ליברמן: אם ז'בוטינסקי היה מקשיב למירי רגב - הוא היה מתפלץ

במסגרת ראיון שנתן למוסף יום הכיפורים של מעריב אמר ליברמן: "הבעיה של ביבי היא שברגע שיש לך גישה או תפיסה שונה משלו, וזה נוגד את האינטרסים שלו, אתה מיד הופך לאויב אישי" • השרה רגב השיבה בעקיצה: "ד"ש לחבר מרטין שלאף"

אביגדור ליברמן / צילום: אוליביה פיטוסי-הארץ
אביגדור ליברמן / צילום: אוליביה פיטוסי-הארץ

ח"כ אביגדור ליברמן הבטיח שיפרסם לקראת יום כיפור מתווה ליציאה מן המשבר הפוליטי - כך שהחזון שלו לממשלה משותפת של כחול לבן, הליכוד וישראל ביתנו - יתממש. אולם בינתיים ב"מעריב" מקדימים ומפרסמים ציטוטים בולטים מריאיון שנתן ליברמן לעיתונאי בן כספית שיפורסם מחר. בראיון ליברמן מתח ביקורת קשה ובוטה על בכירי הליכוד.

על נתניהו אמר יו"ר ישראל ביתינו: "הבעיה של ביבי היא שברגע שיש לך גישה או תפיסה שונה משלו, וזה נוגד את האינטרסים שלו, אתה מיד הופך לאויב אישי. מיד מאשימים אותך שאתה שונא את ראש הממשלה, שאתה שמאלני, שאתה מנסה להפיל אותו. מתעלמים מהעובדות". ליברמן ציין בריאיון כי הוא מאמין שנתניהו ואנשיו מפעילים חוקרים פרטיים נגדו ונגד משפחתו.

בבחירות לכנסת ה-20, בשנת 2015, נפתחה חקירה גדולה נגד אנשי ישראל ביתנו. גורמים בסביבתו של ליברמן האמינו אז (וממשיכים להאמין בכך גם כיום) שהחקירה נפתחה באמצעות יזמה של נתניהו. לקראת אותה מערכת הבחירות ליברמן טען שהכותרות הגדולות נגדו עלו לו בכ-3 מנדטים (בכנסת ה-20).

באשר לשר החוץ ישראל כ"ץ, ליברמן אמר בראיון למעריב: "אני מתנצל מכל הלב בפני הבהמות. לליכוד של היום אין שום קשר לתנועה הרוויזיוניסטית. זה אוסף של עסקנים, החל בשקרן העלוב ישראל כ"ץ וכלה בחרד"לניק מובהק כמו שלמה קרעי. עבורם הליכוד זה רק הפלטפורמה לקריירה הפוליטית האישית".

באשר לשרת התרבות והספורט מירי רגב, ליברמן אומר דברים חריפים: "אינטלקטואל כמו ז'בוטינסקי, אם היה מקשיב דקה אחת למירי רגב, שמתגאה בזה שמעולם לא החזיקה ספר של צ'כוב, הוא היה מתפלץ. זה עלבון לעם הספר. זה מה שקורה כשלוקחים בהמה ושמים אותה במשרד התרבות".

עוד בראיון מתייחס ליברמן לחברותו עם השר אריה דרעי ומאשים את דרעי בבגידה אישית. "בפוליטיקה אפשר לריב, להתווכח, זה טבעי. בסוף אפשר לסלוח. שחקנים פוליטיים באים עם אינטרסים שונים ותפיסת עולם שונה. זו אינה בגידה. מבחינתי, מה שאריה עשה לי, זה בגדר בגידה. נקודה. אין מזה חזרה".

שר החוץ ישראל כ"ץ הגיב היום לדברים: "ליברמן זועם על ששקריו נחשפו והתגלתה מעורבתו במזימה אחרי בחירות אפריל להעביר את המנדט מנתניהו לגנץ תוך הפרת התחייבותו לבוחר לתמוך ברה"מ נתניהו. בתגובה, איים ליברמן לתבוע דיבה - דבר שעד היום לא קרה, כי הדברים אמת".

שרת התרבות רגב פרסמה אף היא תגובה: "אם ישאלו היום ברחוב מי האדם השנוא ביותר, מי הוא האדם שהביא עלינו בשנה האחרונה נזק עצום וכאוס פוליטי ומי הוא האשם העיקרי בשסע החברתי הקיים בישראל, כולם יצביעו על ליברמן".

עוד אמרה רגב: "ליברמן מחזיק מדינה שלמה כבת ערובה. מה שמעניין אותו זה האגו שלו. מוטב שערב יום הכיפורים, יבקש סליחה מפאינה קירשנבאום, דני אילון ומשורה ארוכה של אישים שהיו קרובים אליו והוא הפנה להם עורף והשפיל אותם. ליברמן יצר מפלגה שלמה תחת חקירה. מוטב שהאיש הזה שמשתית כאן נורמות מסוכנות בחברה הישראלית שמאיימות גם על הדמוקרטיה, יפשפש היטב במעשיו. רק מזל ויד נעלמה חילצו אותו מתיקים פליליים כבדים שנקשרו בשמו".

רגב גם הזכירה את הקשרים של ליברמן עם מרטין שלאף: "אם הוא מדבר על צ'כוב, כדאי שגם יזמין את הציבור לקרוא את הספר שטרם נכתב אבל עוד ייכתב ורבים יקראו אותו - הביוגרפיה - 'ליברמן החידה - האיש המסוכן'. ולא לשכוח איווט, למסור ד"ש לחבר מרטין שלאף".

ח"כ ד"ר שלמה קרעי הגיב הוא: "מה שליברמן, הדיקטטור הקטן לא מבין, זה שהליכוד, להבדיל ממפלגתו הסקטוריאלית, הינה מפלגת העם. אני חרד"לניק גאה בתנועת הליכוד, תנועת העם, ונבחרתי בה באופן דמוקרטי, בניגוד לרשימתו של ליברמן, שמונתה בידי איש אחד בלבד".