קרן הריט מניבים במו"מ לרכישת מתחמי תעשייה, משרדים ואחסנה בצפון בכ-635 מיליון שקל

הנכסים מושכרים ומיועדים לתעשייה, למשרדים ולאחסנה, בשטח בנוי כולל של כ-80,000 מ"ר • המוכרים התחייבו לתקופה מוגבלת כי לא ינהלו מו"מ עם צדדים שלישיים למכירת המתחמים

עופר אברם, מנכ"ל מניבים (מימין), היו"רית שרון שוופי וסגנה איתי מל / צילום: ועה זני
עופר אברם, מנכ"ל מניבים (מימין), היו"רית שרון שוופי וסגנה איתי מל / צילום: ועה זני

קרן הריט מניבים  מנהלת משא-ומתן לרכישת מספר מתחמים בצפון הארץ, בסכום מצטבר של כ-635 מיליון שקל בתוספת מע"מ (לא כולל הוצאות עסקה).

בקרן מציינים כי הנכסים מושכרים ומיועדים לתעשייה, משרדים ואחסנה בשטח בנוי כולל של כ-80,000 מ"ר, במספר מתחמים.

הקרן קיבלה מאת המוכרים התחייבות לתקופה מוגבלת, שבמהלכה התחייבו המוכרים כי לא ינהלו משאים ומתנים עם צדדים שלישיים למכירת המתחמים. במהלך תקופה זו תבוצע על-ידי החברה בדיקת נאותות ויושלמו הליכי המשא-ומתן.

עוד מציינים במניבים, כי "העסקה כפופה, בין היתר, להשלמת המשא-ומתן וחתימת הסכם מחייב בין החברה והמוכרים, ואין כל ודאות כי המתחמים יירכשו על-ידי החברה".

קרן הריט מניבים הוקמה ב-2015 על-ידי שרון שוופי (יו"רית), לשעבר מנכ"לית חברת הנדל"ן גב ים, ואיתי מל (סגן יו"ר), כקרן ריט - קרן המשקיעה בנדל"ן מתוך מטרה להשכיר את הנכסים לתקופה ארוכה, שכפופה למשטר מיסויי ייחודי, הכולל הטבות מס. מנכ"ל החברה הוא עופר אברם.

הקרן הצטרפה לבורסה בתל אביב באפריל 2017, בעת שביצעה הנפקת אג"ח ומניות, שבמהלכה גייסה כ-290 מיליון שקל. מאז ההנפקה רשמה מניית הקרן, שמרבית ההון שלה מוחזק על-ידי גופים מוסדיים, עלייה של 12%, ושווייה של החברה בבורסה הגיע לכ-650 מיליון שקל.

כלל ביטוח מחזיקה כיום בכ-12.5% ממניות הקרן, ומיטב דש מחזיק בכ-10%, לצד משקיעים מוסדיים נוספים, שהבולטים ביניהם הם פועלים שוקי הון, אוניברסיטת בר אילן, אי.בי.אי, הראל וקרן הפנסיה גלעד.

לפני שבוע השלימה מניבים את רכישתו של בניין משרדים ברעננה בכ-51 מיליון שקל בתוספת מע"מ. כ-94% מהשטחים בבניין מושכרים, וההכנסה התפעולית הנקייה (NOI) הצפויה ממנו מסתכמת בכ-3.6 מיליון שקל בשנה.

את המחצית הראשונה של השנה סיימה מניבים עם NOI של כ-24 מיליון שקל, עלייה של כ-26% לעומת התקופה המקבילה ב-2018. בשורה התחתונה הציגה הקרן רווח נקי של כ-18 מיליון שקל. כיום מחזיקה הקרן בתשעה נכסים בהיקף כולל של כ-96 אלף מ"ר.