האם קיימת מחלה מסתורית בקרב צרכני הסיגריה האלקטרונית

לפחות 3 הרוגים ממחלת ריאות מסתורית בארה"ב, שרופאים חוששים שהמקור שלה מגיע מהסיגריה האלקטרונית ומשימוש בקנאביס באמצעות מכשירי אידוי • במשרד הבריאות בארה"ב קוראים לציבור לשקול את השימוש בסיגריה האלקטרונית • אחת מיצרניות הסיגריה האלקטרונית מדגישה כי מדובר בשימוש בסמים אסורים ומסרה: "שמים מבטחנו בעבודתם של ה-FDA, ורשויות הבריאות בארה"ב בעבודתם לחקר האמת"

סיגריה אלקטרונית / צילום: רויטרס
סיגריה אלקטרונית / צילום: רויטרס

לפחות 3 הרוגים ממחלת ריאות מסתורית שרופאים חוששים שהמקור שלה מגיע מהסיגריה האלקטרונית וממכשירי אידוי של קנאביס

בשבוע שעבר דווח על מטופל מאינדיאנה שבארה"ב שנפטר, ולפניו דווחו על עוד 2 מקרי מוות ממדינת אילינוי ומאורגון, כך לפי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (Centers for Disease Control and Prevention) בשיחה עם רשת CNBC. 

כעת במרכז קוראים לציבור להימנע משימוש בסיגריה האלקטרונית. 

דנה מייני-דלמן, המפקחת על תגובת CDC, אמרה: "עד שלא תהיה לנו סיבה ובעוד החקירה הזו נמשכת, אנו ממליצים לאנשים לחשוב פעמיים אם להשתמש בסיגריות אלקטרוניות".

ברשויות הפדרליות בודקים 450 מקרים אפשריים הקשורים למחלת הריאות המסתורית הנוגעים למכשירי האידוי, כך מסרה מייני-דלמן. כאמור, לא ברור מה בדיוק גורם למחלה. 

מיייני-דלמן הוסיפה כי חלק גדול מהחולים דיווח כי הם שאפו לריאותיהם את החומר הפעיל בקנאביס, THC, בכמויות גדולות. 

אין זו הפעם הראשונה שהסיגריה האלקטרונית משוייכת למחלות ותופעות לוואי שאינן רצויות. רק בחודש שעבר דווח כי מנהל המזון והתרופות (FDA) חוקר 127 מקרים של אנשים שסבלו מהתקפי פרכוסים אחרי עישון סיגריה אלקטרונית.

יצרנית הסיגריה האלקטרונית ג'ול מסרה ל"גלובס":

"רכיבי המוצר של ג'ול אינם כוללים THC, כל רכיב אחר אשר מקורו ממריחואנה או ויטמין E, כמו אלו שנמצאו במוצרי THC. אנו שמים מבטחנו בעבודתם של ה-FDA, ה-CDC ורשויות הבריאות בארהב בעבודתם לחקר האמת".