השופט מלצר: תוגבל פעילות ארגון הימין "שומרי הסף" נגד החברה הערבית

יו"ר ועדת הבחירות הורה על הגבלת פעילות ארגון הימין ביום הבחירות • בין היתר, נקבע כי פעילי הארגון לא יורשו להימצא בתחום מתחם הקלפי בכל תרחיש שהוא ולשהות במרחק של 10 מטר ומעלה מן הקלפי

יו"ר ועדת הבחירות, השופט חנן מלצר / צילום: שלומי יוסף, גלובס
יו"ר ועדת הבחירות, השופט חנן מלצר / צילום: שלומי יוסף, גלובס

יו"ר ועדת הבחירות השופט חנן מלצר קבע כי פעילות ארגון הימין "שומרי הסף" בהובלת ראשי מועצות מאזור יו"ש: ישראל גנץ, בני קצובר, צחי דיקשטיין ושי אלון, שתוכננה להתרחש בקלפיות החברה הערבית - תוגבל.

בפרסומי ארגון שומרי הסף צוין כי מטרתם לשלוח שומרים "שיגנו על משקיפים בקלפיות ביישובים הערבים". הארגון עסק בגיוס כספים ברשתות לשם כך בשבוע האחרון.

העתירה של בן מאיר כינתה את המהלך הזה "מליציות של הליכוד". יצוין שהליכוד הודיע למלצר כי אין להם קשר לעניין ומלצר לא הוציא צו נגד הליכוד.

מלצר, בעתירתו של עו"ד שחר בן מאיר, קבע שפעילי הארגון לא יורשו להימצא בתחום מתחם הקלפי בכל תרחיש שהוא, או לסטות מההוראות בדף ההנחיות לפעילותם, כלומר במרחק של 10 מטר ומעלה מן הקלפי, ללא צילומים וללא שיעוררו קשיים.

"פעילי הארגון רשאים להימצא במרחק העולה על עשרה מטרים מהקירות החיצוניים של מקום הקלפי, ובמקרה הצורך, הם רשאים לקרוא לגורמי המשטרה ונציגי מערך הפיקוח של ועדת הבחירות", הוא קבע.

"צו המניעה המצומצם הנ"ל מוצא בשים לב לחשש הנזכר בעתירה מפני הפרעה למהלכן התקין של הבחירות". בנוסף קבע השופט מלצר כי על פעילי הארגון וכל מי שקשור אליהם ייאסר לצלם או לתעד בכל דרך אחרת את מקום הקלפי, לרבות צילום הבוחרים המגיעים למקום כדי להצביע, ואלה היוצאים ממנו.

מלצר הוסיף כי על שומרי הסף למסור לו את מיקומי הקלפי המדויקים בהם יוצבו פעילי הארגון; מיקומו של "מטה" הארגון; מספר הטלפון שיועבר לפעילים ליצירת קשר עם אותו מטה וכן שמם ומספרי הטלפון של הגורמים שייימצאו ב"מטה" הארגון ביום הבחירות.