בורסות עולם | סיקור שוטף

וול סטריט ננעלה בעליות: טבע זינקה ב-12%, IBM נפלה לאחר ירידה במכירות זה הרבעון החמישי ברציפות

מדד הנאסד"ק טיפס ב-0.4%, הדאו ג'ונס הוסיף 0.1% לערכו • ארה"ב וטורקיה הסכימו על הפסקת אש בסוריה • נעילה הססנית בבורסות אירופה לאחר שהמחוקקים בבריטניה מטילים ספק בעסקת ברקזיט • מורגן סטנלי עקף את התחזיות לרבעון

חוגגים עליות ב-NYSE  / צילום: רויטרס
חוגגים עליות ב-NYSE / צילום: רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

22:00

בורסות וול סטריט ננעלו בעליות על רקע המשך עונת הדוחות לרבעון השלישי. מדד הנאסד"ק טיפס ב-0.4%, הדאו ג'ונס הוסיף 0.1% לערכו ומדד S&P 500 עלה ב-0.3%.

מניית טבע  זינקה ב-11.8% על רקע הדיווח כי החברה, וחברות נוספות, מציעות פיצויים בכ-50 מיליארד דולר במסגרת הסדר פרשת משככי הכאבים בארה"ב.

פרוטליקס  זינקה ב-74% על רקע נתונים חיוביים לגבי טיפול בחולי מחלת הפברי.

עונת הדוחות בוול סטריט ריכזה עניין כאשר מורגן סטנלי  היכה את התחזיות, ובכך הצטרף לבנקים הגדולים, ג'י.פי מורגן צ'ייס  וגולדמן סאקס גרופ  שהיכו את התחזיות מוקדם יותר השבוע.

נטפליקס  עלתה בהמשך לדוחות הטובים שפרסמה אמש לאחר המסחר, מנגד IBM  בלטה לרעה לאחר שהציגה את קצב המכירות הנמוך מזה 17 שנה כאשר מכירות הענן התקשו להרים ראש. פיליפ מוריס  היכתה את התחזיות אך הנמיכה את הצפי להמשך. 

הזהב ננעל ברמת שיא של שבוע, ומחיר הנפט עלה ב-1.2% כשברקע ציפייה להצבעה על הסכם הברקזיט בפרלמנט הבריטי.

21:00

בורסות וול סטריט נסחרות בעליות שערים על רקע המשך עונת הדוחות לרבעון השלישי. מדד הנאסד"ק עולה ב-0.4%, הדאו ג'ונס מטפס ב-0.2%. 

סגן נשיא ארה"ב מייק פנס הודיע כי טורקיה הסכימה לעצור את הפלישה בצפון סוריה. "כל הפועלות הצבאיות של טורקיה בסוריה יופסקו, המבצע יחדול, והכוחות הכורדיים יאובטחו", אמר פנס. לדבריו, עם הפסקת המבצע בסוריה, וושינגטון תעצור את הסנקציות על אנקרה.

19:30

בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת על רקע הדרמה בבריטניה לקראת הצבעת הפרלמנט הבריטי על הסכם הברקזיט שהתגבש בין ראש ממשלת בריטניה לאיחוד האירופי. 

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון צייץ מוקדם יותר כי "הושגה עסקה", אך מפלגת האיחוד הדמוקרטי (DUP), בעלת ברית מרכזית בממשלתו של ג'ונסון, אישרה כי תצביע נגד העסקה. הפוטסי הבריטי הוסיף 0.1% בלבד לערכו, והליש"ט נסוגה משיא של 5 חודשים שנרשם מוקדם יותר היום. 

מדד הדאקס הגרמני ננעל ללא שינוי עם נטייה לירידות לאחר שגרמניה הנמיכה את תחזית הצמיחה לשנה הבאה ב-0.5% לרמה של 1% בלבד. מדד הקאק הצרפתי איבד 0.4% מערכו.

בוול סטריט המדדים נסחרים בנטייה לעליות, כך הנאסד"ק מטפס ב-0.2% ומדד S&P 500 עולה ב-0.16%.

פרוטליקס  הישראלית מזנקת ב-70% על רקע נתונים חיוביים לגבי טיפול בחולי מחלת הפברי.

 

16:30

המסחר בוול סטריט נפתח בעליות על רקע המשך עונת הדוחות לרבעון השלישי של השנה. מדד הנאסד"ק עולה ב-0.7%, הדאו ג'ונס מטפס ב-0.3% ומדד S&P 500 מוסיף 0.46% לערכו.

לאחר פרסום הדוחות אמש, מנייתה של נטפליקס  מזנקת, ומנגד אינטרנשיונל ביזנס משין (IBM)  מאבדת גובה לאחר שרשמה ירידה בהכנסות זה הרבעון החמישי ברציפות.

בהמשך לדיווחים על הסכמות בין בריטניה לאיחוד על הסכם ברקזיט, קית' וויד, הכלכלן הראשי של שרודרס אמר: "אם ביום שבת הקרוב העסקה לקיום הברקזיט תעבור בפרלנמט, אנו צופים כי ככל שענן האי-וודאות יתפוגג, כך נראה צמיחה חזקה יותר בכלכלה הבריטית. חשוב לציין כי מדובר בצעד חשוב לקראת הימנעות מיציאה ללא עסקה מהאיחוד האירופי, דבר אשר היה מביא את הכלכלה הבריטית ככל הנראה להיכנס למיתון קשה.

"על מנת להביא לכך שהעסקה תגיע לפרלמנט, יהיה על ראש הממשלה להשיג תמיכה מצד 21 חברי המפלגה השמרנית שסולקו ממנה וכ-17 חברי מפלגת הלייבור, אשר הצביעו נגד האפשרות להתנתקות ללא עסקה מול האיחוד. עם זאת, בהנחה כי ההצבעה תעבור, בריטניה תיכנס לתקופת מעבר לפחות עד תום 2020, במהלכה יצטרכו בריטניה והאיחוד האירופי להגיע להסכמות בנושאי הסחר.

"עדיין יהיה חוסר וודאות מסוים לגבי יחסיה של בריטניה עם האיחוד, אך נכון לעכשיו נראה כי האיום של התנתקות ללא עסקה, הוסר. ככל שהסיכון ילך ויירחק, כך אנו מצפים לראות התחזקות של המטבע הבריטי, ועלייה של התשואות על אגרות החוב הממשלתיות (gilt), זאת לאור העובדה, כי המשקיעים יצפו כעת לכלכלה טובה יותר ולמדיניות מוניטרית יציבה. במידה והעסקה לא תעבור בפרלמנט ביום שבת הקרוב, נחזור לנקודת המוצא. בכל מקרה, אנו מאמינים כי ראש הממשלה, ג'ונסון, יכריז על בחירות כלליות", אמר וויד. 

15:49

מדד הייצור של פילדלפיה ירד בחודש אוקטובר לרמה של 5.6 נקודות לעומת קריאה של 12 נקודות בחודש ספטמבר. התחזיות של הכלכלנים בשוק היו לקריאה של 7.1 נקודות. קריאה מעל לאפס משמעותה אינדיקציה להתרחבות הפעילות הכלכלית.

התחלות הבנייה של בתים חדשים בארה"ב ירדו ב-9% בחודש ספטמבר. עם זאת, אישורי הבנייה מרמזים כי מדובר בירידה זמנית. התחלות הבנייה ירדו בחודש שעבר לקצב של 1.26 מיליון בתים לעומת נתון מתוקן של 1.39 מיליון בתים שנצפה בחודש אוגוסט האחרון, ומה שהיה שיא של 12 שנים.

15:15

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט עולים כעת לפני פתיחת המסחר, כאשר החוזים העתידיים על מדד S&P 500 מטפסים ב-0.3% מעל לרמה של 3,000 נקודות.

עונת הדוחות בוול סטריט נמשכת עם פרסום תוצאות מורגן סטנלי  שעקף את התחזיות. הרווח הסתכם ב-1.27 דולרים למניה, לעומת הצפי לרווח של 1.17 דולרים למניה. ההכנסות הסתכמו ב-10 מיליארד דולר, לעומת הצפי להכנסות של 9.68 מיליארד דולר ברבעון השלישי. מניית מורגן סטנלי קופצת ב-4% בשלב של טרום הפתיחה בוול סטריט.

מניית IBM צונחת ביותר מ-5% בטרום מסחר לאחר פרסום הדוחות אמש לאחר הנעילה. החברה רשמה רווח מתואם של 2.68 דולרים למניה, מעל לתחזיות בסנט אחד, עם זאת החברה רשמה ירידה עקבית זה רבעון חמישי ברציפות במכירות.

טסלה קיבלה מסין אישור לייצר במדינתה. החברה נמצאת בשלבי בנייה של מפעל בשנחאי בעלות של 2 מיליארד דולר.

יוניליבר דיווח על תוצאות חלשות לרבעון השלישי של השנה בצל חולשה בביקושים בהודו וסין. השווקים המתפתחים מהווים 60% מעסקיה של החברה.

נטפליקס מזנקת בכ-8% בטרום מסחר לאחר שהחברה היכתה את התחזיות אמש עם פרסום הדוחות לאחר הנעילה.

גרמניה חתכה את תחזית הצמיחה לשנת 2020 ב-0.5% לרמה שמשקפת צמיחה של 1% בלבד. מוקדם יותר השבוע קרן המטבע העולמית הורידה את תחזית הצמיחה מ-3.3% לרמה של 3.1%.

13:15

בורסות אירופה עברו לעליות שערים משמעותיות. מדד סטוקס אירופה 600  מוסיף 0.7%, לאחר שראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון צייץ כי הושג "הסכם חדש מצוין", בטרם אושר ההסכם בידי נשיא הנציבות האירופית ז'אן קלוד יונקר. 

מניות הבנקים מובילות העליות עם זינוק של 1.6%, וכל המגזרים למעט מזון ומשקאות עברו לטריטוריה החיובית. הליש"ט זינקה לשיא של חמישה חודשים והיא נסחרת ב-1.2949 דולר. 

עסקת הברקזיט הצפויה טעונה אישור הפרלמנט בבריטניה בסוף השבוע, שעשוי להציב מכשול נוסף בפני ג'ונסון, שאינו מחזיק רוב בפרלמנט.

באסיה, שם ציפו היום לפני סגירת המסחר להתפתחויות בחזית הברקזיט, נרשמה מגמה מעורבת מתונה, עם ירידות קלות בטוקיו , בשנחאי  ובקוריאה הדרומית . בורסת הונג קונג  עלתה, על רקע הקלות בתחום הנדל"ן.   

11:45

מסחר זהיר מתנהל בשוקי אירופה, ורוב המדדים נסחרים סביב רמות הפתיחה, ללא שינויים מהותיים.

מדד סטוקס אירופה 600  עולה בשיעור זניח של כ-0.05%. מגזר המשאבים הבסיסיים מאבד 1%, ואת הצד החיובי במדד מוביל מגזר שירותי התשתית עם עלייה של 0.4%.

בלונדון נרשמת עלייה של 0.4% בפוטסי 

10:20

המסחר בבורסות אירופה נפתח בירידות, לקראת פגישת מנהיגי אירופה על רקע המאמצים לניסוח הסכם ברקזיט בין בריטניה לאיחוד האירופי, שסיכוייו פחתו לאחר הודעת המפלגה הדמוקרטית של צפון אירלנד כי לא תוכל לאשר את ההסדר.

מדד סטוקס אירופה 600  יורד בפתיחה ב-0.3%, ורוב המגזרים נסחרים בטריטוריה השלילית.

הפגישה של המנהיגים בבריסל תעמוד בסימן הניסיונות להשגת הסכם. כל הסכם שיוצע יצטרך אישור של 27 המנהיגים האירופים שייפגשו היום, בטרם יידרש לאישור הפרלמנט הבריטי. אישור זה עדיין מהווה מחסום לראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, שאינו נהנה מרוב בפרלמנט ונאבק עם חברי האופוזיציה.

על המסחר בשווקים היום מעיבים גם נתוני הקמעונות החלשים שפורסמו אמש בארה"ב, שהראו ירידה לא צפויה.

ההבנק האירופי המרכזי (ECB) מתכנן ליישם תוכנית המרצה משמעותית המלואה, למרות התנגדות מתוך מועצת הבנק.

בהמשך היום יתפרסמו נתוני המכירות הקמעוניות בבריטניה.      

9:40

לאחר דיונים מרתוניים בבריסל ובלונדון, שנמשכו עד השעות הקטנות של הלילה, הודיעה המפלגה הדמוקרטית הצפון-אירית (DUP) הבוקר (ה') כי אינה יכולה לתמוך במתווה הברקזיט החדש שגובש, מה שמצמצם את הסיכוי לאשר אותו בבריטניה ובאיחוד האירופי. הודעה שפירסמו ראשי ה-DUP מבהירה כי "במצב העניינים הנוכחי, אנחנו לא יכולים לתמוך במה שהוצע לגבי מכס ומנגנון ההסכמה (הדרך הפוליטית שבה צפון אירלנד יכולה לשים קץ לסידורי המכס המיוחדים שייקבעו), ויש חוסר בהירות לגבי סוגיית המע"מ". הליש"ט יורדת ב-0.5% מול הדולר כעת.

07:00

המניות בבורסת הונג קונג רושמות עליות היום (ה'), וביתר הבורסות במזרח מתנהל המסחר במגמה מעורבת, לאחר מסחר זהיר אמש באירופה ובוול סטריט.

מדד הנג סנג  עולה ב-0.8%, עם עליות בולטות במניות פיתוח הנדל"ן, לאחר שמנהיגת הונג קונג, קארי לאם, הודיעה אתמול (ד') על צעדים להקלה על מחסור הדיור ולהרגעת המחאה נגד הממשלה.  

בורסת שנחאי   נסחרת ללא שינוי, ובשנזן נרשמות עלות קלות. גם בטוקיו   לא נרשם שינוי משמעותי במדד ניקיי. במדד קוספי   בסיאול נרשמות ירידות קלות, ואילו באוסטרליה מאבד מדד S&P/ASX 200  כ-0.6%. מספר המועסקים באוסטרליה עלה בספטמבר ב-14.7 אלף, לעומת תחזיות של 15 אלף. 

בוול סטריט ננעל אמש המסחר בירידות שערים קלות. הנאסד"ק ירד 0.4%, מדד S&P 500 איבד 0.2% מערכו, והדאו ג'ונס ירד ב-0.05%. הפתעה לרעה בנתון המכירות הקמעונאיות לחודש ספטמבר הובילה את הסנטימנט במסחר היום.

אחרי המסחר פורסמו דוחות נטפליקס לרבעון השלישי של 2019. החברה היכתה את התחזיות, והמניה עלתה ב-7% במסחר המאוחר. 6.8 מיליון מנויים חדשים בתשלום הצטרפו לנטפליקס ברבעון הזה. נטפליקס עצמה צפתה שיצטרפו אליה 7 מיליון משתמשים, ופספסה במעט את ציפיותיה. הרווח למניה עמד על 1.47 דולר - מעל ציפיות האנליסטים לרווח למניה של 1.04 דולר.