"מילים בוטות, נלוזות וסקסיסטיות": אילה חסון תובעת דיבה אדם שגידף אותה בטוויטר

העיתונאית תובעת את חיים שאול אידלשטיין בעקבות ציוץ שכתב בתגובה לידיעה על כך שנתניהו וגנץ יגיעו להתראיין בתוכניתה

איילה חסון / צילום: עודד פדידה
איילה חסון / צילום: עודד פדידה

העיתונאית אילה חסון תובעת דיבה צייצן לאחר שגידף אותה בטוויטר. על-פי כתב התביעה, שהוגש על-ידי עורכי הדין רם ז'אן ודנה בטאט, מדובר "בפרסום לשון הרע בוטה, אלים, מבזה ומסית בפני ציבור רב, ערב מועד בחירות ארציות לכנסת ישראל, בימים מתוחים ורוויי הסתה בחברה הישראלית".

הנתבע הוא חיים שאול אידלשטיין, שהגיב לציוץ של חדשות 13 המבשר על כך שיו"ר הליכוד בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ יגיעו לתוכניתה של חסון ויענו על השאלות הקשות. בתגובה אידלשטיין גידף את חסון תוך שימוש בשפה בוטה שהחלטנו שלא ראוי לפרסם מחדש במעמד זה.

לטענת התביעה, "שימוש במילים כה בוטות, כה נלוזות וכה סקסיסטיות מהווה באופן ברור ביותר לשון הרע. מדובר בחצייה מסוכנת של קו אדום, וברור שאין לאפשרה בכלל, נגד נשים ואף נגד נשים המחזיקות במשרות בכירות ומובילות".

לטענת חסון, "שימוש באותן מילים כלפי אישה במשרה בכירה הוא שימוש פוגעני שמשקף בין השאר תפיסה פטריארכלית, סקסיסטית ובזויה, לפיה נשים אינן זכאיות לתפקיד בכיר בשל כישוריהן, אלא מקבלות את מעמדן עבור שירותי מין שהן מעניקות".

לפי התביעה, אופן הניסוח והמילים הקשות מלמדים על זדון ועל כוונה מצד אידלשטיין לפגוע בחסון ובתדמיתה כעיתונאית ביקורתית ואובייקטיבית. בשל כך תובעת חסון כפל פיצוי הקבוע בחוק בגין לשון הרע בזדון, העומד על כ-140 אלף שקל. עוד דורשת חסון כי יינתן צו שיורה לאידלשטיין להסיר לאלתר את הציוץ הפוגעני, ולהורות על תיקון והכחשה של הפרסום.