תנובה | בלעדי

מצטרפת לטרנד: גם תנובה תתחיל לסמן מוצרים ללא גלוטן

החברה תחל לסמן תחילה את מוצרי החלב שלה שאינם מכילים גלוטן, כאשר שליש מהמוצרים יסומנו עד הסוף השנה, והיתר במהלך 2020 • המהלך מצטרף לסימון המוצרים שמכילים גלוטן שמבצעת חברת שטראוס בשנים האחרונות

מנכ"ל תנובה, אייל מליס
מנכ"ל תנובה, אייל מליס

בשורה לנמנעים מגלוטן: רגע אחרי יום הצליאק הבינלאומי, תחל חברת המזון הגדולה בישראל, תנובה, לסמן מוצרים שאינם מכילים גלוטן - כך נודע ל"גלובס". עד היום תנובה סימנה מוצרים שמכילים גלוטן במסגרת סימון אלרגנים במגוון מוגבל של מוצרים, כשבייתר המוצרים לא הופיע סימון רלוונטי.

היעדר הסימון מקשה על צרכנים הרגישים לגלוטן ודורש מהם במקרים רבים הימנעות בשל אי-הוודאות והחשש לצרוך מוצר שעלול לעורר אצלם רגישות. לאור זאת תנובה החליטה לסמן את מוצרי החלב שאינם מכילים גלוטן, כשהסימון ימוקם בגב האריזה, לצד רשימת הרכיבים באמצעות איור של אלומת חיטה.

בסך-הכול, כ-80% ממוצרי חטיבת החלב של תנובה צפויים לקבל סימון "ללא גלוטן". שליש מהמוצרים יסומנו עד סוף 2019, כשמדובר בכ-100 מוצרים, והיתר יסומנו במהלך 2020 בצורה הדרגתית. המוצרים הראשונים שיסומנו כבר בימים אלה הם קרטוני חלב של 1% ו-3% ומשקאות יוגורט GO - מותגי מועשרי החלבון של החברה. המהלך מצטרף לשינוי אריזות שמבצעת החברה במסגרת רפורמת סימון המוצרים של משרד הבריאות.

בסוף השבוע האחרון צוין בארץ יום הצליאק הבינלאומי באמצעות חגיגת הנחות ברשתות הקמעונאות הגדולות. המוצרים שנמכרים בארץ ללא גלוטן בדרך-כלל יקרים יותר באופן משמעותי ממקביליהם, בין היתר בשל העובדה שהם מיוצרים בהיקפים קטנים יותר.

בישראל ישנם כ-20 אלף חולי צליאק הרגישים למזונות שמכילים גלוטן. בנוסף לחולי הצליאק, בשנים האחרונות יש עלייה בהיקף הרגישות לגלוטן והימנעות ממנו על רקע של בחירה תזונתית.

המהלך הזה של בחינת קהלים מיוחדים וביצוע התאמות עבורם הוא מגמה שמאפיינת את ענף המזון בעולם כולו. הצעד הנוכחי מצטרף למהלך מתמשך שמבצעת החברה המתחרה שטראוס בשנים האחרונות, במסגרתו היא הרחיבה באופן מדורג את הסימון ללא גלוטן על מוצריה באמצעות פרח, ושמה דגש רב על השקות מוצרים מותאמים לקהלים ללא גלוטן של מותגים קיימים. כיום לא קיימת בישראל דרישה רגולטורית שמחייבת את הספקיות בסימון.