טוסקה שבשליטת אייפקס פרטנרס רוכשת את פולימר ממגדל העמק

פולימר לוג'יסטיקס מעסיקה כ-220 עובדים ומתמחה בפיתוח אריזות שינוע לשימושים חוזרים • באייפקס סירבו לנקוב בסכום העסקה לרכישת פולימר, אך ציינו כי הקרן תעמיד לטוסקה הון נוסף שיאפשר לה לממן את רכישת החברה הישראלית

זהבית כהן, מנכ"לית אייפקס פרטנרס ישראל / צילום: רמי זרנגר
זהבית כהן, מנכ"לית אייפקס פרטנרס ישראל / צילום: רמי זרנגר

חברת טוסקה האמריקאית, העוסקת בפיתוח של אריזות לשימוש חוזר ופתרונות בשרשרת האספקה של מוצרים, רוכשת את החברה הישראלית פולימר לוג'יסטיקס שפועלת ממגדל העמק.

את המהלך מובילה בעלת השליטה בטוסקה, קרן אייפקס פרטנרס, שרכשה אותה ב-2017. בקרן סירבו לנקוב היום (ד') בסכום העסקה לרכישת פולימר, אך ציינו כי הקרן תעמיד לטובת טוסקה הון נוסף שיאפשר לה לממן את הרכישה של החברה הישראלית.

פולימר לוג'יסטיקס מעסיקה כ-220 עובדים ומתמחה בפיתוח של אריזות שינוע לשימושים חוזרים. היא הוקמה ב-1994 ופועלת בין השאר בארה"ב, באיטליה ובבריטניה. המייסד והמנכ"ל שלה הוא גדעון פיינר.

באייפקס אמרו היום כי הרכישה של פולימר תאפשר את הרחבת הפריסה הגיאוגרפית של טוסקה, וזאת תוך הגדלת סל מוצריה. עוד ציינו שם כי עם השלמת הרכישה, טוסקה תקיים את הפעילות של פולימר במסגרת יחידה עסקית נפרדת שאותה ימשיך וינהל מנכ"ל החברה, פיינר.

בעבר דווח כי מחזור המכירות של פולימר הוא כ-100 מיליון דולר בשנה: "לפולימר יש רקורד חזק של ביצועים פיננסיים ותרבות של חדשנות", אמר בהתייחס לעסקה אשיש קאראנדיקאר מאייפקס: "רכישת פולימר על-ידי טוסקה מאפשרת לה להיכנס לשווקים אטרקטיביים מחוץ לארה"ב תוך שהיא נהנית מיתרון הגודל, הזדמנויות למכירת מוצרים נוספים ושיתופי-פעולה לקידום חדשנותה".

בין המוצרים המרכזיים של פולימר ממגדל העמק, ארגזי פלסטיק דמויי עץ המשמשים לשינוע של תוצרת חקלאית ולתצוגה. ארגזים אלה זוכים לביקוש רב גם ברשתות וולמארט וקרפור, זאת בזכות היותם קלי-משקל וחסכוניים - באופן שמאפשר לעשות בהם שימוש חוזר תוך צמצום השימוש באריזות קרטון חד-פעמיות.