רמי לוי | בלעדי

לא רק עוף בשקל: רמי לוי נכנס לתחום לחמי הבוטיק; רוכש 35% ממאפיית טלר הירושלמית

הרכישה מתבצעת באמצעות בנו קובי • שווי המאפייה עומד על 20 מיליון שקל, ולפי הערכות היא מוכרת בהיקף של 14 מיליון שקל בשנה • החברה תקים מפעל חדש בנכס השייך ללוי בהשקעה של 5 מיליון שקל

רמי לוי / צילום: תמר מצפי
רמי לוי / צילום: תמר מצפי

נגמרו ימי העוף בשקל? איש העסקים ובעל רשת קמעונאות הדיסקאונט רמי לוי נכנס לתחום פעילות חדש - מאפיית לחמי הבוטיק הירושלמית טלר. ל"גלובס" נודע כי מאפיית טלר הקימה בנכס השייך ללוי מפעל ללחמי בוטיק ביישוב שילת בהשקעה של 5 מיליון שקל. מדובר במפעל לחמים בשטח של כ-500 מ"ר ובסמוך לסניף שלו ביישוב. המפעל החדש כולל חנות לחמי בוטיק לצרכן ובית קפה, לצד מכירה קמעונאית לבתי קפה, מסעדות ולמלונות.

לוי רכש לפני כשלוש שנים באמצעות בנו קובי 25% מהפעילות של לחם טלר, אך ההשקעה הזו נשמרה מתחת לרדאר. בחודשים האחרונים הגדיל לוי הבן את החזקותיו ל-35% לפי שווי חברה של קרוב ל-20 מיליון שקל. מדובר בעסק שונה לחלוטין מיתר עסקיו של לוי האב, שמזוהה יותר מכל עם שיטת ה"עוף בשקל", שבו נמכרים מוצרי פרימיום בהם לחמים, עוגות, עוגיות וכריכים.

השותפה של לוי בפעילות הזו ומי שמנהלת ומובילה אותה היא דניאלה אברמזון-בניטה (33), עד לאחרונה עורכת דין. בשלוש השנים האחרונות אברמזון-בניטה רכשה מניות בטלר ועברה לשמש כמנכ"לית החברה.

רמי לוי ודניאלה אברמזון-בניטה  / צילום: שני מוזס, גלובס
 רמי לוי ודניאלה אברמזון-בניטה / צילום: שני מוזס, גלובס

מאפיית טלר הוקמה לפני כעשור על-ידי אבישי טלר באפייה ביתית, ואחרי תקופה קצרה התרחבה לחנות ברחוב אגריפס בשוק מחנה יהודה בירושלים. אחרי ארבע שנים טלר הכניס שותף לעסק - מישל סולטן, אולם לאחר תקופה קצרה החל בין השניים סכסוך. לפני כשלוש שנים רכשו לוי הבן ואברמזון-בניטה את מניותיו של המייסד, ולאחרונה הרחיבו את ההחזקה הזו.

מאז הרכישה של לוי ואברמזון-בניטה המאפייה התרחבה בצורה משמעותית, והאחרונים אף החליטו להרחיבה לעסק גדול יותר. "ראינו שמדובר במותג עם שם בירושלים, ושאפשר להפוך אותו לעסק רחב יותר", אומרת אברמזון-בניטה.

כיום 50% מהפעילות של העסק מתבצעת באמצעות החנות הירושלמית והבסטה בשוק, והיתר בשיווק לבתי מלון בירושלים כמו וולדורף אסטוריה, כרמים, אוריינט, המלך דוד, וגם למסעדות ובתי קפה. כיום היקף המכירות של המאפייה עומד לפי הערכות על כ-14 מיליון שקל לשנה. המאפייה משווקת לכ-100 נקודות ומעסיקה כ-70 עובדים. במקביל פועלת אברמזון-בניטה להרחיב גם את הפעילות הקמעונאית ומתכננת להקים עוד חנות מכירה בנכס נוסף של לוי במרכז המסחרי בישפרו.

בנוגע לשאלה האם לחמי הבוטיק של טלר עשויים למצוא את דרכם למדפים של לוי, משיבה אברמזון-בניטה: "יכול להיות שנעשה קו ספציפי לסופרים שלו ולקופיקס, מה שיגדיל באופן משמעותי את המכירות".

את העסקה הזו מבצע כאמור רמי לוי באמצעות בנו קובי באופן פרטי וללא קשר לחברה הציבורית שבבעלותו.

בתוך כך, בסוף השבוע האחרון דיווחה קופיקס שבשליטת לוי על משא-ומתן לרכישת ארבעה סניפים של רשת שווייצריה הקטנה בסכום של כ-18 מיליון שקל. לפי הדיווח, היקף המכירות בשנה קלנדרית של הפעילות הנרכשת עומד על כ-67 מיליון שקל.

רשת שווייצריה הקטנה מונה כיום שש חנויות קמעונאיות, שתיים מתוכן בזכיינות, וזאת לצד פעילות שיווק לרשתות אחרות. כאמור, במסגרת העסקה לוי צפוי לרכוש רק את החנויות שבבעלות בערים בחולון, נתניה, רמת גן ופתח-תקווה, כשהשתיים שבזכיינות ממוקמות באשדוד ובדימונה, ופעילות השיווק אינן מהוות חלק מהעסקה.