הסטארט-אפ ניורה (Neura) גייס 16 מיליון דולר לניתוח התנהגות של צרכנים

את סבב הגיוס הנוכחי לנוירה הובילה קרן פיטנגו, שהובילה גם את ההשקעה הקודמת בחברה, יחד עם זרוע ההשקעות של קונגלומרט המדיה האמרקיאי Qurate Retail של המיליארדר ג'ון ס. מלון

צוות נוירה במשרדים בהרצליה / צילום: נוירה
צוות נוירה במשרדים בהרצליה / צילום: נוירה

חברת הסטארט-אפ ניורה (Neura), המפתחת פלטפורמה לאיסוף מידע וניתוח התנהגות של צרכנים, גייסה 16 מיליון דולר בסבב גיוס שני. את הסבב הובילה קרן פיטנגו, שהובילה גם את ההשקעה הקודמת בחברה, יחד עם זרוע ההשקעות של קונגלומרט המדיה האמרקיאי Qurate Retail של המיליארדר ג'ון ס. מלון. עוד השתתפו בסבב Moneta Capital, אמדוקס, AXA Ventures ומשקיעים נוספים. החברה גייסה 32 מיליון דולר בסך הכל.

החברה הוקמה ב-2013 על ידי אורי שעשוע (סמנכ"ל מוצר) גיל מלר (סמנכ"ל מו"פ), טרינו מאגי (סמנכ"לית טכנולוגיה) וגלעד מאירי אשר כיהן כמנכ"ל ולא מחזיק בתפקיד פעיל בחברה כיום, אך נמנה על משקיעיה. מנכ"ל החברה בשנתיים וחצי האחרונות הוא עמית המר. החברה מעסיקה 40 עובדים, מתוכם 30 בישראל והיתר במטה החברה בסן פרנסיסקו ובלונדון.

אורי שעשוע, גיל מלר, טרינו מאגי ועמית המר / צילום: נוירה
 אורי שעשוע, גיל מלר, טרינו מאגי ועמית המר / צילום: נוירה

החברה פיתחה טכנולוגיה אשר מסוגלת לאסוף מידע אנונימי גולמי על משתמשים, דרך תוסף תוכנה המותקן על אפליקציות המובייל של לקוחותיה. את המידע הזה החברה מעבדת והופכת לתובנות התנהגותיות, באופן שנועד לאפשר למותגים להתאים את השירותים שלהם לצרכי המשתמשים באופי ההצעות ובזמן שהן נשלחות. המר מדגיש כי הפלטפורמה תוכננה באופן שתואם את תקנות הפרטיות בעולם, בהן ה-GDPR באירופה והתקנות המתגבשות בימים אלה בקליפורניה.

"החיים המודרניים שלנו נמצאים בעולם הפיזי אבל אנחנו משתמשים כל היום בטלפונים שלנו, באפליקציות ובשירותים דיגיטליים. אנחנו מזמינים אוכל, מוניות וחנייה דרך הטלפון והרבה מהמידע שאנחנו צורכים הוא מידע דיגיטלי", אומר המר בשיחה עם "גלובס". "החברות שאנחנו צורכים את השירותים שלהן מנסות לתקשר איתנו ולתת לנו שירות מאוד אישי, אבל הן מתקשות, כי הן מכירות אותנו היכרות חלקית".

"מחקרים אחרונים מראים שמעל 90% מהמסרים ומהצעות הערך של מותג עם צרכנים לא נקראים על ידי הצרכנים, ורק אחוז אחד מוביל להמרה, כלומר גורם לפעולה מסויימת על ידי הצרכן", מוסיף המר. "למה הצרכן לא קורא את המסרים הללו? התשובה היא שהוא לא תופס את התקשורת הזו כרלוונטית אליו וכך גם דברים שהם רלוונטיים אליו מגיעים בתזמון הלא נכון. יש פה שאלה אמיתית איך מותג יכול לדעת מה רלוונטי ללקוחות ואיך לשלוח כל הצעת ערך באופן לא שרירותי".

תעודת זהות:

תחום פעילות: פלטפורמה לניתוח התנהגות של צרכנים

שנת הקמה: 2013

מייסדים: אורי שעשוע, גיל מלר, טרינו מאגי וגלעד מאירי

עובדים: 40, מתוכם 30 בישראל

משרדי הנהלה: תל אביב וסן פרנסיסקו

גיוסי הון: 32 מיליון דולר

משקיעים בולטים: קרן פיטנגו, Qurate Retail ,AXA Ventures