יאיר נתניהו: "רבין רצח ניצולי שואה באלטלנה, רבין הביא למותם של 2000 ישראלים"

התבטאות קשה של יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, נגד יצחק רבין ז"ל, עוררה זעם במהלך השבת • רה"מ: "לא מסכים עם הדברים שכתב בני יאיר"

יאיר נתניהו / צילום: שלומי יוסף
יאיר נתניהו / צילום: שלומי יוסף

התבטאות קשה של יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, נגד יצחק רבין ז"ל עוררה זעם במהלך השבת.

יאיר נתניהו צייץ את הדברים הבאים בטוויטר, בתגובה לדברים שכתבה סתיו שפיר על השוואה שנערכה במעריב בין רבין לנתניהו.

"רבין עבר על החוק, עשה הרצאות באמריקה בעודו עובד ציבור והרוויח הון תועפות. שעלו עליו הפיל את התיק על אשתו, וסגר את זה בשיחת סלון נעימה עם אהרון ברק. רבין רצח ניצולי שואה באלטלנה. רבין הביא לפה את ערפאת ועוד עשרות אלפי מחבלים מטוניס והביא למותם של 2000 ישראלים".

והנה הציוץ של נתניהו הבן שהוסר:

יאיר נתניהו מגדף את ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין / צילום: צילום מסך, גלובס
 יאיר נתניהו מגדף את ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין / צילום: צילום מסך, גלובס

בהמשך מחק יאיר נתניהו את הציוץ, אך הדברים עוררו סערה. במפלגת העבודה, אשר בראשה עמד רבין כאשר נרצח על ידי מתנקש יהודי בסיום עצרת שלום בנובמבר 1995, החליטו להגיש נגדו תביעת לשון הרע.

ח"כ עמיר פרץ צייץ בתגובה לדברים: "הנחתי את היועצים המשפטיים של המפלגה להכין תביעת דיבה נגד יאיר נתניהו. כמי שמופקד על מורשת רבין וכממשיך דרכו, לא אאפשר את הכפשתו והשחרת דרכו של גיבור ישראל במלחמה ובשלום. אני אלחם על דרכו ולא אתן לרעיונות חולניים של אנשים חולניים לשכתב את ההיסטוריה ולפגוע בשמה של המפלגה ובשמו."

בנו של יצחק רבין ז"ל, יובל רבין הביע זעזוע מן הדברים.

"לא האמנתי לו. לקבוע שרבין רצח ניצולי שואה זה המשך ישיר לפוסטר של רבין במדי אס-אס. אל תגידו שלא ראיתם. אולי הפעם היועץ המשפטי לממשלה יפעל נגד המסיתים?"

נכדתו של רבין, נעה רוטמן, המועמדת מטעם מפלגת המחנה הדמוקרטי התייחסה גם היא לדברים. באירוע שבתרבות בגבעת שמואל היא אמרה כי "אי אפשר להגיש תביעת דיבה על דיבתו של המת, ולכן הפנייה של עמיר פרץ ושל מפלגת העבודה היא ריקה מתוכן". היא הוסיפה: "מה שכן יש אפשרות זה ללכת לקלפי ולהצביע לפי צו מצפונכם ולהסיר מעלינו את השיקוץ המשסה הזה כדי שנוכל לחזור להתווכח על אידיאולוגיה, ולא להטיל בוץ"

בצאת השבת שלח דוברו של נתניהו, עופר גולן, הודעה לפיה ראש הממשלה נתניהו מסתייג מן הדברים שכתב בנו. וכך נמסר מטעמו של נתניהו: "אני לא מסכים עם הדברים שכתב בני יאיר על יצחק רבין ז"ל. עמדותיו של יאיר הן שלו בלבד ועל דעתו".