ישראלית חדשה בבורסה האוסטרלית: חברת הטכנולוגיה AppsVillage גייסה לפי שווי כ-32 מיליון שקל תוך ביקושים גבוהים

אפסווילאג' הוקמה כחברה ישראלית ב-2015, והיא מפתחת פלטפורמת SaaS (תוכנה כשירות) בענן • מחיר המניה בהנפקה היה 20 סנט אוסטרלי, והיום היא ננעלה במחיר זהה

סידני, אוסטרליה / צילום: shutterstock, אס.איי.פי קריאייטיב
סידני, אוסטרליה / צילום: shutterstock, אס.איי.פי קריאייטיב

חברת טכנולוגיה ישראלית נוספת הונפקה בבורסה האוסטרלית (ASX): חברת אפסווילאג' (AppsVillage) גייסה בשבוע שעבר 5 מיליון דולר אוסטרלי לפי שווי של כ-13.3 מיליון דולר אוסטרלי, שהם כ-32 מיליון שקל. ההנפקה זכתה לביקושים גבוהים. מחיר המניה בהנפקה היה 20 סנט אוסטרלי, ולאחר עליות וירידות במחיר המניה בימים שחלפו מאז ההנפקה, היום ננעלה המניה במחיר זהה למחיר ההנפקה.

אפסווילאג' הוקמה כחברה ישראלית ב-2015, והיא מפתחת פלטפורמת SaaS (תוכנה כשירות) בענן, המספקת לעסקים קטנים ובינוניים אפשרות ליצור, להשיק ולנהל אפליקציות לטלפונים ניידים כחלק מקידום עסקיהם. ב-2018 הוקמה חברה אוסטרלית שרכשה למעשה את החברה הישראלית, והיא זו שהונפקה כעת בבורסה האוסטרלית. החברה מייצרת את ההכנסות שלה באמצעות מכירת רישיונות לשימוש בפלטפורמה שלה - במחיר של 19.99 דולר לחודש במנוי חודשי, או 14.99 דולר לחודש עבור מנוי שנתי. כמו כן היא גובה עמלות על רכישות באמצעות האפליקציה או על פרסומות של לקוחותיה ברשתות חברתיות. לפי התשקיף שהגישה החברה, ב-2018 ההכנסות שלה הסתכמו ב-373 אלף דולר אמריקאי, לעומת כ-78 אלף דולר ב-2017. אפסווילאג' רשמה ב-2018 הפסד נקי של 1.5 מיליון דולר, לעומת הפסד של 555 אלף דולר ב-2017. בדיווח שפורסם לאחר ההנפקה, החברה ציינה כי במחצית הראשונה של 2019 הכנסותיה הגיעו ל-631 אלף דולר. החברה צורפה לאחרונה לתוכנית שבמסגרתה פייסבוק מלווה סטארט-אפים מבטיחים.

מנכ"ל החברה שהוא גם אחד ממייסדיה, הוא מקס בלובנד, שלאחר ההנפקה מחזיק ב-4.6% ממניות החברה. בלובנד, אגב, הוא בנו של ד"ר זיגמונד בלובנד, המנכ"ל ובעל השליטה בחברת ALD שנסחרת בת"א ושהודיעה לאחרונה על כוונתה להנפיק חברה בת בבורסה האוסטרלית. בעל המניות הגדול ביותר באפסווילאג' הוא משה כהן, סגן נשיא לפיתוח עסקי, שמחזיק ב-8.3% מהמניות. יו"ר החברה הוא יואב זיו, לשעבר סגן נשיא באמדוקס.

את ההנפקה ליוו RM Corporate Finance ועו"ד אנה משה, שותפה במשרד פרל כהן צדק לצר ברץ, כאשר חברת A-Labs ליוותה את החברה ברוד שואו לקראת ההנפקה. כמו כן, ליווה את ההנפקה רו"ח ליאור שחר, שותף וראש מגזר סטארט אפים בפירמת BDO.

לדברי המנכ"ל בלובנד, "לעסקים קטנים ובינוניים רבים חסר ניסיון בשיווק דיגיטלי והם אינם מסוגלים לעמוד בעלות של שימוש בכלים בתחום. AppsVillage עונה על אחד הצרכים המשמעותיים ביותר של עסקים כדי לצמוח כיום בסביבה הדיגיטלית, בכך שהיא מציידת אותם בכלי שיווקי חכם, שלא מצריך ידע או עלויות גבוהות. אנו מזהים ביקוש רב לפתרונות שלנו וצופים שנמשיך לצמוח בקצב מהיר". בלובנד הוסיף כי לחברה יש מודל יציב לצמיחה מהירה וכי הבורסה האוסטרלית היא מנגנון נפלא לגיוס כסף.

בבורסה האוסטרלית נסחרות כיום מעל 20 חברות ישראליות מתחומי הטכנולוגיה השונים, וביניהן אודיופיקסלס שנסחרת בשווי 481 מיליון דולר אוסטרלי, פלואנס ששוויה 225 מיליון דולר אוסטרלי וספליטיט, בשווי 169 מיליון דולר אוסטרלי.