נתניהו וליברמן נפגשו: "לא הושגה פריצת דרך"

בסיום הפגישה פרסם ליברמן הודעה האומרת כי הדרך הנכונה לקיים מו"מ היא קודם כל לגבש קווי יסוד משותפים בין הליכוד, כחול לבן וישראל ביתנו; "רק אחר-כך נדון על חלוקת התיקים והרוטציה על ראשות הממשלה"

אביגדור ליברמן, יו"ר ישראל ביתנו / צילום: טל שניידר
אביגדור ליברמן, יו"ר ישראל ביתנו / צילום: טל שניידר

ראש הממשלה ויו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, נפגש הבוקר (ה') עם יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, אחרי שבפגישת בלוק 55 אתמול הציעו ראשי סיעות הימין שלא לשלול אופציה זו. בסביבת נתניהו תדרכו במוצאי החג (יום ג׳) כי ראש הממשלה שוקל להשיב את המנדט לנשיא המדינה בימים הקרובים, אך בסופו של דבר החליט לנסות ולשוחח עם ליברמן כדי לראות אם יש אפשרות לפריצת דרך בכיוון זה, אשר היה נראה אבוד.

בהודעת הליכוד בתום הפגישה נאמר: "בפגישה ראש הממשלה נתניהו הציע לליברמן להצטרף לממשלה מהר ככל האפשר כדי לתרום בכך להקמתה של ממשלת אחדות. בפגישה לא הושגה פריצת דרך. ראש הממשלה נתניהו יעדכן את ראשי בלוק המחנה הלאומי בפגישה". 

אתמול (ד') בערב לקראת הפגישה פרסם ליברמן הודעה כי הוא עומד בדרישתו להקמת ממשלה על בסיס הליכוד, כחול לבן וישראל ביתנו. "לא נהיה שותפים לשום ממשלה אחרת", כתב ליברמן, כשהוא שולל בפועל את מבנה בלוק 55, עמו מנסה נתניהו להגיע לפשרות. 

בסיום הפגישה פרסם ח"כ ליברמן הודעה האומרת כי הדרך הנכונה לקיים משא-ומתן היא קודם כל לגבש קווי יסוד משותפים בין הליכוד, כחול לבן וישראל ביתנו. "רק אחר-כך נדון על חלוקת התיקים והרוטציה על ראשות הממשלה".

לדבריו, בפגישה הוא אמר לנתניהו כי "לאור האתגרים הביטחוניים והכלכליים, ממשלת אחדות היא צו השעה, ובחירות נוספות לא ישנו את המפה הפוליטית באופן מהותי".