וולמארט תצמצם את מכירות הנשק והתחמושת בחנויות שלה

הצעד מגיע חודש לאחר הירי ההמוני בחנות וול מארט בטקסס • "ברור לנו שהמצב הנוכחי הוא בלתי מקובל", אמר מנכ"ל הרשת, דאג מקמילון • וול מארט מהווה כיום כ-2% משוק הנשק החם עם נתח שוק של 20% ממכירות התחמושת

וול מארט / צילום: shutterstock
וול מארט / צילום: shutterstock

אתמול (ג'), חודש לאחר הירי ההמוני בחנות וול מארט באל פאסו, טקסס, רשת וול מארט הודיעה כי תצמצם את מכירות הנשק והתחמושת שלה, ולוחצת על הקונגרס לפעול למען חוקי בטיחות בנוגע לאקדחים ורובים. 

וול מארט, הקמעונאית הגדולה ביותר באמריקה, מסרה כי תפסיק למכור תחמושת של אקדחים ורובים בעלי קנה קצר, לאחר שתסיים למכור את התחמושת שכרגע יש ברשותה. החברה גם תפסיק למכור אקדחים במדינת אלסקה, המדינה היחידה שבה היא עדיין מוכרת רובים, לאחר שבשנות ה-90 הפסיקה למכור אקדחים בכל שאר מדינות ארה"ב. 

בנוסף, החברה מסרה כי תבקש מלקוחותיה לא להסתובב עם נשק באופן גלוי בחנויות שלה ושל חברת-הבת שלה Sam's Club במדינות בהן הדבר מותר באופן חוקי. וול מארט תמשיך למכור רובים ורובי ציד ותחמושת לרובים מהסוג הזה בכל אחת מ-3,900 החנויות שלה שמוכרות נשק חם. 

דאג מקמילון, מנכ"ל וול מארט, מסר כי השינויים הללו נגרמו בגלל הירי באל פאסו, טקסס, וכן מקרי ירי המוני אחרים שהתרחשו בעת האחרונה. "ברור לנו שהמצב הנוכחי הוא בלתי מקובל", אמר מקמילון בתזכיר שנשלח לעובדי החברה. 

מקמילון, שאומר שהוא בעצמו בעל נשק, עשה מאמצים רבים כדי לא להכעיס לקוחות חובבי נשק חם. "אנחנו נתייחס לאזרחים שומרי החוק שלנו בכבוד, ותהיה לנו גישה לא תוקפנית", אמר. "עם סילוק מכירת האקדחים, נוכל להתמקד בצורה טובה יותר בצרכים של חובבי הציד והירי הספורטיבי".  

בנוסף לכך, מקמילון אמר כי הוא שלח מכתבים לבית הלבן ולנציגים בקונגרס בקריאה לפעולה בנוגע לחוקי בטיחות של אקדחים ורובים, שהם בגדר "היגיון בריא". מקמילון אמר כי הקונגרס צריך לדון לגבי האישור מחדש של החוק להחרמת רובי סער ולהרחיב את בדיקות הרקע שנעשות לרוכשי נשק חם. "הקונגרס והממשל צריכים לפעול", אמר.

מ-20% משוק התחמושת ל-6% 

וול מארט מהווה כיום כ-2% משוק הנשק החם עם נתח שוק של 20% ממכירות התחמושת. מקמילון אמר כי השינויים המוצעים יורידו את נתח השוק למשהו בין 6% ל-9%. 

ב-3 לאוגוסט, חנות וול מארט באל פאסו הייתה הזירה לאחד ממקרי הירי ההמוני הנוראיים ביותר בתולדות ארה"ב. לאחר הירי וול מארט ספגה לחץ כבד להסיר נשקים מהחנויות שלה, ובנוסף ספגה ביקורת על מכירת חולצות עם מסרים חיוביים לגבי אקדחים. מספר מועמדים דמוקרטים לנשיאות התקשרו לוול מארט וביקשו שתפסיק למכור אקדחים בחנויות שלה. 

הצעדים שהוכרזו אמש הם חלק מגל שינויים שהחברה עשתה בנוגע לנשק חם בשנים האחרונות כתוצאה ממקרי הירי ההמוני בארה"ב: היא הפסיקה לשים בחלונות התצוגה משחקי וידאו אלימים בחנויות שלה, וב-2015 היא הפסיקה למכור רובי סער והעלתה את הגיל המינימלי שבו ניתן לקנות רובה ל-21.