על רקע הקשיים במו"מ בין הליכוד לכחול לבן: נתניהו וליברמן ייפגשו

פגישת נתניהו-ליברמן תיערך מספר שעות לפני טקסי השבעת הכנסת ה-22 ובמקביל ליום השימוע השני של נתניהו בתיקיו הפליליים

בני גנץ ובנימין נתניהו בפגישה עם הנשיא ראובן ריבלין / צילום: חיים צח, לע"מ
בני גנץ ובנימין נתניהו בפגישה עם הנשיא ראובן ריבלין / צילום: חיים צח, לע"מ

על רקע קשיים במשא-ומתן בין הליכוד לבין כחול לבן, הודיע בנימין נתניהו כי ייפגש מחר (ה') בבוקר עם ח"כ אביגדור ליברמן. הפגישה נקבעה לשעה 9:30.

מפלגת כחול לבן מסרבים לנהל משא-ומתן עם גוש 55, הכולל את ש"ס, יהדות התורה וימינה. לטענתם, המשא-ומתן צריך להתקיים בין שתי המפלגות הגדולות. על הרקע הזה הודיעו כחול לבן אתמול בערב שלא יקיימו היום (ד') פגישת משא-ומתן בין הצוותים ובנוסף ביטלו את הפגישה האישית שהיתה אמורה להתקיים הערב (ד') בין ראש הממשלה נתניהו לבין ח"כ בני גנץ.

פגישת נתניהו ליברמן תיערך מספר שעות לפני טקסי השבעת הכנסת ה-22 ובמקביל ליום השימוע השני של נתניהו בתיקיו הפליליים.

במהלך החודשים אפריל ומאי נפגשו נתניהו וליברמן מספר פעמים ולא הצליחו להגיע להסכמות בנושא חוק הגיוס, חוקי מרכולים ושאר נושאים הקשורים בדת ומדינה. ליברמן טען אז שהוא מגן החילונים בישראל וכי אינו מוכן לשבת בממשלה עם קיצוניים, כמו סמוטריץ וליצמן. לפני מערכת הבחירות לכנסת ה-22, וגם תוך כדי הקמפיין טען ליברמן כי ידרוש מנתניהו וגנץ להקים ממשלת אחדות בין שתי המפלגות כאשר הוא מעוניין להיות הצלע הנוספת.

לפני מספר ימים הוא מתח ביקורת על כך שהצדדים - הליכוד וכחול לבן - לא מצליחים להתקדם במגעים ביניהם. כעת, לקראת הפגישה מחר בבוקר, עולה השאלה האם הליכוד יסכים לסגת ממבנה בלוק 55, עליו חתמו כל ראשי המפלגות המייצגים את אותם 55 מנדטים.

יותר מוקדם מתח ראש הממשלה נתניהו ביקורת על כחול לבן, תוך שהוא מאשים את ח"כ יאיר לפיד באחריות לכישלון המשא-ומתן. "הסיבה היחידה שאין ממשלת אחדות זה יאיר לפיד. לפיד מחזיק את בני גנץ כבן ערובה ומסיבות לא ברורות גנץ נכנע לו. לא מתקבל על הדעת שלפיד גורר מדינה שלמה לבחירות רק כי הוא לא מוכן לזנוח את החלום שלו להיות ראש ממשלה ולוותר על הרוטציה שלו עם גנץ", כתב נתניהו.

ח"כ לפיד הגיב לנתניהו "אכן בן אדם אחד מחזיק את המדינה בן ערובה. אכן בן אדם אחד מונע ממשלת אחדות. אכן אדם אחד עושה הכל כדי להוביל לבחירות: בנימין נתניהו."

במקביל ברקע מחר בפתיחת מושב הכנסת, ועדת הכספים עשויה להישאר בידי יהדות התורה, וזאת על אף שישראל ביתנו רוצה לעמוד בראש הועדה הזו. לפי המסתמן, ח"כ גפני הצליח להישען על קולות הרשימה המשותפת כדי להשיג את הרוב הדרוש למינוי.

יו"ר סיעת ישראל ביתנו, ח"כ עודד פורר, כתב הערב בטוויטר: "מסתבר שכחול לבן הצטרפו לדיל הישן והלא קדוש בין גפני לרשימה המשותפת. כדי לקבל את ראשות ועדת חוץ ובטחון, כחול-לבן הסכימו לוותר ולהשאיר את היד של גפני על השיבר של ועדת הכספים, והכל תוך גיבוי שגפני מקבל מהרשימה המשותפת שהתחייבה לו שתתנגד להחלפתו. ממש ציר גפני-טיבי-כחול לבן. ‏אין חדש תחת השמש".