אובר לא לבד, גם ליפט תובעת את עיריית ניו יורק: "פוגעת בנוסעים ובנהגים"

חוק חדש בניו יורק קובע כי מעתה על הנהגים יהיה להסיע נוסעים ברכבם לפחות 69% מהזמן • דובר ליפט: "חוק זה אינו נועד להתמודד ברצינות עם נושא העומס התחבורתי והפקקים, וסופו לפגוע בנוסעים ובנהגים בניו יורק"

ההנפקה של ליפט./Shutterstock  צילום:א.ס.א.פ קריאייטיב
ההנפקה של ליפט./Shutterstock צילום:א.ס.א.פ קריאייטיב

חברת שיתוף הנסיעות ליפט תובעת את עיריית ניו יורק, לאחר שזו חוקקה חוק חדש, המגביל את נהגי המוניות לנסוע ברחבי העיר לבד, כאשר הם אינם מסיעים נוסעים. כך הודיעה החברה ביום שבת.

התביעה הוגשה על ידי החברה מסן פרנסיסקו ביום שישי, ובה נטען כי החוק הוא שרירותי, ועלול לפגוע בחברות המציעות שירותים דומים, לטובת שירותי מונית רגילים.

דובר ליפט, מתיו קמפבל, מסר לסוכנות הידיעות רויטרס כי "חוק זה אינו נועד להתמודד ברצינות עם נושא העומס התחבורתי והפקקים, וסופו לפגוע בנוסעים ובנהגים בניו יורק".

החוק, המיושם על ידי נציבות המוניות והלימוזינות בעיר (TLC), קובע מגבלה של 31% על הזמן בו נהגים של חברות כמו אובר וליפט מורשים לנסוע ללא נוסעים ברחבי מנהטן, דרומית לרחוב 96. במילים אחרות, מעתה, על הנהגים יהיה להסיע נוסעים ברכבם לפחות 69% מהזמן.

החוק החדש מצטרף לחוקים נוספים שנחקקו בשנה האחרונה, אשר ייעודם הוא לצמצם את עומסי התנועה במנהטן. לפי ה-TLC רכבי הנסיעה השיתופית מהווים קרוב לשליש מהרכבים הנמצאים על הכבישים בשעות השיא.

בחודש ספטמבר, תבעה חברת אובר את עיריית ניו יורק בגין אותו החוק, ביחד עם חוק נוסף האוסר על הנפקת רשיונות חדשים לכלי רכב לצורכי נסיעות שיתופיות לתקופה של עד אוגוסט 2020, זאת כדי להוריד עומסי תנועה ולמנוע את הפחתת המשכורות של הנהגים.