נובולוג רכשה שליטה באודורו, שפיתחה מערכות זימון תורים לרופאים, ב-19.1 מיליון שקל

במסגרת העסקה שנחתמה באוגוסט, הבת של נובולוג, אינפומד, סיכמה על רכישת 71%-75% מאודורו מערכות • העסקה מומנה ממקורותיה העצמיים ונועדה להרחיב את סל השירותים שנובולוג מציעה כיום

מטה נובולוג במודיעין / צילום: איל יצהר
מטה נובולוג במודיעין / צילום: איל יצהר

חברת שירותי הלוגיסטיקה הרפואית נובולוג השלימה את רכישת השליטה בחברת אודורו בתמורה ל-19.1 מיליון שקל. נובולוג  דיווחה היום (א') לבורסה על השלמת העסקה שבעקבותיה היא מחזיקה כעת ב-74.9% מההון של מפתחת מערכת זימון התורים הממוחשבת לרופאים. העסקה נחתמה באוגוסט, ובמסגרתה החברה הבת של נובולוג, אינפומד בריאות דיגיטלית, סיכמה על רכישת 71%-75% מאודורו מערכות.

העסקה מומנה ממקורותיה העצמיים של החברה הרוכשת והיא נועדה להרחיב את סל השירותים שנובולוג מציעה כיום, כחלק מתוכנית החברה להציע שירותים ללקוחות הקצה. אודורו, שהוקמה בשנת 2005, פיתחה ומשווקת מערכת זימון תורים ממוחשבת לרופאים, הכוללת זימון תורים באמצעות האינטרנט, מענה טלפוני אינטראקטיבי ומענה אנושי, וידוא תורים, תזכור תורים באמצעות הודעות טקסט וכדומה.

במסגרת ההסכם נקבע שנובולוג תשלם עבור המניות עד 19.1 מיליון שקל, ונקבע מנגנון התאמת תמורה שקובע כי התמורה שתשולם תופחת במקרים מסוימים. בין היתר התמורה תופחת על בסיס תוצאות ה-EBITDA עד שנת 2021, או במקרים של ביטול חוזה קיים של לקוח מהותי. במקביל כולל ההסכם אופציה לרכישת יתרת המניות על-ידי נובולוג (אופציות call) וכן אופציות למוכרים לרכוש מניות (אופציות put). האופציות יהיו ניתנות למימוש החל מתום שנתיים ממועד השלמת העסקה, ולמשך שנה אחת.

לפני רכישת אודורו, נובולוג רכשה בחודשים האחרונים את מלוא המניות בחברות המידע הרפואי אינפומד וטרגט קאר, שבהן רכשה קודם שליטה, וזאת בתמורה כוללת של 61 מיליון שקל במניות ובמזומן.

נובולוג נסחרת בבורסה לפי שווי שוק של 700 מיליון שקל אחרי עלייה של כ-40% במחיר המניה מתחילת השנה. החברה הונפקה לראשונה בבורסה בת"א בפברואר 2017 באמצעות הצעת מכר של הבעלים, קרן פימי ואודי פוזיס, לפי שווי של כ-560 מיליון שקל. קרן פימי מכרה את יתרת ההחזקה שלה בנובולוג לפני כחצי שנה תמורת 67 מיליון שקל ולפי מחיר של כ-1.25 שקל למניה, בעוד שכיום מחיר המניה הוא כ-1.53 שקל. נובולוג עוסקת בתחום הלוגיסטיקה של תרופות ובתחום ה-Health Care.