אלביט השלימה את רכישת פעילות ראיית הלילה של האריס ב-350 מיליון דולר

אלביט הודיעה על הרכישה לפני כחצי שנה, וכדי לממן אותה היא גייסה בחודש אפריל 665 מיליון שקל בהנפקה פרטית למשקיעים מוסדיים • הרכישה צפויה לחזק את מעמדה של אלביט בארה"ב - השוק המרכזי שלה

אלביט מערכות השלימה את רכישת פעילות ראיית הלילה של חברת Harris, בתמורה ל-350 מיליון דולר. אלביט הודיעה על הרכישה לפני כחצי שנה, וכדי לממן אותה היא גייסה בחודש אפריל 665 מיליון שקל בהנפקה פרטית למשקיעים מוסדיים. זוהי רכישה משמעותית נוספת לאלביט, לאחר שהשלימה בסוף 2018 את רכישת תעש מידי המדינה ב-1.9 מיליארד שקל, ועוד קודם לכן רכשה את Universal מארה"ב ב-120 מיליון דולר.

פעילות ראיית הלילה של האריס ממוקמת בווירג'יניה, ארה"ב. היא מפתחת, מייצרת ומספקת טכנולוגיות בתחום לצבא ארה"ב ולצבאות אחרים, וכן לשוק ביטחון המולדת. ב-2018 הסתכמו מכירות החטיבה הנרכשת ב-150 מיליון דולר. הרכישה צפויה לחזק את מעמדה של אלביט בארה"ב, השוק המרכזי שלה, שהיווה ברבעון השני של השנה 27% מכלל המכירות.

העסקה הגיעה על רקע מיזוג של חברת האריס עם L3, ועל רקע דרישת הרשויות בארה"ב למכור את פעילות ראיית הלילה של אחת מהחברות, כדי למנוע פגיעה בתחרות.

עם השלמת העסקה מסר בצלאל (בוצי) מכליס, נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות: "בשל המיצוב של Harris Night Vision בשוק והעוצמה הטכנולוגית שלה, רכישה זו הינה נדבך משמעותי באסטרטגיית הצמיחה ארוכת-הטווח שלנו, בדגש על ארה"ב. אנו מאמינים שרכישה זו תתרום לעובדים וללקוחות של אלביט מערכות ושל Harris Night Vision".

אלביט, שנמצאת בשליטת מיקי פדרמן, נסחרת בנאסד"ק ובבורסה של תל אביב, ושווי השוק שלה הוא כ-7 מיליארד דולר, לאחר עלייה של כ-23% במחיר המניה בשנה החולפת. ההנפקה שביצעה החברה לצורך מימון העסקה בוצעה במחיר של 472 שקל למניה, בעוד שכיום מחיר המניה גבוה בכ-20%.

במחצית הראשונה של 2019 הסתכמו ההכנסות של אלביט בכ-2.1 מיליארד דולר, צמיחה של 21.9% - בעיקר בזכות איחוד תוצאות תעש. הרווח הנקי Non-GAAP הסתכם במחצית הראשונה בכ-130 מיליון דולר, לעומת כ-116 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2018.

לפי ניתוח שעשתה פירמת הייעוץ ורואי החשבון הבינלאומית בייקר טילי, עולה כי עד כה השוק הביטחוני העולמי היה נתון לשליטה בלתי מעורערת של חברות ממדינות המערב, שצפויות להתמודד בשנים הקרובות עם חברות סיניות שהולכות ומתבססות עם מוצרים ביטחוניים חדשים. ראש החטיבה האסטרטגית בפירמה, יקי ברנס, אמר כי "לתעשייה הביטחונית הסינית יש כיום יכולות פיתוח, יצור ושיווק בדומה לאלה של חברות מערביות גדולות. בהתבסס על דירוגים של חברות ביטחוניות בעולם, אלה הסיניות מתברגות בשמונה מקומות ברשימת 25 החברות הגדולות ל-2019, עם שלושה מקומות בעשירייה הראשונה". 

יקי ברנס / צילום: פינטק ג'אנקשיין
 יקי ברנס / צילום: פינטק ג'אנקשיין