איך ייראה העתיד הטכנולוגי שלנו בעוד חמש שנים מהיום

מה צופן לנו העתיד בתחומים כמו נדל"ן, תיירות, עיתונות, קריפטו ובמזון? • שבע תחזיות קצרות להשפעות של הטכנולוגיה על חיי היומיום שלנו • כנס ג'רני של EY ישראל ושל "גלובס"

 

משמאל לימין: אלונה בר און, תומר בר זאב, אור בוקובזה, לו קרנר, יובל שחר וגיא יאמן / צילום: איל יצהר, גלובס
משמאל לימין: אלונה בר און, תומר בר זאב, אור בוקובזה, לו קרנר, יובל שחר וגיא יאמן / צילום: איל יצהר, גלובס

במסגרת אתגר "הקפסולה", שנערך היום בכנס ג'רני של EY ישראל ושל "גלובס", שבעה יזמים, משקיעים ואנשי מקצוע מתחום ההייטק ותחומים נוספים הציגו תחזיות קצרות של 90 שניות לאופן בו הם מאמינים שיראה העתיד, בעוד חמש שנים.

תומר בר זאב, איירון סורס, על מהפכת המזון:

"ברור שנראה יותר תחליפי סוכר ובשר, ובעוד חמש שנים נכין את האוכל שלנו במכונות כמו קפסולות קפה. בעניין חוקי הפרטיות - אפל כבר מגבילה את מה שאפשר לעשות עם דאטה של משתמשים, וחברות נוספות ילכו בעקבותיה. משחקי מובייל יתפתחו ויהפכו לגלגול החדש של רשת חברתית".

לו קרנר, CrtptoORacle, על קריפטו:

"עושר מדהים ייווצר מהקריפטו, ויהפוך את העולם למקום טוב יותר למיליארדי אנשים שמזלם שפר עליהם פחות. ישראל תוביל בתחום בשל החדשנות והיזמות שלה, וגם הקהילתיות שלה. העולם בו אנו חיים היום הוא ריכוזי והאנשים שמנהלים אותו פועלים עבור עצמם ולא לטובת האנושות, אבל האקו-סיסטם החדש יעבוד עבור האנשים".

גיא יאמן, TPY קפיטל, על יחסים בין אישיים:

"יכולות האוטומציה ישתפרו וסוכנים דיגיטליים יתאימו את השיחה והמסרים לצרכים שלנו. יהיה קשה מאוד להבין מה אמיתי ומה לא. האם מישהו זיהה אותנו בזכות זיכרון או טביעות האצבע הדיגיטליות שהשארנו בכל מקום. יכולות שונות כמו יכולת הניווט שלנו ייצאו למיקור חוץ. הדבר האותנטי היחיד יהיה השאלה אם אתה נמשך למישהו, אבל גם אז, אולי לא נדע אם מישהו מדבר בצורה מסוימת כי הוא יודע מה אנחנו רוצים, בזכות טכנולוגיה".

אור בוקובזה, Venn, על נדל"ן:

"ב-5-10 השנים הקרובות נמשיך לראות תנועה לערים הגדולות, ויותר מ-80% מהם יהיו מילניאלז או בני דור ה-Z שמחפשים קשרים בעלי משמעות ולעצב את המציאות והעתיד שלהם. אנו מדברים על בעלות, אבל לא כמו היום, כך שלא בהכרח תהיה לי דירה משלי. בעוד חמש שנים נראה את הדור הזה דורש חינוך, שירות פי עשרה טוב יותר. חברות טכנולוגיות יסגרו את הפער בין התשתיות, הערים והאזרחים ויאפשרו השתתפות אקטיבית בבניית ועיצוב המרחב האורבני. אני בן הדור הזה, ואני יודע שהשכונה הולכת לחזור לתושבים".

אלונה בר און, "גלובס", על עיתונות:

"העיתונות תאפשר לאנושות למצוא מחדש את האמת. חמש שנים מעכשיו אנו צפויים לחזות בניצחונה של העיתונות על עידן הפוסט-אמת. אחרי עליית הפייק ניוז, דיפ פייק, פוסט-אמת, פוסט מודרניזם והכאוס של הרשתות החברתיות בעידן הפוסט-אמון - אנשים יתחילו לחפש שוב אחר האמת, אחר הדברים שבהם ניתן לתת אמון ואחר מידע בדוק. האנשים יצטרכו וירצו לתת שוב אמון בממלכתיות. הכוח של מידע שניתן לתת בו אמון ינוע בחזרה מהרשתות החברתיות לעיתונות ולאקדמיה, רק אחרי שהם 'ישבשו' את עצמם ויקחו אחריות כלפי החברה כמכלול. אנחנו נתחיל לשמוע מסביב את המונח 'טביעת-מוח' שמתארת את האחריות של המדיה והעיתונות למזון שהמוח שלנו מקבל. כדי לעשות זאת, יעוצבו כללים שקופים שיגדירו את הדרך החדשה, ברובם דרך רגולציה עצמית. כך, נוסף לתפקיד המסורתי של 'כלב השמירה של הדמוקרטיה', העיתונות תהפוך למגינת האמת, ששומרת עלינו, בני האדם, מפני עצמנו".

יובל שחר, Team8, על פרטיות:

"תחזית לעתיד, העתיד של פרטיות ודמוקרטיה. נעשה יותר ויותר קשה לשמור על המידע הפרטי. מקווה שכולכם הלכתם להצביע כי חכמת הקהל טובה משל אנשים בודדים. בחירות ודמוקרטיה יושפעו מאוד מארגון הדאטה ומהבינה המלאכותית הנכונים. בינה מלאכותית תשמש לחזות את העמדות, תספק דיפ פייק ואולי תרעיל את הדאטה. זה יהיה שילוב החכמה של הבינה המלאכותית, עם המניפולציה של הקהל. אבל מאחר שאנו הטכנולוגים יצרנו את המפלצת, זו תהיה גם האחריות שלנו לתקן אותה, אם כי לא בהכרח בעזרת רגולציה. אם נתעורר עכשיו, אז בעוד חמש שנים לא נצטרך לשאול איך הגענו לשם".

חוויאר סדילו, Sweet Inn, על תיירות:

"עוד חמש שנים הכל ישתנה ותהיה מהפכה. לא יהיה פרונט דסק בבתי מלון, 90-100 אחוזים מכל הצ'ק-אין יהיה עם מפתח דיגיטלי. אנשים יוכלו לפתוח דלתות מאה אחוז באופן דיגיטלי. חמש שנים מעכשיו, אנשים יפסיקו לשאול אנשים אחרים איפה לאכול או היכן לבקר. עוד חמש שנים נסתכל על רשתות חכמות של דירות ובתים כשחקנים הכי גדולים בתעשייה. אוטומציה תעזור ותהיה יותר גמישות. זה הכל עניין של מציאת רלוונטיות. גופים לא יחדרו למידע, אלא יחפשו ללמוד מה הלקוח מחפש ומה הוא אוהב. אם הלקוח אוהב סוג מסוים של דירות או יעדים, הם יוכלו להבין לאן הוא עשוי לרצות לנסוע בעתיד. תוכל להתאהב במוצר, כי מוצר הפרימיום של העתיד לא יהיה נברשות מפוארות אלא את הדאטה שיאפשר לשרת את הלקוח טוב יותר".