר הסתכמו בסכום זניח של כ-50 אלף שקל; בשנתיים הקודמות (2017-2018) הכנסותיה הסתכמו יחד בכ-180 אלף שקל • רואי החשבון מציינים הפסדים של קרוב ל-5 מיליון שקל שהציגה אינפימר במחצית השנה הראשונה

יובל תמיר, יו"ר אינפימר / צילום: יונתן בלום
יובל תמיר, יו"ר אינפימר / צילום: יונתן בלום

דוחותיה הכספיים של חברת התעשייה אינפימר , הנושאים הערת "עסק חי" והפניות תשומת לב לגבי הפסדיה המצטברים, צורכי המזומנים שלה ותזרים המזומנים השלילי, מספקים בתמצית הבנה בעניין אתגריה להמשיך ולפעול, כשהיא מתקשה לייצר הכנסות כבר תקופה ארוכה.

בסיכום המחצית הראשונה של 2019, הכנסותיה של אינפימר הסתכמו בסכום זניח של כ-50 אלף שקל. בשנתיים הקודמות (2017-2018) הכנסותיה הסתכמו יחד בכ-180 אלף שקל. 

אינפימר פועלת לפיתוח, ייצור ושיווק חומרים תרמופלסטיים מבוססי אשפה, "המשמשים חומר גלם לתעשיית הפלסטיק ומהווים חלופה להטמנה", ורואי החשבון שלה מציינים כי תחום פעילותה "חשוף לסיכונים ואי-ודאויות משמעותיים", ובהתאם, יכולתה "לעמוד ביעדי פעילות הפיתוח ולממש את תוכניות הפיתוח באופן שיאפשר לה להפיק הכנסות משמעותיות מתחום פעילותה, אינה מובטחת". 

לגבי מצבה הפיננסי, מציינים רואי החשבון הפסדים של קרוב ל-5 מיליון שקל שהציגה אינפימר במחצית השנה הראשונה, בהמשך להפסד שנתי של קרוב ל-9 מיליון שקל בסיכום 2018, לצד תזרים מזומנים שלילי מפעילות שוטפת של יותר מ-4 מיליון שקל. הערכת החברה היא כי "יתרת האמצעים הנזילים העומדים לרשותה, יספיקו לה לתקופה של מספר חודשים בלבד".

עוד מציינים רואי החשבון כי יכולתה של אינפימר להמשיך בפעילותה "תלויה בגיוס מקורות למימון פעולותיה", וכי החברה "פועלת לגיוס כספים נוספים באמצעות ביצוע הקצאות פרטיות למשקיעים או גיוס בבורסה בדרך של הנפקה ציבורית או באמצעות גיוס חוב או בדרך של הנפקת זכויות לבעלי מניותיה".

החברה נתבעת על הפרת פטנט

אינפימר נמצאת בשליטת היו"ר יובל תמיר, שעלה לכותרות בתחילת שנות ה-2000, כשהוביל את מאבק יוצאי השייטת שחלו בסרטן לאחר צלילות בנחל הקישון המזוהם, יחד עם אשתו, טל תמיר. בית ההשקעות מיטב דש מחזיק בכ-8% ממניות החברה באמצעות קופות הגמל שלו. 

הנהלתה של אינפימר, בראשות המנכ"ל משה דיין, מנסה לשדר אופטימיות, ותוכניותיה להמשך כוללות, בין השאר, "הגדלת היקף מכירות החברה עד לגובה מלוא יכולת התפוקה של קו הייצור הקיים, ומעבר לה באמצעות קווי ייצור נוספים וקבלת מענקים נוספים", אבל השגת מקורות מימון אלה, לדבריה, "תלויים באירועים עתידיים שאינם בשליטתה של החברה".

עוד בצד האופטימי, אינפימר עדכנה כי מאז שהתקשרה ביוני האחרון עם "יצרן פלסטיק בינלאומי מוביל", הוא ביצע "מספר רב של בדיקות שבהן נמצא כי חומר הגלם מתאים לצרכיו". עם זאת, "הליך הבדיקה המלא ביחס לחומר הגלם, על פני משך הזמן, טרם הושלם", ובשל כך ביקש הלקוח להשלים את הבדיקות מטעמו עד לסוף השנה. 

נוסף על הקשיים הפיננסיים, החברה וצמד בעלי השליטה בה גם מתמודדים עם תביעה משפטית של כ-2.5 מיליון שקל, בטענה שהם "עושים שימוש המפר פטנט". החברה מצדה "סבורה כי התהליך שאותו היא מבצעת שונה מהותית מהתהליך המתואר בפטנט התובעים, ומעריכה כי עומדות לה טענות טובות נגד עילות התביעה".