תוצאות המדגמים: קרב צמוד בין הליכוד וכחול לבן; לנתניהו אין 61 מנדטים, עוצמה יהודית בחוץ

מדגמי הבחירות של תאגיד השידור "כאן", חדשות 12 וחדשות 13 מצביעים על תוצאות קרובות בין הליכוד וכחול לבן  • המחנה הדמוקרטי והעבודה-גשר עוברים את אחוז החסימה • במהלך הלילה התבצעה ספירת תוצאות האמת באמצעות מחשבים, אך לא צפויה הודעה רשמית לפני היום בצהריים

מדגם המדגמים - מועד ב'  / צילום: אפרת לוי, גלובס
מדגם המדגמים - מועד ב' / צילום: אפרת לוי, גלובס

מדגמי הבחירות של ערוצי הטלוויזיה השונים עודכנו במהלך הלילה ומצביעים על תוצאות צמודות.

לפי מדגם חדשות 12 המעודכן, כחול לבן והליכוד עם תיקו 32 מנדטים; הרשימה המשותפת צפויה לקבל 13 מנדטים; ימינה עם 7 מנדטים; ישראל ביתנו עם 9 מנדטים; יהדות התורה עם 7 מנדטים; ש"ס עם 9 מנדטים; המחנה הדמוקרטי עם 5 מנדטים; העבודה-גשר עם 6 מנדטים; ועוצמה יהודית לא עוברת את אחוז החסימה.

לפי מדגם חדשות 13 המעודכן, כחול לבן מובילים עם 32 מנדטים; הליכוד אחריהם עם 30 מנדטים; הרשימה המשותפת צפויה ליהנות מ-15 מנדטים; ימינה עם 6 מנדטים; ישראל ביתנו עם 8 מנדטים; יהדות התורה עם 8 מנדטים; ש"ס עם 9 מנדטים; המחנה הדמוקרטי עם 6 מנדטים; העבודה-גשר עם 6 מנדטים; ועוצמה יהודית לא עוברת את אחוז החסימה.

לפי מדגם תאגיד השידור "כאן" המעודכן, בכחול לבן מובילים עם 32 מנדטים; הליכוד אחריהם עם 31 מנדטים; הרשימה המשותפת צפויה ליהנות מ-13 מנדטים; ימינה עם 7 מנדטים; ישראל ביתנו עם 9 מנדטים; יהדות התורה עם 8 מנדטים; ש"ס עם 9 מנדטים; המחנה הדמוקרטי עם 5 מנדטים; העבודה-גשר עם 6 מנדטים; ועוצמה יהודית לא עוברת את אחוז החסימה.

לפי המדגם הראשוני שפורסם אמש (ג') ב-22:00 בחדשות 12, בכחול לבן הובילו עם 34 מנדטים; הליכוד אחריהם עם 33 מנדטים; הרשימה המשותפת עם 11 מנדטים; ימינה עם 8 מנדטים; ישראל ביתנו עם 8 מנדטים; יהדות התורה עם 8 מנדטים; ש"ס עם 8 מנדטים; המחנה הדמוקרטי עם 5 מנדטים; העבודה-גשר עם 5 מנדטים; ועוצמה יהודית לא עוברת את אחוז החסימה.

לפי מדגם חדשות 13 הראשוני, כחול לבן הובילה עם 33 מנדטים; הליכוד אחריהם עם 31 מנדטים; הרשימה המשותפת עם 13 מנדטים; ימינה עם 6 מנדטים; ישראל ביתנו עם 8 מנדטים; יהדות התורה עם 8 מנדטים; ש"ס עם 9 מנדטים; המחנה הדמוקרטי עם 6 מנדטים; העבודה-גשר עם 6 מנדטים; ועוצמה יהודית לא עוברת את אחוז החסימה.

לפי מדגם תאגיד השידור "כאן" הראשוני, הליכוד וכחול לבן עמדו על תיקו 32 מנדטים. הרשימה המשותפת עם 12 מנדטים; ימינה עם 7 מנדטים; ישראל ביתנו עם 10 מנדטים; יהדות התורה עם 8 מנדטים; ש"ס עם 9 מנדטים; המחנה הדמוקרטי עם 5 מנדטים; העבודה-גשר עם 5 מנדטים; ועוצמה יהודית לא עוברת את אחוז החסימה.

המדגמים הללו, באופן יוצא דופן, קרובים מאוד בממוצע לתוצאות הסקרים האחרונים שפורסמו באמצעי התקשורת ביום שישי האחרון.

לפי המדגמים הראשוניים, גוש הימין עומד על כ-54-57 מנדטים, ללא ישראל ביתנו, ואין לנתניהו מספיק ממליצים כדי להגיע לנשיא ולהרכיב ממשלה. יחד עם זאת, יש לציין כי מדגמי בחירות בפעמים הקודמות פספסו ולא תאמו באופן מלא את תוצאות האמת, ולכן עדיין אין דרך לדעת לאן באמת מועדות פני הממשלה. מדגמי הבחירות היו מוטים בעבר לרעת הליכוד, כך שהמספרים שהוצגו עשויים לשפר את מצב מפלגת השלטון.

יום הבחירות היה מותח, כאשר המועמדים הציפו את חופי הים, השווקים, הקניונים וריכוזי הערים, כשהם מתחננים בפני הציבור לצאת להצביע. הלחץ עבד, ושיעור ההשתתפות היה גבוה ממה שחשבו, בהתחשב בכך שזו מערכת בחירות נוספת תוך 5 חודשים. שיעור ההצבעה הסופי טרם התפרסם, אך עמד במשך כל היום על מספרים גבוהים ממערכת הבחירות מועד א', בפער של כ-1.5%. לפי הערכות, שיעור ההשתתפות הסופי עשוי להגיע ל-70%.

לאור האירועים החריגים הרבים במהלך יום הבחירות וההאשמות שהופנו כלפי ועדת הבחירות בנוגע לתפקוד המשקיפים וועדות הקלפי, ייתכן כי ועדת הבחירות תזדקק לזמן ממושך כדי לבשר על תוצאות האמת הסופיות. במהלך הלילה התבצעה הספירה באמצעות מחשבים בוועדה, אך לא צפויה הודעה רשמית לפני היום בצהריים.

להלן פירוט המדגמים שפורסמו בערוצי הטלוויזיה:

■ מדגם חדשות 13 
מדגם חדשות 12 
■ מדגם חדשות כאן 11