תופחת יפה: תופין עקפה את תחזיות האנליסטים בתוצאות הרבעון השני

חברת אבטחת הסייבר הישראלית, שמניותיה הונפקו לראשונה בניו יורק באפריל, מספקת תחזיות דומות לצפי האנליסטים לרבעון השלישי • המניה עלתה ב-23% מאז ההנפקה

חברת אבטחת הסייבר הישראלית Tufin, שמניותיה הונפקו לראשונה בבורסת ניו יורק לפני כחמישה חודשים, פרסמה אתמול את דוחות הרבעון השני של 2019, שבו עקפה את תחזיות האנליסטים.

במקביל, תופין סיפקה תחזיות דומות לצפי האנליסטים לרבעון השלישי. מניית תופין נחלשה אתמול בכ-4% במסחר בניו יורק, ובסיום יום המסחר ננעלה במחיר של כ-17.3 דולר, המשקף לה שווי שוק של 536 מיליון דולר. מדובר במחיר הגבוה ב-23.5% ממחיר המניה בהנפקה, אם כי לפני כחודשיים היא נסחרה במחיר גבוה ב-43%, כ-30.5 דולר.

תופין מספקת פתרונות סייבר שמאפשרים לארגונים לאכוף מדיניות אבטחת מידע בסביבות שונות. החברה רשמה ברבעון השני הכנסות של 25.1 מיליון דולר - צמיחה של 35.5% ביחס לרבעון המקביל, שבו תופין עוד הייתה חברה פרטית. שני קווי המוצרים של החברה רשמו צמיחה ברבעון החולף: ההכנסות ממכירת מוצרים גדלו ב-31.2% ל-10.9 מיליון דולר, וההכנסות מתחזוקה ושירותים מקצועיים צמחו ב-39.1% ל-14.2 מיליון דולר.

רווחיות של 91% בתחום המוצרים

התחום הרווחי יותר עבור תופין הוא תחום המוצרים, שבו הרווחיות הגולמית הסתכמה ברבעון ב-90.8%, לעומת 72.5% בתחום התחזוקה והשירותים. בשני המקרים מדובר בירידה בשיעורי הרווח הגולמי לעומת הרבעון המקביל ב-2018.

לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), תופין רשמה ברבעון השני הפסד נקי של 8.2 מיליון דולר, לעומת הפסד של 3.1 מיליון דולר ברבעון המקביל. על בסיס Non-GAAP, בנטרול התגמולים מבוססי המניות לעובדים, ההפסד הנקי הסתכם ב-5.6 מיליון דולר, שהם 18 סנט למניה - בעוד האנליסטים ציפו להפסד גבוה יותר, של 20 סנט למניה.

מתחילת 2019, הכנסות תופין צמחו ב-30.6% לרמה של 47.6 מיליון דולר, ההפסד הנקי החשבונאי (GAAP) גדל ב-235% ל-12.7 מיליון דולר, ואילו ההפסד Non-GAAP הגיע ל-8.9 מיליון דולר, לעומת הפסד של 2.5 מיליון דולר ברבעון המקביל. 

תופין ייצרה במחצית הראשונה של השנה 1.5 מיליון דולר מפעילות שוטפת, ובסיום התקופה היו לה כ-131 מיליון דולר. כזכור, החברה גייסה בהנפקה בבורסת ניו יורק באפריל כ-113 מיליון דולר.

המלצת "תשואת יתר" מאופנהיימר

"היה לנו רבעון חזק, ואני מרוצה מאוד מהתוצאות שלנו", אמר אתמול רובי כיטוב, מנכ"ל ומייסד משותף של תופין. "אנחנו ממשיכים לראות ביקושים חזקים בכל הוורטיקלים והאזורים הגיאוגרפיים. זכינו בלקוחות חדשים בולטים, ובמקביל הרחבנו את עסקינו עם בסיס הלקוחות הקיים שלנו. הצורך באוטומציה של מדיניות אבטחת רשת הופך ליותר ויותר דחוף, ככל שהמורכבות של הרשת גדלה והטרנספורמציה הדיגיטלית מואצת".

בתופין צופים כעת הכנסות של 24-26 מיליון דולר ברבעון השלישי השנה, והכנסות של 106-111 מיליון דולר בשנת 2019 כולה. על פי התחזית, ההפסד התפעולי Non-GAAP של החברה יגיע ברבעון השלישי ל-4.8-6.3 מיליון דולר, ובשנה כולה ל-10.7-12.7 מיליון דולר.

בתגובה לדוחות תופין כתבו כלכלני אופנהיימר כי החברה ממשיכה לחזק את מעמדה התחרותי והמובילות הטכנולוגית בתחום ניהול ואוטומציה של פיירוול ("חומת אש"). להערכת אופנהיימר, החברה פונה לשוק יעד של 10 מיליארד דולר והיא צפויה ליהנות מצמיחה גבוהה בהמשך. באופנהיימר סבורים כי תופין נסחרת ברמת תמחור נמוכה במיוחד ביחס למגזר הסייבר, וממשיכים להמליץ עליה בהמלצת "תשואת יתר", במחיר יעד של 35 דולר - כפול ממחיר המניה הנוכחי.