הליכוד וכחול לבן צפויים להיפגש היום למו"מ; נחשף התיאום בין הליכוד ורע"ם

צוותי מו"מ מטעם כחול לבן והליכוד יפגשו היום לראשית מו"מ פוליטי להקמת ממשלת אחדות • שיחת מתיחה טלפונית שהתקיימה ברדיו קול חי של השדרנים מנחם טוקר ויהודה שוקרון חשפה את המו"מ שניהלו בכירי הליכוד עם רשימת רע"ם-בל"ד בשלהי הכנסת ה-21

בני גנץ ובנימין נתניהו בפגישה עם הנשיא ראובן ריבלין / צילום: חיים צח, לע"מ
בני גנץ ובנימין נתניהו בפגישה עם הנשיא ראובן ריבלין / צילום: חיים צח, לע"מ

צוותי משא-ומתן מטעם כחול לבן והליכוד יפגשו היום (ג') לראשית משא-ומתן פוליטי להקמת ממשלת אחדות. את כחול לבן ייצגו יורם טורבוביץ ושלום שלמה. את הליכוד ייצגו השרים יריב לוין וזאב אלקין. מקום עריכת הפגישה והשעה המדויקת טרם פורסמו. נתניהו וגנץ יוזמנו לנשיא ריבלין לפגישה נוספת מחר וזאת לפני שהנשיא יחליט על מי יטיל את מלאכת הרכבת הממשלה.

בכחול לבן אמרו ל"גלובס" היום בבוקר, כי הם ראו את התנהלות הליכוד כרצינית ומחויבת, וזאת בשל אורך המפגש אצל הנשיא אתמול בלילה, למשך שעתיים וחצי, וכן כתוצאה מן המידיות שבה נקבע פגישת הצוותים להיום.

עוד אומרים בכחול לבן כי על הפרק נמצאים נושאים אחרים, שאינם מי יהיה הראשון בראשות הממשלה ברוטציה, וכך למשל נושאי דת ומדינה - שהם הבטחת כחול לבן לבוחריהם.

יצויין שהליכוד חתום על הסכם 'בלוק 55' עם כל מפלגות הימין, ולכאורה מנהל את המשא-ומתן מטעמם ועבורם. אך בכחול לבן מציינים שאין להסכם זה משמעות, והם מנהלים משא-ומתן אל מול הליכוד בלבד ולא אל מול אף מפלגה אחרת.

עם זאת, הליכוד שב ומבהיר, כפי שראש הממשלה אמר לנשיא ריבלין וליו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, בפגישתם אמש, השר יריב לוין ייצג במשא-ומתן מול נציג כחול לבן את כלל מפלגות גוש הימין ולא רק את הליכוד. "התדרוכים הכוזבים בתקשורת מטרתם לזרוע פירוד במחנה הימין ולהכשיל את המאמצים להקמת ממשלת האחדות", כך על פי הודעת הליכוד.

התיאום בין הליכוד למפלגת רע"ם-בל"ד - נחשף

בתוך כך, שיחת מתיחה טלפונית שהתקיימה ברדיו קול חי של השדרנים מנחם טוקר ויהודה שוקרון חשפה את המשא-ומתן שניהלו בכירי הליכוד עם רשימת רע"ם-בל"ד בשלהי הכנסת ה-21. השדרנים, תוך שהם מחקים איש לשכת ראש הממשלה ואת ראש הממשלה עצמו, שוחחו עם ח"כ לשעבר חאג' יחיא, מתנועת רע"ם (התנועה האיסלמית) תוך שהם מבקשים ממנו לכאורה להשפיע על יו"ר רע"ם מנסור עבאס בהווה. 

מתוך שיחת מתיחה טלפונית שהתקיימה ברדיו קול חי החרדי שחשפה את המו"מ שניהלו בכירי הליכוד עם רשימת רע"ם-בל"ד

חאג' יחיא מספר בשיחה על זכויות החברה הערבית להיות מיוצגים על ידי פוליטיקאים שמסוגלים לעבוד עם כל צד, כדי להביא הישגים לבוחריהם ובנוסף הוא מזכיר את הפגישות שלהם (מנסור עבאס וחאג' יחיא) עם ח"כ מיקי זוהר ועם ראש צוות המשא-ומתן של הליכוד, נתן אשל, בסוף חודש מאי לקראת ההצבעה על פיזור הכנסת. נזכיר כי כאשר שוחח ונפגש ח"כ מיקי זהר עם מנסור עבאס, היו הוא וחאג' יחיא שני חברי כנסת מטעם התנועה האיסלמית (רע"ם) וחברים בסיעה המשותפת של רעם ובל"ד.