מנכ"ל סופטבנק: בעקבות לקחי WeWork אסטרטגיית ההשקעות תשתנה

אחרי ביטול ההנפקה של WeWork בנאסד"ק שהביא להדחת המנכ"ל, אדם נוימן, לצד ביצועים חלשים של מניית אובר, מנכ"ל התאגיד היפני סופטבנק ינתב את השקעות הקרן שהקים לטובת חברות המציגות שורת רווח בפרק זמן קצר בהרבה מהחברות בהן השקיע עד כה

מנכ"ל סופטבנק, מסיושי סאן/ צילום: רויטרס Yoshio Tsunoda
מנכ"ל סופטבנק, מסיושי סאן/ צילום: רויטרס Yoshio Tsunoda

מסיושי סאן ישקול מחדש את אסטרטגיית ההשקעה שלו סביב "קרן החזון" אותה הקים עם סעודיה ושותפים נוספים. אחרי ביטול ההנפקה של WeWork בנאסד"ק שהביא להדחת המנכ"ל, אדם נוימן, לצד ביצועים חלשים של מניית אובר, מנכ"ל התאגיד היפני סופטבנק ינתב את השקעות הקרן לחברות המציגות שורת רווח, כך דווח באתר CNBC על פי גורם הבקיא בפרטים.

הדיווח הנוכחי מתייחס לגלגול המחודש של מודל קרן החזון בראשה עומד מסאיושי סון Vision Fund 2. בעוד שבשלוש השנים האחרונות סאן הקצה לחברות כמו WeWork, Slack, אובר ו-OYO סכומי עתק המסתכמים בכ-80 מיליארד דולר, כעת הוא מתכנן להאט את קצב ההשקעות שלו בקרן החדשה.

בקרן החזון השנייה, שגם בדומה לקודמתה גייסה עשרות מיליארדי דולר, מתכוון סאן להשקיע בחברות שיניבו רווח בפרק זמן קצר בהרבה מחלק מהחברות המצויינות לעיל.

ב-WeWork, השקיעה הקרן למעלה מ-10 מיליארד דולר, כעשירית מהסכום שעמד לרשות הקרן, אך כיום החברה, למרות שוויה הגבוה עדיין מוגדרת כהפסדית; מניית אובר  נסחרת כעת במחיר של כ-30 דולר למניה, כ-28% פחות ממחירה ביום ההנפקה בחודש מאי האחרון.