ליברמן: לא נמליץ על אף אחד אבל אסור עוד בחירות בגלל ריב ילדותי מי יהיה ראשון, שילכו מכות מצידי

הדברים האלה נאמרו לאחר ישיבת סיעה בת כמה שעות • שר הביטחון לשעבר פסל את האפשרות לשבת עם המפלגות הערביות: החרדיות הן יריב פוליטי, הרשימה המשותפת - אויביים של ממש; "נשב בצד השני של המתרס"

ח״כ אביגדור ליברמן, יו״ר ישראל ביתנו / צילום: טל שניידר
ח״כ אביגדור ליברמן, יו״ר ישראל ביתנו / צילום: טל שניידר

יו"ר "ישראל ביתנו" אביגדור ליברמן הודיע כי מפלגתו מפלגתו לא תמליץ על איש מראשי המפלגות הגדולות לנשיא. לדבריו לאחר ישיבת סיעה של כמה שעות הוחלט שלא להמליץ על נתניהו או על גנץ כדי לשמור על המחויבויות של ישראל ביתנו לבוחריה. נתניהו, בגלל חיזוק הקשר עם החרדים, וגנץ בגלל הקשר עם החרדים מחד והמשותפת מאידך. "ברגע שנתניהו החליט לסגור את הגוש עם המפלגות החרדיות והחבורה המשיחית לא נוכל להמליץ עליו ולא נוכל להיות חלק מהגוש הזה. גם לגבי יו"ר כחול לבן בני גנץ כל מה שראינו הוא יוצא מגדרו לשמר את האופציה להקים ממשלה עם החרדים והמשותפת. "כאן תקף ליברמן בחריפות את הרשימה המשותפת, "המפלגות החרדיות הן יריב פוליטי ולא אויב, לגבי הרשימה משותפת הם אויבים בפירוש, ואנחנו נהיה לכן בצד השני של המתרס שלהם. זו מפלגה שאנשיה חותרים בעקביות להרס מדינת ישראל ומקומה אולי בפרלמנט ברמאללה ולא בכנסת".

הוא הוסיף כי תהיה זו טעות גדולה להגיע להסכמים עם הרשימה המשותפת על הטבות כלכליות ואחרות לחברה הערבית. "המשותפת היא הנהגה קיצונית ואם רוצים להיטיב עם הציבור הערבי צריך לדלג עליה ולנתב את הסיוע דרך ראשי הערים והקהילות ולא דרך הרשימה המשותפת הפועלת באופן עקבי להרוס את מדינת ישראל מבפנים". הוא הוסיף כי גם מרץ אינה פרטנר להקמת קואליציה.

לדבריו הדרך היחידה לצאת מהמבוי הסתום היא ממשלת אחדות של שתי המפלגות הגדולות, "לא יתכן שנלך לעוד בחירות בגלל ויכוח ילדותי מי מהשניים יהיה ראש הממשלה הראשון ומי השני. זה הצורך הלאומי וזה מה שהציבור הכריע בבחירות. אני מקווה שהנשיא יקח את ההובלה, מצידי שיטילו מטבע, שילכו מכות לא משנה, אין סיבה לעוד בחירות אפשר להקים אחדות של שתי הגדולות וזה הכי חשוב גם אם בלעדינו, כי יש להם רוב". הוא הוסיף כי דברי לפיד וגנץ בדבר ממשלה חילונית וליברלית הם בגדר דיבורים וכל עוד הם מנסים לקיים משא ומתן עם המפלגות החרדיות, משמע שאין כוונתן לקיים דיבורים אלה.

במסיבת עיתונאים ביד השמונה אמר ליברמן בנושא אחר כי היה ממליץ לראש הממשלה למנות עוד היום ממלא מקום לשר הביטחון במשרה מלאה שכן לדבריו אנו מתמודדים כרגע עם יותר מדי אתגרים בתחום הביטחון. הוא קרא לכינוס ועדה מיוחדת לתקציב הביטחון בשל מה שהגדיר מחנק כספי של מערכת הבטחון.

לאור הכרזה זו של ליברמן, תלוי כעת גנץ בתמיכת המשותפת אצל הנשיא כדי לקבל את הניסיון הראשון להקים קואליציה. המשותפת הודיעה בצהריים כי תחליט על עמדתה זו רק לפני הפגישה עם הנשיא בערב.