במפלגה הדמוקרטית מנסים להניע את הדחתו של דונלד טראמפ

מוקדם יותר היום, טראמפ הודה כי הוא מנע כמעט 400 מיליון דולר של תמיכה באוקראינה, אך הכחיש כי עשה זאת כדי שהנשיא האוקראיני יתחיל בחקירה שתפגע ביריבו הפוליטי, המועמד לנשיאות ג'ו ביידן • טראמפ גם אישר את פרסום תמלול השיחה בינו לנשיא אוקראינה

הנשיא טראמפ. / צילום: רויטרס Kevin Lamarque
הנשיא טראמפ. / צילום: רויטרס Kevin Lamarque

בוושינגטון, דוברת בית הנבחרים ננסי פלוסי נפגשת היום (ג') עם מחוקקים דמוקרטיים כדי להניע את הדחתו האפשרית של הנשיא דונלד טראמפ. התמיכה במפלגה הדמוקרטית בהדחת הנשיא הולכת וגדלה, ופלוסי צפויה לעשות הופעה ציבורית מיד בתום הפגישה.

מוקדם יותר היום, טראמפ הודה כי הוא מנע כמעט 400 מיליון דולר של תמיכה באוקראינה, אך הכחיש כי עשה זאת כדי שהנשיא האוקראיני יתחיל בחקירה שתפגע ביריבו הפוליטי, המועמד לנשיאות ג'ו ביידן.

בתגובה לשאלות כתבים על הסערה עם האוקראינים והקולות הגוברים להדחתו, טראמפ התנהג כאילו הכל כשורה ואין דבר זדוני במניעת התמיכה הכלכלית לאוקראינה. הנשיא אמר כי הוא רצה שגם אירופה, ולא רק ארה"ב, תסייע לאוקראינה. נזכיר כי כספי התמיכה שוחררו בסופו של דבר מאוחר יותר על ידי ממשל טראמפ.

"אף פעם לא היה מצב של יד רוחצת יד", אמר טראמפ לכתבים בעצרת האו"ם.

בהצהרה ציבורית שמתוכננת למאוחר יותר היום, ביידן יקרא לקונגרס להדיח את הנשיא טראמפ, אם הוא לא יסכים לבקשות הקונגרס למידע על אוקראינה וענייני נוספים, כך לפי דוברו של ביידן.

ביום ראשון, טראמפ הודה כי הוא דיבר על ג'ו ביידן ובנו האנטר, שעבדו בעבר עבור חברת קידוח גז באוקראינה, עם נשיא אוקראינה ולדימיר זלינסקי. עם זאת, טראמפ הכחיש אתמול (ב') כי הוא הכריח את זלינסקי לפתוח בחקירת שחיתות נגד ביידן ובנו בתמורה להשבת התמיכה הכלכלית מארה"ב.

בשיחה עם כתבים בעצרת האו"ם היום (ג') הנשיא האמריקאי אמר כי הוא רצה להקפיא את הכספים לאוקראינה על מנת לגרום למדינות אירופה לסייע לה גם, אך מאוחר יותר שינה את דעתו מפני ש"אנשים התקשרו" אליו.

עוד הוסיף כי הוא מצפה שתמלול של שיחתו עם הנשיא זלינסקי יהפוך לציבורי בקרוב: "כשתראו את השיחה, כשתראו את תמלול השיחה, שאני מניח שתראו בשלב מסוים, תבינו. השיחה ההיא הייתה מושלמת. היא לא יכלה להיות נחמדה יותר".