נתניהו מחזיר את המנדט לנשיא. ריבלין: בני גנץ יקבל הזדמנות להקים את הממשלה

מבית הנשיא נמסר כי "נשיא המדינה קיבל את הודעתו של ראש הממשלה, ח"כ בנימין נתניהו, כי הוא משיב אליו את המנדט משום שלא עלה בידו להרכיב ממשלה" • נתניהו מסר הצהרה בווידאו

הנשיא ראובן ריבלין ורה"מ בנימין נתניהו / צילום: רונן זבולון, רויטרס
הנשיא ראובן ריבלין ורה"מ בנימין נתניהו / צילום: רונן זבולון, רויטרס

ראש הממשלה נתניהו הודיע הערב כי הוא מחזיר את המנדט שניתן לו להרכבת הממשלה לנשיא המדינה. נתניהו הסביר את המהלך בווידאו שפרסם בדף הפייסבוק שלו.

החזרת המנדט מתבצעת קצת יותר מיממה לפני שיפקעו 28 הימים להרכבת הממשלה שניתנו לנתניהו על פי חוק ולאחר שכל המאמצים לכונן ממשלה כשלו בינתיים. הנשיא ריבלין הודיע כי יעביר את המנדט ליו״ר כחול לבן בני גנץ, אולם בשלב זה נראה כי גם סיכוייו של גנץ להקים ממשלה קלושים. 

מבית הנשיא נמסר "נשיא המדינה קיבל את הודעתו של ראש הממשלה, ח"כ בנימין נתניהו, כי הוא משיב אליו את המנדט משום שלא עלה בידו להרכיב ממשלה.

"בהתאם להוראות חוק יסוד: הממשלה, יפנה מנכ"ל בית הנשיא, הראל טובי, לנציגי הסיעות כולם ויודיעם כי בכוונת הנשיא להעביר את המנדט להרכבת הממשלה בהקדם ליו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ, ולהעמיד לרשותו את 28 הימים הנתונים לו על פי חוק.

"בהודעתו לסיעות יודיע מנכ"ל בית הנשיא כי סיעה אשר מבקשת להביא את עמדתה בפני הנשיא, טרם הטלת המנדט על ח״כ גנץ, תוכל לעשות כן בהתאם ללוחות הזמנים הקבועים בחוק, על פיהם נתונים לנשיא שלושה ימים מעת הודעתו של ראש הממשלה, ח"כ נתניהו, להטיל את המנדט על ח״כ אחר".

מכחול לבן נמסר: "זמן הספינים עבר, הגיע השעה למעשים. כחול לבן נחושה להקים את ממשלת האחדות הליברלית בראשות בני גנץ, שהעם בחר בה לפני כחודש".

ח"כ יאיר לפיד אמר הערב "ביבי שוב נכשל. זה כבר סדרתי".

מיו"ר העבודה-גשר, ח"כ עמיר פרץ ויו"ר גשר אורלי לוי אבקסיס נמסר כי "הערב סיים נתניהו את תפקידו כראש הממשלה. דווקא הכשלון של נתניהו הוא התקוה החדשה של אזרחי ישראל.

"הגיע הזמן להקים ממשלה שמציבה את אזרחי ישראל ורווחתם בראש סדר העדיפויות, תטפל באלימות הגואה, ביוקר המחיה, במצוקת הדיור, בכשלי מערכת הבריאות ותאחה את השסעים שיצר נתניהו בעשור האחרון".

גנץ נמצא הערב בהקפות בכפר חב"ד עם חברו מימי הצבא, השר רפי פרץ.

גנץ בהקפות בכפר חב״ד עם השר רפי פרץ / צילום: צילום מסך
 גנץ בהקפות בכפר חב״ד עם השר רפי פרץ / צילום: צילום מסך