הצ'ט בוט של נתניהו מושעה מפייסבוק: "מפיץ דיבור שנאה"

פייסבוק השעתה את פעילות הצ'ט בוט בעמוד הפייסבוק של רה"מ למשך 24 שעות • אתמול פורסם כי עמוד הפייסבוק של נתניהו שלח לגולשים הודעות פרטיות עם טקסט אגרסיבי ומסית

בנימין נתניהו / צילום: הליכוד
בנימין נתניהו / צילום: הליכוד

פייסבוק הודיעה הבוקר (ה') כי התנהלות עמוד הפייסבוק של ראש הממשלה בנימין נתניהו מהווה הפרה של כללי החברה, ולכן הם השעו את פעילות הצ'ט בוט של העמוד למשך 24 שעות. בחברת פייסבוק מסבירים כי כל פעילות הצ'ט בוט תיעצר למשך 24 שעות, ללא קשר לתוכן שיופץ בה. כלומר, כל תכני הקמפיין של הליכוד ייחסמו במסנג'ר, ולא רק טקסטים המפרים את כללי החברה.

בהודעת החברה נאמר כי הטקסטים שהתפרסמו בעמוד הפייסבוק של נתניהו הם "דיבור שנאה", ולפיכך הם הפרו את מדיניות החברה. לפי הודעת החברה בישראל, "לאחר שבחנו את פעילות הבוט בשימוש קמפיין הליכוד, מצאנו הפרה של המדיניות שלנו בכל הנוגע לדיבור שנאה. כמו כן, מצאנו כי הבוט עשה שימוש לרעה בפלטפורמה על-ידי יצירת קשר עם אנשים מחוץ לתקופת הזמן המותרת. בעקבות כך השעינו את פעילות הבוט למשך 24 שעות. במקרה שיהיו הפרות נוספות של המדיניות שלנו, אנו ננקוט בפעולה המתאימה".

אתמול (ד') פורסם כי עמוד הפייסבוק של נתניהו שלח הודעות פרטיות עם טקסט אגרסיבי ומסית. כך, גולשים שנכנסו לעמוד הפייסבוק קיבלו באופן אוטומטי את ההודעה הבאה, שהופיע כהצעה לדרך שכנוע של מתלבטים לקראת הבחירות: "אני מתקשר אלייך כי ביום שלישי אתה תוכל לקבוע את עתיד המדינה שלנו... אסור שתקום ממשלת שמאל מסוכנת עם לפיד, עודה, גנץ וליברמן. ממשלת שמאל חילונית חלשה שסומכת על הערבים שרוצים להשמיד את כולנו - נשים, ילדים וגברים - ותאפשר איראן גרעינית שתחסל את כולנו".

יצוין כי הצ'ט בוט של נתניהו פעיל אל מול מאות אלפי חשבונות, כך שההערכות הן שמספרים גדולים מאוד של גולשים קיבלו את מסרי השנאה.

הודעת הפייסבוק שנשלחה לתומכים מנתניהו / אילוסטרציה: פייסבוק
 הודעת הפייסבוק שנשלחה לתומכים מנתניהו / אילוסטרציה: פייסבוק

בליכוד טענו כי מדובר בעבודה של איש קמפיין אשר לא אושרה על-ידי נתניהו. הבוקר אמר נתניהו בראיון ברשת ב': "לא אני כתבתי את זה, אני אדם רציני". הוא האשים את רשת ב' בכך שהם הפכו לכלי תעמולה זול.

הודעת פייסבוק מגיעה לאחר שאתמול פנה יו"ר המשותפת איימן עודה לפייסבוק ואמר להם כי מדובר בחציית גבולות מסוכנת. היום אמר עודה: "אתמול פנינו ישירות לפייסבוק ודרשנו שיפסיקו לתת במה להסתה המסוכנת של נתניהו, והיום אנחנו רואים את התוצאות. ניצחנו את פרויקט המצלמות, וננצח גם את ההסתה. זאת השפעה".