רוחאני: ארה"ב הציעה להסיר את כל הסנקציות; טראמפ מכחיש

מחיר הנפט מגיב בירידה של כ-2% על רקע הדיווח מצד נשיא איראן ולפיו הצעד להסרת הסנקציות מגיע מכיוון ארה"ב בתמורה לחידוש השיחות • מנגד, רוחאני מגלה חוסר שביעות רצון לגבי הלחץ המופעל על איראן

חסן רוחאני / צילום: דניש סידיקי, רויטרס
חסן רוחאני / צילום: דניש סידיקי, רויטרס

חסן רוחאני, נשיא איראן, אמר היום (ו') כי ארה"ב הציעה להסיר את כל הסנקציות שהושתו על הרפובליקה האיסלאמית בתמורה לקיום שיחות, וזאת בהמשך לנסיגתה של איראן מהסכם הגרעין. 

מחיר הנפט מגיב בירידה של כ-2% ל-55.2 דולרים לחבית, שכן הסרת הסנקציות תאפשר לאיראן למכור נפט באופן סדיר, מה שתורם להיצע הנפט העולמי.

"הקנצלר הגרמני, ראש ממשלת בריטניה ונשיא צרפת היו בניו יורק וכולם התעקשו שהפגישה הזו תתקיים", מסר רוחאני בהתייחס לפגישה האפשרית, שלא התקיימה, עם נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, בשולי עצרת האו"ם. "אמריקה אמרה שהיא תסיר את הסנקציות, היה ויכוח אילו סנקציות יוסרו והם אמרו בצורה ברורה שהם יסירו את כל הסנקציות".

עם זאת, רוחאני גילה קוצר רוח ללחץ המופעל מצד האמריקאים, והוסיף כי ארצו דחתה את ההצעה, כיוון שלדבריו עדיין הייתה "אווירה רעילה" של לחץ מקסימאלי על טהרן. אפילו אם היינו רוצים לקיים משא ומתן עם האמריקנים על ההסכם, אף אחד לא היה יכול לחזות את הסיום ואת התוצאה של המשא ומתן".

הנשיא טראמפ הכחיש כי ארה"ב הציע את הדברים הללו לאיראן.