מודי שפריר: הקמת ממשלת אחדות - אינדיקציה חיובית לשקל

הקמת ממשלת אחדות תצמצם מאד את הסחטנות הפוליטית ותגביר את היציבות הכלכלית והפוליטית", כך אמר האסטרטג הראשי של בנק מזרחי טפחות • שפריר מעריך כי כספים קואליציוניים אשר הובטחו בעבר למפלגות החרדיות ימצאו את דרכם לצמצום הגירעון, אך הממשלה החדשה לא תצליח להימנע מהעלאות מסים

"הקמת ממשלת אחדות תצמצם מאד את הסחטנות הפוליטית של המפלגות הקטנות בעת הרכבת הקואליציה ותגביר את היציבות הכלכלית והפוליטית" כך מעריך האסטרטג הראשי של בנק מזרחי טפחות מודי שפריר. בסקירה שפרסם הבוקר (ד') כתב שפריר כי ממשלה רחבה תקל על הטיפול בגירעון התקציבי הגבוה הצפוי בשנת 2020 ומשום כך מדובר להערכתו באינדיקציה חיובית לשער השקל ולתשואות אגרות החוב הממשלתיות.

שפריר מציין כי כל המפלגות הצהירו אמנם במהלך הקמפיין כי הן מתנגדות להעלאות מיסים ומעדיפות לטפל בגירעון באמצעות קיצוצים תקציביים והסטת מקורות תקציביים, אך לדבריו "הצהרות לחוד ומעשים לחוד". בנוסף, מעריך שפריר כי כספים קואליציוניים אשר הובטחו בעבר למפלגות החרדיות "ימצאו את דרכם לצמצום הגירעון, אך כי הממשלה החדשה לא תצליח להימנע מהעלאות מסים".

בנוסף מציין שפריר את הנתונים האחרונים על הגידול בעודף בחשבון השוטף בשילוב עם הגידול הנמשך בהיקף ההשקעות הישירות של הגופים הזרים בישראל (FDI) - כתומכים במגמת ההתחזקות ארוכת הטווח של השקל בשנים הקרובות. "יחד עם זאת" הוא מציין כי "מתחילת חודש ספטמבר המלצנו (טקטית) לנקוט בגישה ניטרלית יותר בשוק המט"ח המקומי, זאת לאור הייסוף החד שכבר נרשם בשער השקל מתחילת השנה ולאור התגברות הסיכונים בשווקים הפיננסים והתגברות הסיכונים הגיאופוליטיים באזור".