לפיד מוותר על הרוטציה עם גנץ - "בשביל ממשלת אחדות"

לפיד אמר את הדברים בישיבת סיעת כחול לבן • ההודעה של לפיד נמסרה על רקע טענות תכופות של הליכוד, כאילו הרוטציה בין לפיד לגנץ היא זו המעכבת את המו"מ הפוליטי בין כחול לבן לליכוד

יאיר לפיד / צילום: שריה דיאמנט
יאיר לפיד / צילום: שריה דיאמנט

ח"כ יאיר לפיד הודיע היום (ה') בישיבת סיעת כחול לבן שהוא לא יעמוד על קיום הרוטציה עם ח"כ בני גנץ. ההודעה של לפיד נמסרה על רקע טענות תכופות של הליכוד, כאילו הרוטציה בין לפיד לגנץ היא זו המעכבת את המשא-ומתן הפוליטי בין כחול לבן לליכוד.

"בשביל ממשלת אחדות אני מוותר על הרוטציה. הרבה יותר חשוב לי שתהיה אחדות בעם. שלא יהיו בחירות. שהמדינה הזו תתחיל תהליך של ריפוי ואיחוי פצעים" אמר לפיד, "בנאדם אחד עם שלושה כתבי אישום עומד בינינו לבין ממשלת אחדות לאומית. המדינה הזו צריכה ממשלת אחדות בראשות כחול לבן, עם הליכוד, עם ליברמן, עם העבודה".

לפיד הוסיף: "אנחנו לא נשב תחת ראש ממשלה עם כתב חשדות או כתב אישום. לאזרחי מדינת ישראל מגיע יותר. מגיעה להם ממשלת אחדות יציבה, עם ראש ממשלה בלי כתבי אישום. מגיעה להם ממשלה שתעסוק בבריאות וחינוך ובטחון - לא בשוחד, מרמה והפרת אמונים".

יצוין כי עם תוצאת הבחירות והמבוי הסתום הפוליטי ידע לפיד מזה זמן, אפילו כבר לקראת סופה של מערכת הבחירות, שהוא לא יוכל לממש את הרוטציה. יחד עם זאת, לפיד לא היה מוכן לוותר על כך בעת ההליכה לקלפיות ולו כדי להוכיח שאין בנושא הרוטציה עניין המבריח את בוחרי השמאל-מרכז. כעת, כשכחול לבן היא המפלגה הגדולה ביותר, לפיד מעוניין בתפקיד שר החוץ וויתר על ההסכם בינו לבין גנץ.

לפיד וליברמן במזנון הכנסת / צילום: טל שניידר, גלובס
 לפיד וליברמן במזנון הכנסת / צילום: טל שניידר, גלובס

לפני ישיבת הסיעה ישבו לפיד וליברמן במזנון החלבי בכנסת ודיברו במשך כחצי שעה. ליברמן היה מלווה בנכדתו.