צוקרברג נפגש עם דונלד טראמפ וסנטאורים אחרים בוושינגטון במטרה לפייס את מבקריו

מארק צוקרברג נמצא בסבב פגישות בבירת ארה"ב ונפגש עם המחוקקים ואף עם נשיא ארה"ב, במטרה לרכך את גישתם לחברת הענק שלו, שנמצאת תחת לחץ רגולטורי

מארק צוקרברג / צילום: ג'ושוע רוברטס, רויטרס
מארק צוקרברג / צילום: ג'ושוע רוברטס, רויטרס

מארק צוקרברג נמצא בסבב פגישות בבירת ארה"ב, ונפגש עם המחוקקים ואף עם נשיא ארה"ב, במטרה לרכך את גישתם לחברת הענק שלו, שנמצאת תחת לחץ רגולטורי. 

דובר פייסבוק אמר שצוקרברג נפגש עם קובעי המדיניות "כדי לשמוע את הדאגות שלהם ולדבר על עתיד הרגולציה של האינטרנט", ואמר שפגישתו של צוקרברג עם טראמפ הייתה "מועילה". 

לפגישה עם טראמפ הצטרפו מנהל המדיה החברתית של הבית לבן דן סקאווינו וג'ארד קושנר, כך דיווח איש שמקורב לפגישה. טראמפ צייץ על הפגישה ואמר: "פגישה טובה עם מארק צוקרברג בחדר הסגלגל היום", ופרסם גם תמונה שלו ושל צוקרברג לוחצים ידיים. 

אך חלק מהפגישות לא היו טובות - צוקרברג שמע שלל תלונות מהסנאטורים בבירה, ושניים מהם אף לא פינו זמן כדי לפגוש אותו. בנוסף, בעקבות ההחלטה של הסנאט לא לערוך הצבעה ביום חמישי, הרבה מהסנאטורים חזרו לבתיהם ועזבו את הבירה, וכך כמה פגישות מתוכננות התבטלו להן. אחד המבטלים, סנאטור ג'רי מורן, אמר ש"בהחלט ננסה להיפגש בפעם הבאה שמר צוקרברג יהיה כאן". 

סנאטור ג'וש האוולי, שנפגש עם צוקרברג, אמר שהוא איתגר את צוקרברג וביקש ממנו למכור את וואצאפ ואינסטגרם - שתי רכישות של פייסבוק שעכשיו נמצאו תחת חקירה ממשלתית. "אמרתי לו, 'תוכיח שאתה רציני... תמכור את וואצאפ, תמכור את אינסטגרם", כך אמר האוולי לאחר הפגישה והוסיף - "אני חושב שניתן להגיד שהוא לא היה קשוב להצעות האלה".

את ביקורו בבירה צוקרברג התחיל בדיון לוהט בארוחת ערב פרטית עם קבוצת סנאטורים. אחד מהמשתתפים, סנאטור ריצ'רד בלומנטל, שידוע כמבקר חריף של פייסבוק והתנהלותה סביב הבחירות בארה"ב בשנים האחרונות, תיאר את המפגש כערבוב של ביקורתיות וביקורת בונה על ה"כשלונות הרבים והחוזרים" של תעשיית ההייטק להגן על בטחון הבחירות ועל פרטיות הלקוחות שלהם: "הייתה לנו שיחה רצינית ומשמעותית, אפילו אם היו בינינו חילוקי דעות".

הפגישות של צוקרברג נועדו כדי לתת למייסד פייסבוק הזדמנות להציג את חזונו על פיקוח אינטרנט מתון, ולנסות לרצות ולשכנע מחוקקים שמחפשים מדיניות קשוחה יותר לפלטפורמות שכרגע יש עליהן רגולציה קלה בלבד, זאת לאחר מספר דיווחים על מדיניות מפוקפקות בשלל חברות אינטרנט שגורמות למחוקקים לשקול לחוקק רגולציה כבדה יותר בנושאים כמו פריות המשתמש ופיקוח על תוכן.  

הפגישות של צוקרברג הן הפעם הראשונה שהוא חזר לוושינגטון מאז השימוע שלו ב-2018. בזמנו, צוקרברג אמר ש"זה בלתי נמנע שתהיה רגולציה כלשהי, אך צריך להיות זהירים לגבי הנושא". 

צוקרברג עצמו סירב להגיב לדברים, ובפייסבוק מסרו רק הצהרה ש"צוקרברג יהיה בוושינגטון כדי לדבר על עתיד הרגולציה של האינטרנט".