גם עם אופנוע: חילן מבקשת לשדרג את שכר בעל השליטה ל-150 אלף שקל לחודש

מדובר העלאה של 30 אלף שקל בשכרו החודשי • גם תקרת המענק השנתי תעלה: מ-1.8 מיליון שקל ל-2.75 מיליון שקל

אבי באום/  צלם: איל יצהר
אבי באום/ צלם: איל יצהר

חברת שירותי המחשבים חילן מבקשת לשדרג את תנאי העסקת בעל השליטה, אבי באום, בתפקידו כיו"ר, ולצורך כך יתכנסו בעלי המניות שלה בחודש נובמבר, ויתבקשו לאשר את תנאי העסקתו החדשים. בחילן מעריכים את עלות העסקתו השנתית המקסימלית של באום, על בסיס זכאות למלוא המענק, בכ-4.7 מיליון שקל.

תנאי העסקתו החדשים של באום כוללים, בין היתר, העלאה של 30 אלף שקל בשכרו החודשי, ל-150 אלף שקל בחודש, לעומת 120 אלף שקל כיום, והעלאת תקרת המענק השנתי, מ-1.8 מיליון שקל כיום, ל-2.75 מיליון שקל, תוך העלאת רף הזכאות למענק הנגזר מרווחיה של חילן וצמצום שיעורו מהרווח. עוד עולה מזימון האסיפה שפרסמה חילן כי החברה מבקשת לאשר להעמיד לרשותו של באום רכב בשווי של עד 350 אלף שקל וכן אופנוע, וזאת לצד הטבות נוספות.

בחילן מציינים בין היתר כי "באום הוביל וקידם את החברה להישגים ניכרים ומרשימים, פיתח את עסקיה באופן משמעותי והגדיל את התשואה לבעלי המניות באופן ניכר", וכן כי תנאי ההסכם המוצעים "הולמים את היקף הפעילות והעבודה של באום". שידרוג דומה בשכר החודשי ובתקרת המענק מבקשת חילן לאשר גם למנכ"ל החברה, אלי זיברט, שאת עלות העסקתו השנתית בהנחת מתן מלוא המענק היא מעריכה בכ-4.6 מיליון שקל. לגבי זיברט ציינו בחילן בין היתר כי הוא בעל "כישורים אישיים מתאימים למילוי תפקידו ויש בידו לתרום באופן משמעותי לחברה, לקדם את ביצועיה והישגיה, להביא לעליית שווי החברה וכפועל יוצא מכך להשיא את התשואה עבור בעלי המניות של החברה". עוד מבקשים בחילן לאשר לזיברט, לראשונה, מענק הוני חד-פעמי, של 100 אלף יחידות מניה חסומות, בשווי הוגן של כ-14 מיליון שקל, ואשר יהוו כ-0.45% מהונה של חילן לאחר מימושן המלא, בכמה מנות.

עלות העסקתם של באום וזיברט ב-2018 עמדה על כ-3.4-3.5 מיליון שקל לכל אחד. כן יתבקשו בעלי המניות לאשר את מדיניות התגמול המעודכנת של חילן. עיקר פעילותה של חילן מתרכז במתן שירותי מחשבים לניהול שכר, טכנולוגיות מידע ואינטגרציה.

מניית חילן  נסחרת כיום סביב רמות שיא, אחרי שזינקה מתחילת השנה ביותר מ-60% ומשקפת לחברה שווי נוכחי המתקרב ל-3.2 מיליארד שקל - המשקף להחזקותיו של באום, בהיקף של כ-33% מההון, שווי של יותר מ-1 מיליארד שקל.