נעילה ירוקה בוול סטריט; אפל חצתה שווי של טריליון דולר

הנאסד"ק עלה ב-1%, מדד דאו ג'ונס הוסיף לערכו 0.84% וננעל מעל ל-27,000 נקודות לראשונה מאז חודש יולי • מניית אפל קפצה בכ-3% בהמשך לאירוע ההשקה אתמול • נשיא ארה"ב טראמפ שוב תוקף את הפד וקורא להשית ריבית שלילית • עיני השוק מופנות לבנק המרכזי של אירופה שצפוי להכריז מחר על החלטת הריבית

הלוגו של אפל בבורסת נאסד"ק / צילום: רויטרס
הלוגו של אפל בבורסת נאסד"ק / צילום: רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

בורסות וול סטריט ננעלו בעליות כאשר מדד הדאו ג'ונס ניתר ביותר מ-200 נקודות וננעל מעל לרמה של 27,000 נקודות לראשונה מאז חודש יולי.

מדד הנאסד"ק עלה ב-1.06%, מדד S&P 500 טיפס ב-0.7% ומדד דאו ג'ונס הוסיף לערכו 0.84%.

 מניית אפל  זינקה ב-3.2% מה שמשקף שווי חברה של יותר מטריליון דולר.

טבע עלתה ביותר מ-2%, פייסבוק עלתה ב-1.3%.

19:45

בורסות וול סטריט נסחרות בעליות בהובלת מדד הנאסד"ק שמטפס בכ-0.9%. הדאו ג'ונס עולה ב-0.35% ומדד S&P 500 מוסיף 0.44%.

מחיר הנפט נופל ב-2.8% על רקע הדיווח כי ממשל טראמפ דן בהקלות הסנקציות על איראן, וזאת לקראת פגישה אפשרית עם נשיא הרפובליקה האיסלאמית חסן רוחני מאוחר יותר החודש. המהלך עשוי להגביר את היצע הנפט העולמי. רק אתמול פיטר טראמפ את היועץ הביטחוני בולטון שדחק להוריד את היצע הנפט האיראני לאפס.

בהמשך לאירוע ההשקה אתמול, מניית אפל  מטפסת בכ-2.5% ובכך שווי החברה חוצה את רף הטריליון דולר.

מניית טסלה קופצת בכ-5% ובכך רושמת את היום הטוב ביותר מזה 7 שבועות. המניה משלימה מהלך עליות של יותר מ-8% מתחילת ספטמבר, לאחר ירידה של 7% בחודש אוגוסט האחרון. אמש צייץ מנכ"ל החברה אלון מאסק כי הרכב מדגם S של החברה רשם שיא שלא נראה מעולם בנוגע למהירות הרכב בעל 4 דלתות מדגם סדן, והבטיח לשחרר וידאו של המהלך בהמשך.

18:50

בורסות אירופה ננעלו בעליות שערים של עד כ-1% בהובלת מדד הפוטסי הבריטי.

מניית יצרנית מכשירי המדידה הבריטית ספקטריס  זינקה מעל 7%.

מניית מדד הפוטסי  צנחה ב-6.3% לאחר שבורסת הונג קונג הציעה לרכוש אותה ולמזג את שני המדדים.

חברת הביגוד הספרדית אינדיטקס  ירדה בכמעט 4% וחברת השירותים הצרפתית ויולה  ירדה ב-2.1%.

16:36

המדדים המובילים בוול סטריט נפתחו ביציבות, כאשר המדדים המובילים נסחרים ללא שיניו מהותי. עיני השוק מופנות להודעת הריבית של הבנק המרכזי של אירופה (ECB) מחר בצהריים. 

נשיא ארה"ב טראמפ קרא להשית ריבית שלילית והוסיף כי חברי הבנק הפדרלי "מטומטמים". "הבנק הפדרלי צריך להוריד את הריבית שלנו לאפס, או נמוך מכך, ואז אנחנו צריכים להתחיל לממן מחדש את החוב שלנו. יש להנמיך את עלויות הריבית לרמה הרבה יותר נמוכה, ובמקביל להאריך משמעותית את התקופות. יש לנו מטבע, חוסן ומאזנים מעולים", צייץ טראמפ בטוויטר. 

בציוץ נוסף כתב טראמפ, כי "ארה"ב תמיד צריכה לשלם את הריבית הנמוכה ביותר. אין אינפלציה! זאת רק תמימותו של ג'יי פאואל והבנק הפדרלי שלא מאפשרת לנו לעשות מה שמדינות אחרות כבר עושות. הזדמנות של פעם בחיים שאנחנו מפספסים בגלל 'מטומטמים'".

15:30

החוזים העתידיים על המניות בוול סטריט רושמים עליות קלות, תוך שמניות הייטק מנסות להתאושש מהחולשה שלהן השבוע. דאו ג'ונס עולה במסחר בחוזים ב-52 נקודות, והנאסד"ק וה-S&P 500 מצביעים גם הם בכיוון של עליות בפתיחה.

עליות נרשמות לפני המסחר בסקטור הטכנולוגיה ובמניות השבבים. סקטור הטכנולוגיה רשם עד כה השבוע ירידה של 1.3%.

היום פורסם מדד המחירים ליצרן בארה"ב (PPI) שעלה ב-0.1% באוגוסט, לעומת צפי ליציבות.

באירופה נמשכות העליות. בלונדון נרשמות עליות חדות במניית בורסת לונדון LSE  לאחר שבורסת הונג קונג הציעה לרכוש אותה.

11:55

נמשכות העליות באירופה על רקע הציפייה להורדת ריבית מצד הבנק המרכזי האירופי, וההקלות שמציעה סין לארה"ב במלחמת הסחר בין השתיים.

אתמול הודיע שר האוצר הגרמני, אולף שולץ, כי ממשלת גרמניה אינה נוטשת עדיין את מדיניות ה"אפס השחור" - שמירה על תקציב מאוזן גם בשנת התקציב הבאה - אך מוכנה לשקול השקעה ממשלתית (שתהיה כרוכה בגירעון) במקרה של מיתון. ההודעה באה על רקע קריאות מצד האופוזיציה, כלכלנים ואפילו קרן המטבע הבינלאומית לממשלת גרמניה לאפשר גירעון מסוים במטרה לחדש את הצמיחה במדינה, באמצעות השקעות נחוצות בתשתיות. גרמניה ניצבת בפני איום ממשי להיכנס למיתון רשמי, לאחר צמיחה שלילית של 0.1% ברבעון הקודם, וההאטה הגלובלית הנמשכת בשל מלחמות הסחר.

באסיה נסגרו היום הבורסות בשנחאי  ובשנזן בירידות של כ-0.4% וכ-1% בהתאמה. מדד הנג סנג  בהונג קונג טיפס ב-1.8%  ובורסת טוקיו   ננעלה בעליות של כ-1%. סיאול  סגרה בעלייה של כ-0.8, ובS&P/ASX 200  נרשמה עלייה של קרוב ל-0.4%. 

10:15

המניות באירופה פתחו את המסחר בעליות, בעוד המשקיעים ממתינים לפגישות הבנק האירופי המרכזי, לאחר שהמתיחות והסיכון לברקזיט ללא הסכמים נרגעו לפי שעה.

מדד סטוקס אירופה 600  עלה בפתיחה ב-0.3%, עם זינוק של 1% במגזר המשאבים הבסיסיים, וירידה של 0.2% במגזר הנפט והגז. המסחר ברוב המגזרים והבורסת מתנהל בעליות.

המשקיעים מצפים לחבילת תמריצים חדשה מצדו של הבנק המרכזי, שתיתן דחיפה לכלכלה המדשדשת של גוש האירו. 

היועץ הבכיר בבית הלבן, פיטר נבארו, צינן אתמול את הציפיות בנוגע לסבבי שיחות סחר נוספים בין ארה"ב ובין סין, שאמורים להתחיל באוקטובר. 

סין הודיעה היום כי היא מעניקה פטור מהמכס הנוסף שהטילה כצעד תגמול, על 16 סוגים של מוצרים מארה"ב. הפטור יהיה תקף לשנה מ-17 בספטמבר. רשימת המוצראים הפטורים תכלול בין היתר פירות ים ודגים ותרופות לסרטן.   

08:00

המסחר באסיה מתנהל כעת במגמה מעורבת. המדדים בבורסת שנזן נסחרים בירידות שערים, ובשנחאי מתנהל המסחר סביב רמת הפתיחה, עם נטייה לירידות קלות.

עליות בשיעורים של כ-0.8% נרשמות בסיאול ובטוקיו, ואילו בהונג קונג נרשמות עליות של כ-1.3%. 

העיתון South China Morning Post דיווח אתמול כי סין הציעה להעלות את רכישות מוצרי החקלאות מארה"ב בתמורה לדחיית המכסים על יצוא סיני לארה"ב והקלות בחרם נגד ענקית הטלקומוניקציה וואווי. 

נוסף על כך, העורך הראשי של העיתון "גלובל טיימס" שבבעלות המדינה צייץ היום כי סין "תנקוט צעדים משמעותיים להקלת ההשפעות השליליות של מלחמת הסחר". מצעדים אלה "ייהנו חברות מסין ומארה"ב", אמר.

עליות נרשמות היום במניות ספקיות אפל בעקבות חשיפת מוצריה האחרונים של ענקית הטכנולוגיה בקופרטינו אמש. מניית ספקית הרכיבים היפנית Murata עולה ב-1.8% ומניית שארפ  קופצת ב-4%, בעוד ש-LG  הנסחרת בסיאול עולה ב-2.8% ומניית AAC הנסחרת בהונג קונג מוסיפה 1.8% ו-Largan Precision בטייוואן נסחרת בעלייה של 3.5%. 

"המועצה העליונה של הבנק האירופי המרכזי, בפגישה ביום חמישי, צפויה לבסס מסלול יוני לפחות עד סוף 2020", כך לפי אחד האנליסטים לקראת החלטת הריבית של הבנק מחר. 

07:00

המסחר באסיה מתנהל היום (ד') בעליות, לקראת החלטת הריבית של הבנק האירופי המרכזי הצפויה מחר, וזאת לאחר מגמה מעורבת שנרשמה מוקדם יותר. בורסת טוקיו  עולה ב-0.9%, בורסת שנחאי  נסחרת ביציבות, לאחר שנסחרה בירידות קודם לכן. בורסת הונג קונג  עולה אף היא, ומדד קוספי  בקוריאה הדרומית מתחזק ב-0.8%. עליות נרשמות גם בבורסת אוסטרליה 

עיני השוק מופנות לבנק המרכזי של אירופה, ה-ECB, שצפוי לקיים מחר (ה') בצהריים מסיבת עיתונאים שבה יודיע על החלטתו בנושא המדיניות המוניטרית, ובהמשך צפוי נשיא הבנק מריו דראגי לשאת דברים. לדברי יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו: "בשווקים מצפים להפחתת ריבית של 0.1% לצד שורת צעדים מעודד ביקושים וצמיחה. הריבית השלילית מזעזעת את יציבות המוסדות הפיננסיים המתקשים לתפקד בסביבה של ריבית שלילית".

אתמול ננעל המסחר בניו יורק במגמה מעורבת, לאחר שהמדדים נסחרו בירידות במשך מרבית יום המסחר. מדד דאו ג'ונס עלה ב-כ0.3%, וה-S&P 500 והנאסד"ק ננעלו כמעט ללא שינוי, בירידות של 0.02% ו-0.04%, בהתאמה. גם באירופה הצליחו להתאושש המדדים מהירידות שרשמו במשך יום המסחר, וננעלו בעליות.