על הסכם השכירות המרכזי של WeWork בישראל חתומה בכלל חברה אחרת

כמעט שנתיים לאחר הפרסומים על אודות הסכם השכירות הענקי שחתמה WeWork במתחם העסקים החדש ToHa בת"א, מתברר שעל ההסכם עם יזמי המתחם חתומה חברת אמפא נדל"ן

בניין ToHa. האכלוס מתחיל / צילום: דמיטרי ספקטור
בניין ToHa. האכלוס מתחיל / צילום: דמיטרי ספקטור

לנוכח ביטול ההנפקה של ענקית חללי העבודה המשותפים WeWork, והחששות כי הדבר יפגע בהמשך התרחבותה ואולי אף ביכולתה לעמוד בהתחייבויותיה בעתיד, מתברר כי לפחות בישראל מי שחתומה על חוזה השכירות המרכזי שלה (ואולי על חוזים נוספים) היא חברה אחרת לחלוטין.

כמעט שנתיים לאחר הפרסומים על אודות הסכם השכירות הענקי שחתמה WeWork במתחם העסקים החדש ToHa בתל-אביב, מתברר שעל ההסכם עם יזמי המתחם חתומה חברת אמפא נדל"ן. זו האחרונה מקיימת שיתוף פעולה הדוק עם WeWork מאז כניסתה לישראל. WeWork ישראל היא השוכר הגדול ביותר במתחם - עם 6 וחצי קומות בשטח של כ-20 אלף מ"ר. מדובר ביותר משליש משטחי מתחם ToHa, המתפרס על פני 57 אלף מ"ר ומושכר כיום במלואו.

הסכם השכירות של WeWork ישראל במתחם שהקימו חברות הנדל"ן אמות וגב ים הוא לתקופה של 15 שנה עם אופציה להארכה, כאשר היקפו הכולל הוערך בעבר בכ-300 מיליון שקל. מבדיקת "גלובס" עולה כאמור, כי השוכרת בנכס היא אמפא נדל"ן, הנמצאת בבעלות שלומי פוגל והאחים נקש. אמפא נדל"ן מנהלת ככל הידוע את כל התקשרויות הנדל"ן של WeWork בישראל, והיא גם זו שסיפקה את הערבויות לבעלות הנכס ב-ToHa, לצד WeWork העולמית. על פי ההערכות דרשו בעלי מתחם ToHa ביטחונות מוגדלים בהסכם השכירות של WeWork.

גורמים המקורבים להסכם העריכו היום כי פעילותה של WeWork במתחם ToHa רווחית ומשגשגת, וגם אם בעתיד היא תיאלץ לעזוב את המתחם המבוקש, ניתן יהיה להשכיר את השטחים במהירות ואף לקבל דמי שכירות הגבוהים בעשרות אחוזים. להערכת אותו גורם לא צפויה בעיה בחוזה השכירות של WeWork, ובכל מקרה "מדובר בבניין חדש במיקום אטרקטיבי. להערכתנו לא נישאר בו עם שטחים ריקים לאורך זמן, גם אם WeWork תפנה את השטח".

כחלק מהפריסה המהירה שלה, מציעה כיום WeWork לא מעט חללי עבודה שיתופיים בישראל. החברה מחזיקה ומפעילה כיום שטחי משרדים בכ-10 נכסים בארץ, מרביתם בתל-אביב. נכס מרכזי נוסף של החברה הוא בניין ברחוב דובנוב שבמרכז תל-אביב - הנכס הראשון שלה בישראל, שאותו היא השכירה במלואו כבר בשנה שעברה לענקית הטכנולוגיה מיקרוסופט. זוהי העסקה היחידה של WeWork בישראל במתכונת כזו, הקיימת בנכסים אחרים שלה בעולם.

בניית מתחם ToHa בצומת הרחובות דרך השלום-יגאל אלון-תוצרת הארץ בתל-אביב הסתיימה בחודש ינואר השנה, ונכון להיום מושכרים כל שטחי המשרדים שנבנו בו. בפרויקט הושקעו כ-950 מיליון שקל, והוא צפוי לייצר תזרים נטו מהשכרה (NOI) של 95-100 מיליון שקל בשנה.