וול סטריט נסגרה בעליות; מניית אפל הגיעה לשיא כל הזמנים

המסחר בוול סטריט ננעל בעליות שערים על רקע האיתותים מוושינגטון ומסין על הבנות משמעותיות בשיחות הסחר • מניית אפל קפצה ב-2.6% לשיא של כל הזמנים עם מחיר של כ-236 דולר למניה • הפד צפוי להתחיל לרכוש אגרות חוב אמריקאיות לטווחים הקצרים בהיקף של עד 60 מיליארד דולר • הנפט מזנק בלמעלה מ-2%

סוחרים בבורסת NYSE / צילום: רויטרס, rendan McDermid
סוחרים בבורסת NYSE / צילום: רויטרס, rendan McDermid

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

יום המסחר האחרון לשבוע הנוכחי בבורסות ניו יורק ננעל בעליות שערים, וזאת לאור הדיווח הן מסין והן מוושינגטון כי ישנם הסכמות בנוגע לחלק מסוגיות הסחר. מדד הדאו ג'ונס טיפס היום בכ-1.2%, מדד S&P 500 עלה בכ-1%, ואילו הנאסד"ק הוסיף היום לערכו 1.34%. 

21:54

הנפט מזנק כעת בכ-2.2% ומחירה של חבית נפט מסוג WTI עומד כעת על 54.8 דולר. 

משרד ההגנה האמריקאי הודיע הערב (ו') כי ארצות-הברית תשלח כוחות צבא נרחבים וציוד צבאי רב לערב הסעודית, ובו טייסות קרב וסוללות הגנה אוויריות. גורמים אמריקאים המעורים בפרטים אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי עיבוי הכוחות המתוכנן ייעשה בעקבות המתקפה על מתקני הנפט במדינה, בה האשימו וושינגטון וריאד את איראן.

מוקדם יותר היום, היה פיצוץ במכלית נפט איראנית ששטה בים האדום לחופי עיר הנמל ג'דה בערב הסעודית. חברת הנפט הלאומית של איראן, שלה שייכת המכלית, צוטטה בטלוויזיה הממלכתית ולפיה שני טילים פגעו במכלית, אך בהמשך יצאה הכחשה של החברה ועדיין לא ברור מהו מקור הפיצוץ.

20:40

שיחות הסחר: מסתמן כי הושגו הבנות משמעותיות בשיחות בין סין לארה"ב לגבי חלק מסעיפי הסכם הסחר. מניות הטכנולוגיה כמו אמזון, פייסבוק וגוגל מטפסות בלפחות 1%; מניות הבנקים ג'י.פי מורגן צ'ייס  ובנק אוף אמריקה  עולות כעת ב-2.65% וב-2.25%, בהתאמה.

מניית אפל  קופצת ב-2.26% לשיא של כל הזמנים עם מחיר של כ-235 דולר למניה. מתחילת השנה עלתה המניה ב-6.35%. העליה הנוכחית משקפת לחברת הטכנולוגיה שווי שוק של 1.06 טריליון דולר. 

19:00

הפד צפוי להתחיל לרכוש אגרות חוב אמריקאיות לטווחים הקצרים בהיקף של עד 60 מיליארד דולר. המהלך צפוי להימשך לפחות עד הרבעון השני ב-2020, וצפוי להעלות את מאזן הבנק לרמה של 4.2 טריליון דולר.

18:40

מתחזקות העליות בקרב המדדים המובילים בבורסות ניו יורק, כאשר הנאסד"ק נושק ל-2%. הזהב מאבד קצת פחות מ-1% ומחירו עומד כעת על כ-1,487 דולר לאונקיה; הנפט רושם כעת עליה של כ-1.5% ומחירו לחבית עומד כעת על 54.3 דולר. 

המסחר בבורסות אירופה ננעל בעליות שערים. הדאקס קפץ היום ב-2.85%, הקאק עלה בכ-1.73% והפוטסי הבריטי טיפס היום ב-0.84%.

16:30

המסחר בוול סטריט נפתח בעליות שערים של למעלה מאחוז. המדדים דאו ג'ונס ו-S&P 500 עולים בכ-1.2% כל אחד, והנאסד"ק מטפס בכ-1.4%. הרקע לעליות הן לאור האיתותים מוושינגטון על אפשרות להתקדמות בשיחות הסחר עם סין. 

עם פתיחת המסחר מניית אפל  מטפסת בכ-1.3%, אמזון , מיקרוסופט  וטבע  עולות בכ-1%.

כמו כן, מניית אובר  מטפסת גם היא ב-1.6%. מנכ"ל סופטבנק מסאיושי סון ישקול מחדש את אסטרטגיית ההשקעה שלו סביב קרן ההשקעות שלו - "קרן החזון" - אותה הקים עם סעודיה ושותפים נוספים. אחרי ביטול ההנפקה של WeWork בנאסד"ק שהביא להדחת המנכ"ל, אדם נוימן, לצד ביצועים חלשים של מניית UBER מאז הונפקה, מנכ"ל התאגיד היפני סופטבנק ינתב את השקעות הקרן לחברות המציגות שורת רווח, כך דווח באתר CNBC על פי גורם הבקיא בפרטים. 

מניית אובר נסחרת כעת במחיר של כ-30 דולר למניה, כ-28% פחות ממחירה ביום ההנפקה בחודש מאי האחרון. 

14:50

הליש"ט מזנקת ב-1.6% מול הדולר על רקע התבטאויות של בכירים באיחוד האירופי שאומרים כי הברקזיט נראה "מבטיח".

בוול סטריט החוזים העתידיים מזנקים ביותר מ-1% על רקע האופטימיות לקראת פגישת טראמפ עם ראש המשלחת הסינית.

13:40

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מזנקים בכ-1% על רקע הדברים שאמש אמש טראמפ לעיתונאים לאחר נעילת המסחר, ולדבריו שיחות הסחר מתקדמות יפה מאד. היום הנשיא האמריקאי צפוי לפגוש את סגן נשיא סין, ליו הי, ראש המשלחת הסינית, בבית הלבן.

הליש"ט  מזנקת בכ-1% מול הדולר על רקע התבטאויות של בכירים באיחוד האירופי שאמרו כי הברקזיט נראה "מבטיח". אתמול נועד ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון עם מקבילו האירלנדי, מה שסיפק רוח גבית למטבע הבריטי.

11:35

מנייתה של פובליסיס צונחת ביותר מ-10% לאחר שהחברה דיווחה על ירידה של 2.7% במכירות האורגניות במהלך הרבעון השלישי של השנה. בעוד תחזית האנליסטים היו לקיפאון בהכנסות, מסתבר שהתמונה פחות טובה מהצפי.

10:00

המסחר בבורסות אירופה נפתח בעליות בהובלת מדד הדאקס הגרמני שקופץ ב-1%. הפוטסי משיל 0.25%, מנגד הקאק מטפס ב-0.35%. בשעה זו החוזים העתידיים בוול סטריט עולים בכ-0.5% על רקע האופטימיות סביב שיחות הסחר. הנשיא טראמפ צפוי להיפגש היום עם יו"ר המשלחת הסינית, ליו הי, המכהן גם כסגן ראש ממשלת סין.

איראן דיווחה כי מכלית נפט שלה הותקפה מול חופי סעודיה. מחיר נפט קופץ בכ-2% בצל החשש מהתלקחות המתיחות הגיאופוליטית באיזור.

 

07:25

בורסות אסיה נסחרות בעליות חדות על רקע האופטימיות לגבי שיחות הסחר שמתקיימות בוושינגטון ביומיים האחרונים. מדד האנג סאנג מזנק ביותר מ-2%, הניקיי היפני עולה ב-1.1%, שנחאי מטפסת ב-0.44%, והבורסה בשנזן עולה ב-1.1%.

הנשיא טראמפ אמר אתמול במהלך המסחר כי הוא ייפגש היום בבית הלבן עם סגן נשיא סין, ליהו הי, העומד בראש המשלחת הסינית, וסיפק רוח גבית למדדים, ולאחר המסחר הוסיף טראמפ כי השיחות מתקדמות יפה מאד, מה שהקפיץ את החוזים העתידיים בלילה לאחר המסחר ביותר מ-1%. אלו מטפסים כעת בכ-0.3%. 

אמש בוול סטריט המדדים ננעלו בעליות של עד 0.65% כ"א על רקע האופטימיות סביב שיחות הסחר. סקטור הקנאביס נלחץ מטה בצל אזהרת רווח שפרסמה חברת Hexo, שביטלה בנוסף את התחזית לשנה הבאה בצל אי וודאות רגולטורית.