תגובות בתקשורת העולמית: "ישראל בחרה במבוי סתום"

ה"פרנקפורטר אלגמיינה" הגרמני העריך כי "אלה יכולים להיות הימים האחרונים של נתניהו בשלטון", ה"פייננשל טיימס" הבריטי כתב כי "השורד הפוליטי של ישראל נמצא על החבלים", וה"לה מונד" הצרפתי הכריז על "ערב קשה לרה"מ נתניהו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: שלומי יוסף, גלובס
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: שלומי יוסף, גלובס

תוצאות הבחירות בישראל, למרות העובדה שזהו הסיבוב השני בחצי האחרונה, הפכו הבוקר (ד') לכותרות הראשיות בכלי תקשורת רבים באירופה.

"לנתניהו אין רוב", הכריז ה"פרנקפורטר אלגמיינה" הגרמני, שציין כי "פעם נוספת הבחירות בישראל מסתיימות ללא מנצח ברור". כתב העיתון בתל-אביב העריך, עם זאת, כי "אלה יכולים להיות הימים האחרונים של נתניהו בשלטון".

"ישראל בחרה במבוי סתום", כתב ה"זידוטיישה צייטונג" ממינכן, שציין גם הוא את הקשיים הצפויים בהרכבת קואליציה לאחר תוצאות הבחירות אתמול.

ה"בילד", שנחשב לעיתון אוהד ישראל, העריך בכותרת שלו כי "נתניהו צריך לחשוש לכוחו", למרות שהוא "עדיין המנצח של סיבוב הבחירות".

ה"בילד", שנחשב לעיתון האוהד את ישראל כקו מערכתי, העריך בכותרת שלו כי "נתניהו צריך לחשוש לכוחו", למרות שהוא "עדיין המנצח של סיבוב הבחירות".

בבריטניה, ה"פייננשל טיימס" כתב הבוקר כי "השורד הפוליטי של ישראל נמצא על החבלים (On the Ropes, מעולם האגרוף, א"א), וכי תוצאות הבחירות "מונעות מנתניהו לשוב באופן ברור לתפקיד ראש הממשלה".

 

ה"טלגרף" כתב כי "תוצאות המדגמים מצביעות כי נתניהו עומד בפני הפיכה", התייחס למצב הפנימי בליכוד ואמר כי "ראש הממשלה הישראלי נמצא בצרות" לאור התוצאות.

ה"גרדיאן", מהצד השמאלי של המפה הפוליטית, העריך כי "שבועות ארוכים של משא-ומתן צפויים לאור תוצאות הבחירות הצמודות".

גם במדינות אחרות באירופה, הכותרות הצביעו על הקושי הפוליטי להרכיב ממשלה: "מרוץ ראש בראש בין גנץ לנתניהו", כתב ה"קוריירה דלה סרה" האיטלקי הבוקר, "סיכון לשיתוק ממשלתי"; בעוד ה"לה מונד" הצרפתי הכריז על "ערב קשה לראש הממשלה נתניהו - אין לו רוב למפלגה וככל הנראה גם לא בגוש הימין".

בדנמרק, העיתון "פוליטיקן" התייחס לצרות המשפטיות של ראש הממשלה וכתב כי "לנתניהו אין רוב שיאפשר לו לחמוק משלושה כתבי אישום בנושא שחיתות".

בספרד, שהולכת גם היא לבחירות נוספות אחרי מבוי סתום פוליטי, כתב "אל פאיס" כי "סיבוב הבחירות הנוסף בישראל משחזר את הקיפאון הפוליטי בישראל".

 

בשביל כלי תקשורת רבים באירופה, ההחלטה של פייסבוק להשעות אתמול את השימוש בצ'ט בוט בעמוד של נתניהו הפכה לכותרות שליוו את יום הבחירות.