טראמפ אומר שהגיע עם סין להבנות משמעותיות בחלק מסעיפי הסכם הסחר

טראמפ אמר שארה"ב וסין הגיעו להסכם סחר ראשוני וסיימו את "השלב הראשון" בדרך לחתימה על הסכם סופי • בהסכמות נכללים כמה תחומי מסחר, בהם שירותים כלכליים, קנין רוחני ורכישות של תוצרת חקלאית • המכס על מוצרים תוצרת סין שהיה אמור להתחיל ביום ג' הקרוב מושהה לעת עתה

מלחמת סחר בין ארה"ב לסין / שאטרסטוק
מלחמת סחר בין ארה"ב לסין / שאטרסטוק

ארה"ב הגיעה למה שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ כינה היום כ"צעד חשוב מאוד" עם סין, וזאת בעקבות ההבנות שהושגו הערב (ו') בשיחות הסכם הסחר. "הגענו לעסקה משמעותית מאוד עם סין בשלב הראשון. השלב השני יתחיל מיד", אמר טראמפ בחדר הסגלגל כשלצידו סגן ראש הממשלה הסיני ליו הו. שני מנהיגי המעצמות הכלכליות תיארו את מעמד חתימת מה שרבים כינו כ"מיני הסכם", כתוצר של "שיתוף פעולה". 

לפי טראמפ, החלק הראשון של הסכם הסחר יכתב במשך שלושת השבועות הקרובים והוא יתייחס לדאגות ארה"ב סביב סוגיות הקניין הרוחני והשירותים הפיננסיים. ארה"ב מצידה תרכוש מסין ציוד חקלאי ששוויו נע בין 40 ל-50 מיליארד דולר.

"זו עסקה יוצאת מן הכלל עבור החקלאים", אמר טראמפ בחדר הסגלגל.

כמו כן, שר האוצר האמריקאי, סטיבן מנוצ'ין, אמר מוקדם יותר שהמכסים שארה"ב תכננה להטיל על יבוא של מוצרים תוצרת סין לא יכנס לתוקף ביום ג' הקרוב. ארה"ב איימה בעבר להעלות את המכס על סחורות תוצרת סין בשווי של 250 מיליארד דולר מ-25% ל-30%. החלטת שר האוצר הנוכחית אינה מתייחסת לגל המכסים הנוסף שאמור להיכנס לתוקף ב-15 לדצמבר. 

החדשות הטובות מהפגישה בוושינגטון הדהדו לשווקים הפיננסיים ובמיוחד לבורסות בניו יורק. עם תום המסחר, מדד הדאו ג'ונס ננעל עם קפיצה של כ-1.2%, מדד S&P 500 עלה בכ-1% ואילו הנאסד"ק הוסיף היום לערכו 1.34%.