נתניהו תקף את ועדת הבחירות לאחר שאלה סירבו להיפגש עמו

ראש הממשלה האשים את ועדת הבחירות ואת המשטרה באוזלת-ידה שהביאה להטיית תוצאות הבחירות הקודמות ולאי הקמת ממשלה בראשותו באפריל

בנימין נתניהו בקלפי / צילום: חיים צח-לעמ"
בנימין נתניהו בקלפי / צילום: חיים צח-לעמ"

ראש הממשלה בנימין נתניהו מאשים כי אוזלת-ידה של ועדת הבחירות ושל המשטרה הביאו להטיית תוצאות הבחירות ולאי הקמתה של ממשלה בראשותו לאחר הבחירות שהיו באפריל.

נתניהו דיבר מהכנסת באירוע ששודר בדף הפייסבוק שלו לאחר שיו"ר ועדת הבחירות בגיבוי חברי הנהלת הוועדה סירבו להיפגש עימו. בין השאר אמר: "אתם מבינים מה קרה כאן? הזיופים שנעשו בבחירות האחרונות גנבו את הבחירות. היו על כך תלונות, חשבתי שהן נבדקו, לא הבנתי עד כמה זה חמור אבל קראתי בסופ"ש שלא נבדק דבר.רק ל-2 מתוך 82 עדויות הגיעו השוטרים. מה שעשה עיתונאי אחד, קלמן ליבסקינד, כל המשטרה לא הצליחה לעשות במשך חמישה חודשים. חברי ועדת הבחירות והשופט חנן מלצר היושבים כמה דלתות ממני סירבו להיפגש איתי. המענה צריך להיות קדימה, אסור לתת למפלגות הערביות לגנוב את הקלפיות. דיברתי עם גלעד ארדן והוא אמר שהמשטרה תחקור את הזיופים. זו שערורייה, אם מדברים על טוהר הבחירות שיבטיחו את טוהר הבחירות זו הדמוקרטיה. ועדת הקלפיות חייבת לעשות הרבה יותר ממה שנעשה בפעם שעברה, זה בלתי נסבל. מה זה דמוקרטיה? הרי לא היינו כאן בבחירות החוזרות אם היו מונעים את הזיופים".

שר התיירות יריב לוין הוסיף: "במהלך יום הבחירות פנינו פעם אחר פעם בתלונות על מצבים אבסורדים של איומים על חברי ועדות קלפי וזיופים, דרשנו לסגור את הקלפיות אבל הוועדה עצמה את העיניים ולא עשתה דבר. הזיופים והגניבות בקלפיות היטו את הכף וגרמו לכך שבלד נכנס לכנסת והליכוד איבד מנדט. זה היה משנה את תוצאות הבחירות והיום הייתה ממשלה בישראל". לדבריו, על הוועדה כעת לשנות מדיניות ולפעול באופן חריף נגד המזייפים. "כל תלונה של חבר ועדת הבחירות שהוציאו אותו מהקלפי צריכה להפסיק את ההצבעה. יש להקים מערך רחב של אבטחה שייתן לחברי ועדות הקלפי בטחון מלא לביצוע תפקידם. וכן לתת הנחיה ברורה למתן דגש ולהעמדת הנושא הזה בראש סדר העדיפויות, בעיקר על מניעת הזיופים וכל מי שייתפס שיענש מיידית".

עמית הלוי, מי שהיה אמור להיות חבר הכנסת ה-36 של הליכוד, אמר כי הבחירות הקודמות הן פרשת קו 300 של ועדת הבחירות. לדבריו כבר לפני חמישה חודשים הונח על שולחן יו"ר ועדת הבחירות, השופט מלצר, פרוטוקול קלפי שזוייף מהכפר עראבה ובו שחור על גבי לבן תוספת מזוייפת של עוד 80 קולות למפלגה של אחמד טיבי (חד"ש-תע"ל), והוא לא עשה כלום. באום אל פאחם, שבה יש הקלטות, בקלפי אחת רק שתי מפלגות קיבלו את כלל הקולות למרות שהיו שם הצבעות למפלגות אחרות לפי העדות של חבר ועדת הקלפי. הוא הוסיף כי הועדה לכאורה שומרת הסף של הדמוקרטיה ובפועל לא עשתה דבר להגן עליה. ובדברו על השופט מלצר אמר כי פקיד מדינה בכיר שאומר שאין בידיו עדויות על זיופים ועל שולחנו יש עדויות מפורשות לכך, צריך לעשות חשבון נפש נוקב.

שילה אדלר שניהל את מבצע המשקיפים של הליכוד בקלפיות הערביות אמר כי הליכוד פרס 1200 משקיפים שנתקלו בתקלות חמורות בועדות. לדבריו הוגשו 400 תלונות שונות, אך לא ועדת הבחירות ולא המשטרה לא התקדמו בבדיקתן, על אף פניות חוזרות ונשנות. "הועדה בחרה לפרסם במכוון רק קלפי אחת שבה היו לטענתה זיופים לטובת הליכוד" - זה אבסורד, הוסיף.

רשימת בל"ד-רע"ם קיבלה בבחירות לפי הדיווח הרשמי, 143,666 קולות שהם 3615 קולות מעל לאחוז החסימה.

יו"ר כחול לבן בני גנץ הגיב לדברי נתניהו: "אחרי שרמס את תדמית המשטרה, הפרקליטות ובית המשפט העליון, נתניהו מבצע סיכול ממוקד בוועדת הבחירות המרכזית ומוביל תהליך דה לגיטמציה להליך הדמוקרטי הבסיסי".