צרות בצרורות: הבנקים מבקשים לשנות את קו האשראי לנוימן

הבנקים שהעמידו קו אשראי למייסד אדם נוימן בהיקף של 500 מיליון דולר מבקשים לשנות את תנאי ההלוואה • הנמכת הציפיות סביב ההנפקה של WeWork שנדחתה העלתה את החששות לגבי המניות שנוימן התחייב כבטוחה

אדם נוימן / צילום: צילום: רויטרס Eduardo Munoz ,
אדם נוימן / צילום: צילום: רויטרס Eduardo Munoz ,

בהמשך לדחיית ההנפקה של WeWork הבנקים שהעמידו קו אשראי למייסד אדם נוימן בהיקף של 500 מיליון דולר מבקשים לשנות את תנאי ההלוואה.

לפי הדיווח מעבר לים, הבנקים ג'י.פי מורגן, קרדיט סוויס ו-UBS, מבקשים כעת לשנות את תנאי המימון שניתנו לנוימן, שעבורם הועמדו מניות WeWork כביטחונות.

נראה כי הנמכת הציפיות סביב ההנפקה של WeWork שנדחתה העלתה את החששות לגבי המניות שנוימן התחייב כבטוחה. לא ברור אילו שינויים מעוניינים הבנקים לבצע, או אילו דרישות מותר להן לדרוש, כך לפי הדיווח.

חברת חללי העבודה המשותפים WeWork, שעמדה לבצע את אחת ההנפקות המסקרנות והשנויות במחלוקת ביותר ב-2019, דוחה את ההנפקה בזמן לא ידוע. לפי דיווחים בארה"ב, ההנפקה אמורה להתבצע עוד השנה, אך כעת כלל לא בטוח שזה יקרה. ההנפקה נדחתה בעקבות ביקורת חריפה על הממשל התאגידי בחברה, לרבות מבנה מניות שנותן שליטה מוחלטת למייסד הישראלי אדם נוימן, עסקאות בעלי עניין בינו לבין החברה, ועוד. זאת, בנוסף לסימני שאלה רבים סביב המודל העסקי של החברה וסכומי עתק שהיא שורפת.

ברור כעת כי השווי שהחברה תקבל בהנפקה, אם אכן תהיה, יהיה נמוך משמעותית מזה שקיבלה בשוק הפרטי, שעמד על 47 מיליארד דולר בסבב הגיוס האחרון. לפי דיווחים, השווי בהנפקה עשוי להיות אף נמוך מ-20 מיליארד דולר, מה שמעלה ספקות בנוגע ליכולתה של החברה להמשיך בהליך ההנפקה.

מוקדם יותר פורסמה כתבת פרופיל על נוימן על רקע ההנפקה המתוכננת ובה מתואר אורח חייו הססגוני, אך גם מועלים סימני שאלה ביחס להתנהלותו העסקית בצד תיאורים על יכולתו לסחוף משקיעים.