תוצאות טובות במוצר של Ovid באפילפסיה הזניקו את המניה ב-25%

מניית חברת Ovid השלימה עליות של כמעט 40% מאז יום שני, אז פורסמו תוצאות הניסוי של החברה באינדיקציה חדשה • ניסוי זה כבר הניב תוצאות ראשונות לאחר 12 שבועות וכעת נבחנות התוצאות לטווח רחוק יותר

מניית חברת Ovid עלתה אתמול 13% והשלימה עליות של כמעט 40% מאז יום שני, אז פורסמו תוצאות הניסוי של החברה באינדיקציה חדשה: פגיעות מוח בילדים שמקורן באפילפסיה (Developmental and Epileptic Encephalopathies). מדובר במקבץ של מחלות נדירות וגנטיות שהמאפיין את כולן הוא התקפי אפילפסיה תכופים. המוצר שפיתחה אוביד לטיפול במחלה, פותח תחילה בחברת התרופות טקדה, אשר בחרה לתת את רישיון הפיתוח למוצר לאוביד, המתמחה במחלות נוירולוגיות נדירות של ילדים. הניסוי הנוכחי נערך במבוגרים, אולם רוב המטופלים היו חולים במחלות גנטיות אשר פוגעות באדם כבר מגיל הילדות.

אוביד נסחרת היום לפי שווי של 140 מיליון דולר. החברה מנוהלת על ידי ד"ר ג'רמי לוין, בעבר מנכ"ל טבע.

ניסוי זה כבר הניב תוצאות ראשונות לאחר 12 שבועות וכעת נבחנות התוצאות לטווח מעט רחוק יותר - 48 שבועות. על פי דיווחי החברה, התרופה הפחיתה את תדירות ההתקפים ב-84% לאחר 25-36 שבועות של שימוש, ובשימוש ממושך יותר, של 37-48 שבועות, ההפחתה הייתה אפילו דרמטית יותר. בניסוי השתתפו אמנם רק שישה מטופלים, אולם אחד מהם לא לקה בהתקף במשך 264 ימים, ומטופל נוסף לא לקה בהתקף במשך 150 ימים.

לגברי ד"ר אמית רקהיט, הסמנכ"ל הרפואי של החברה, מדובר בתוצאות שהן אמנם ראשוניות, אך הן ממצבות את המוצר כתחרותי בתחום האפילפסיה. כעת נערכת החברה לניסויים נוספים במוצר זה.

המוצר המוביל של החברה נועד לטיפול בתסמונת הגנטית אנגלמן. החברה החלה בשלב III של הניסויים במוצר זה לפני כשבועיים, והיא מעריכה כי תוצאות מניסוי זה יפורסמו לראשונה באמצע 2020. הניסוי ייערך ב-60 חולי אנגלמן, כולל מרכז ניסוי בישראל בבית החולים תל השומר, במרכז האנגלמן של בית החולים המנוהל על ידי ד"ר גלי היימר. אוביד ציינה בעבר כי בכוונתה להביא כמה שיותר מניסויה גם לישראל.

התוצאות של שלב II של הניסוי באנגלמן לא התקבלו כהצלחה בעיני השוק והובילו באוגוסט שעבר לירידה במחיר המניה, שהוחמרה על ידי גיוס הון בהיקף של 30 מיליון דולר. אולם החברה טענה שהתוצאות הן טובות והחליטה להמשיך לניסוי שלב III . אישור ה-FDA לתחילת הניסוי המתקדם על בסיס התוצאות של ניסוי שלב II , וכן התוצאות באפילפסיה, תחילה מ-12 שבועות של טיפול וכעת התוצאות ארוכות הטווח יותר, הובילו לעליה במחיר במניה בשלושה החודשים האחרונים. עם זאת שווי השוק של החברה עדיין נמוך יחסית לחברת ביוטק בשלב מתקדם של הניסויים הקליניים במחלות גנטיות נדירות.