חושש מסבב ג'? הבקשה המקורית של בני גנץ מנשיא המדינה

במסגרת אירוע שהתקיים הערב בתל אביב, פנה יו"ר סיעת "כחול לבן" לנשיא המדינה בבקשה מקורית: אל תטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על המועמד שלא יסכים להשיב את המנדט לנשיא בתום התקופה, במידה ולא הצליח להרכיב קואליציה

בני גנץ / צילום: כדיה לוי
בני גנץ / צילום: כדיה לוי

יו"ר כחול לבן בני גנץ כינס הערב אירוע כמעט אחרון למערכת הבחירות מועד ב' ובו קרא לנשיא ריבלין שלא להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על המועמד שלא יסכים להשיב את המנדט לנשיא בתום התקופה, במידה ולא הצליח להרכיב קואליציה.

בימים האחרונים התראיין נתניהו במספר כלי תקשורת וסירב להתחייב כי ישיב את המנדט לנשיא, תחת האופציה של הליכה לבחירות בפעם השלישית. רוב הפוליטיקאים מעריכים כי לא יאפשרו את פיזור הכנסת ה-22, גם אם נתניהו ירצה בכך, אולם ההליך החריג של פיזור הכנסת ה-21 הותיר ספקות רבים.

באירוע בתל-אביב השתתפו גם ח"כ יאיר לפיד וגבי אשכנזי. המועמד הרביעי בקבוצת הגנרלים, משה יעלון היה הערב באירוע בשפרעם.

לפיד וגנץ לא נראו על במה אחת בשבועות האחרונים, אחרי שנודע שגנץ שכר חברת חקירות מודיעין כדי לברר מי הוא המדליף מתוך הקמפיין שלהם. מהלך נוסף של גנץ אשר הרתיח את לפיד הוא שכירת היועץ האסטרטגי רונן צור, אשר הסתכסך עם לפיד במערכת הבחירות הקודמת.

הערב על הבמה בתל-אביב נראו גנץ ולפיד ביחד, אך לא נרשמו חיבוקים או מחוות אהדה אחרות, לפחות לא כפי שהיו בין השניים במהלך קמפיין מועד א'.

במקביל, אירוע בחירות גדול שתוכנן היום לליכוד בבת-ים בהשתתפות ראש הממשלה הפך לשומם אחרי שנתניהו הודיע ברגע האחרון שיעדר ממנו. כ-1000 איש חיכו לו באולם כנסים גדול בבת-ים, חלקם הגיעו מירושלים או נתיבות או מקומות אחרים בארץ, אך בשעה שבה נתניהו כבר אמור היה להגיע ולנאום שלח הצוות שלו הודעה כי בשל הלחץ שהם חשים בסקרים הפנימיים שהם עורכים, נתניהו החליט לבטל ולכנס את היועצים שלו בירושלים.

יצוין שהשיטה הזו, של הודעת ביטול כנס, בשל הלחץ העולה מן הסקרים, שימשה את נתניהו כבר באפריל. ביום הבחירות הוא ביטל כנס באשדוד, אחרי שהוציא הודעה לעיתונות המנוסחת כמעט באופן זהה להודעה שנשלחה הערב בבת-ים.