קורטיקה השיקה חברה בתחום הרכב שגייסה הון מטויוטה ומ-BMW

חברת הבינה המלאכותית קורטיקה השיקה הלילה חברה-בת בתחום הרכב החכם (Cartica AI) והודיעה על שיתוף-פעולה עם יצרניות הרכב טויוטה ו- BMW ועם ספקית הטיר1 קונטיננטל, שכולל גם גיוס הון משלוש החברות • סכום הגיוס עוד לא פורסם

יגאל ריכלגאוז וקרינה אודינייב, ממייסדי קורטיקה / צילום: כפיר זיו
יגאל ריכלגאוז וקרינה אודינייב, ממייסדי קורטיקה / צילום: כפיר זיו

חברת הבינה המלאכותית קורטיקה השיקה הלילה חברה-בת בתחום הרכב החכם (Cartica AI) והודיעה על שיתוף-פעולה עם יצרניות הרכב טויוטה ו-BMW ועם ספקית הטיר1 קונטיננטל, שכולל גם גיוס הון משלוש החברות. משקיעה נוספת היא Ourcrowd. החברה קיימת כיישות עצמאית מזה מספר חודשים, ופעילותה מבוססת על פעילות הרכב של קורטיקה בשנים האחרונות ומשתמשת בטכנולוגיה הגנרית שפיתחה.

החברה-הבת קארטיקה לא חשפה את גובה הגיוס, אך לפי גורמים המקורבים לחברה, הוא עומד על עשרות מיליוני דולרים. החברה מעסיקה כבר היום צוות של 45 עובדים, ומתכוונת לגייס עוד 60 עובדים נוספים עד סוף השנה ולהשיק מרכז פיתוח בתל-אביב ומשרד מכירות במינכן. קורטיקה עצמה מעסיקה כיום כ-100 עובדים וצפויה להמשיך לגדול בעשרות עובדים נוספים גם היא.

"השלושה ייכנסו כשותפים בהשקעה ובפיתוח ושיווק המוצר לתעשיית הרכב", אומר יגאל ריכלגאוז, מנכ"ל קארטיקה, בראיון ל"גלובס".

"המטרה של קארטיקה עכשיו היא לקדם את המוצר שלה שמהווה תחרות ישירה למוצר ה-ADAS של מובילאיי. היום הפתרון שלנו כבר מותקן על השבב של רנסאס וצורך אנרגיה ביעילות גבוה פי עשרה מהפתרון של מובילאיי. להם כמובן יש את הכוח העצום גם של אינטל, של מספר העובדים והניסיון שיש להם בתחום, אבל אנחנו מבינים שלנו יש טכנולוגיה פורצת דרך ומשבשת, ושהיא יכולה לשנות את כל כללי המשחק בתחום".

לפני שהחל לכהן כמנכ"ל קארטיקה בחודשים האחרונים, ריכלגאוז כיהן כמנכ"ל קורטיקה, אותה הקים ב-2007 יחד עם קרינה אודינייב ועם פרופ' יהושע (שוקה) זאבי מהפקולטה להנדסת חשמל בטכניון. החברה הוקמה על בסיס מחקר שערכו השלושה בטכניון בתחומי הנדסת החשמל וחקר המוח. במחקר הם הצליחו לפתח מודל של למידת מכונה לא מפוקחת, אשר כיום עומד בבסיס החברה ומוגן בכ-200 פטנטים. 

בניגוד לטכנולוגיות אחרות בתחום, הטכנולוגיה שפיתחו עוסקת בייצוג ולא בתיוג, בדומה למוח האנושי. היא מייצרת מעין "חתימות" דיגיטליות לכל האובייקטים שמוזנים למערכת, ללא הגבלה של קטגוריות או צורך בתיוגים. התהליך מתבצע באופן שקוף, בשונה מתהליכי למידה עמוקה אחרים.

כיוון שמדובר בטכנולוגיה גנרית, ניתן ליישמה במגוון שימושים, וקארטיקה היא רק אחת מחמש חברות-בת שהקימה קורטיקה על בסיס הטכנולוגיה הזו. שלוש מהן כבר הפכו לספין-אוף עצמאי, ושתיים מהן פועלות עדיין במסגרת חברת-האם.

"הטכנולוגיה נבחנה כבר במיליוני מיילים, והיא צפויה להיכנס לעשרות מיליוני רכבים בחמש השנים הקרובות. היא תהיה מותקנת במאות אלפי רכבים על הכביש כבר לקראת סוף שנה הבאה".

מעבר להבטחה כי תתוקן בעשרות מיליוני רכבים, החברה לא מפרסמת את פרטי ההסכמים שלה. אם אכן יתממשו, מדובר בהיקף לא מבוטל.