מסחר כפול: בורסת הונג קונג מציעה 36.3 מיליארד דולר על בורסת לונדון

בורסת הונג קונג אישרה כי הציעה "לשלב בין הבורסות" ולהשאיר את ההנהלה בלונדון במקומה • מסייגת: העסקה תוכל להתקדם רק אם בורסת לונדון תוותר על תוכניתה להשקיע 27 מיליארד דולר ברכישת חברת הנתונים רפיניטיב

בורסת הונג קונג / צילום: רויטרס
בורסת הונג קונג / צילום: רויטרס

בורסת הונג קונג (Hong Kong Exchanges and Clearing Limited - HKEX) הודיעה היום (ד') כי הגישה הצעה למועצת המנהלים של הבורסה לני"ע בלונדון (LSE - London Stock Exchange Group Plc), "לשלב את שתי החברות" במסגרת עסקה שמעריכה את בורסת לונדון בכ-29.6 מיליארד ליש"ט (36.6 מיליארד דולר). 

לדברי HKEX העסקה תמומן בשילוב של מזומנים קיימים ואשראי חדש. עם זאת סייגה כי יש לראות בהודעתה לשוק הצהרה על הגשת הצעה אפשרית, וכי לא מדובר באישור על כוונתה של החברה להכריז על הצעה. מניות LSE זינקו זמן קצר לאחר 10:00 (שעון לונדון) ב-8.5%. 

HKEX מסרה כי היא מצפה שההנהלה הבכירה של LSE תישאר במקומה ותעבוד עבור הבעלים החדשים.

"מועצת המנהלים של HKEX מאמינה כי שתי החברות משלימות זו את זו במידה רבה, ולכן היא צופה לפעול מול הרשויות הרלוונטיות כדי לסלול את הדרך להשלמת עסקה", נמסר מהבורסה בהונג קונג. 

HKEX הוסיפה כי העסקה המוצעת תתקדם רק אם LSE תיסוג מתוכניתה לרכוש את רפיניטיב (Refinitiv). חברת הדאטה, שמוחזקת ברובה על-ידי קבוצת הפרייווט אקוויטי בלקסטון, שרכשה אותה בשנה שעברה משירות החדשות רויטרס. 

LSE הכריזה על תוכניות לרכוש ב-27 מיליארד דולר את רפיניטיב כדי לספק שירותים תחת קורת גג אחת לבנקים ולברוקרים הזקוקים לפלטפורמת מסחר, לחומרה ולהזרמה רצופה של דאטה ושל חדשות.  

HKEX היא כיום הבעלים והמפעילהשל בורסת המתכות בלונדון, השוק הגדול ביותר בעולם לאופציות וחוזים עתידיים על מתכות בסיסיות ואחרות.