יצרנית מכונות החיתוך ADT מיקנעם נמכרה לידי רוכש סיני בכ-30 מיליון דולר

קרן ההון סיכון הבורסאית תעוזה, שהחזיקה ב-18.9% ממניות ADT, דיווחה כי קיבלה בתמורה למניות שהיו ברשותה סכום של 5.9 מיליון דולר • הרוכש הוא קונגלומרט ציבורי של חברות סיניות עם פעילות אסטרטגית להתפתחות העתידית של ADT

משרדי חברת ADT ביקנעם / צילום: אתר החברה
משרדי חברת ADT ביקנעם / צילום: אתר החברה

הושלמה מכירת חברת טכנולוגיות החיתוך המתקדמות (ADT) הישראלית לידי חברה סינית. קרן ההון סיכון הבורסאית תעוזה , שהחזיקה ב-18.9% ממניות ADT, דיווחה כי קיבלה בתמורה למניות שהיו ברשותה סכום של 5.9 מיליון דולר (כ-21 מיליון דולר), סכום המשקף עסקה בהיקף של כ-31 מיליון דולר.

חברת ADT עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של מכונות חיתוך ולהבים, לחיתוך והפרדה של רכיבים עבור תעשיית המוליכים למחצה והרכיבים האלקטרוניים. החברה מתמחה בפיתוח וייצור של מערכות לחיתוך של שבבים מבוססי סיליקון, מארזי singulation (ייחוד) ורכיבי MEC, ומרבית תפוקתה היא ממכונות חיתוך. בשוק העיקרי מייצרת ומוכרת ADT מכונות לחיתוך מדויק של רכיבים אלקטרוניים, והיא משמשת כספקית ציוד ליצרנים של רכיבים אלקטרוניים מסוגים שונים. לחברה,שנוסדה בעשור הקודם על חורבותיה של חברת קיוליק אנד סופה העולמית בישראל, מפעל באזור התעשייה של יקנעם וכן חברות-בנות בארה"ב, בסין ובטייוואן.

הרוכש הוא קונגלומרט ציבורי של חברות סיניות עם פעילות משלימה ואסטרטגית עבור ההתפתחות העתידית של ADT. לדברי ירון ברקן, מנכ"ל ADT: "זהו מהלך אסטרטגי בעל חשיבות עליונה להתפתחותה העתידית של החברה.

ברקן מציין כי "השוק העולמי של תעשיות הסמיקונדקטורס והמיקרו-אלקטרוניקה ממשיך להתפתח ולצמוח בקצב מהיר ולהציב בפנינו אתגרים חדשים. בנוסף, הסביבה העסקית הקיימת היום בעולם והתנודתיות בשוק מציבים גם הם בפנינו אתגרים עסקיים לא פשוטים".

לדברי ברקן, "כדי להתמודד בהצלחה עם מגמות אלה בשוק ובעולם, מכירת החברה היא צעד הכרחי להמשך צמיחתה של ADT והפיכתה לחברה מובילה בשוק העולמי. סין היא המדינה עם קצב הצמיחה הגבוה ביותר בעולם בכל הקשור לשווקים שלנו, כולל שוק ה-DICING (חיתוך). החיבור שלנו לשותפים אסטרטגיים סינים יאפשר לנו להגדיל באופן משמעותי את נתח השוק שלנו בסין ולהפוך לשחקן מוביל בשוק זה והרבה יותר משמעותי בשוק הגלובלי".

בעל המניות המרכזי ב-ADT הוא יצחק צורן, שמחזיק ב-30.8% ממניותיה. חברת ההשקעות תעוזה, שמשקיעה בחברות טכנולוגיה עילית, מחזיקה כאמור ב-18.9% ממניות ADT. באמצע העשור הקודם ביקשה ADT לצאת להנפקה בבורסה בתל-אביב, אולם דחתה את המהלך פעמיים, בשל תנאי שוק והיעדר ביקוש מספק.

מדוחות תעוזה עולה כי היא השקיעה עד כה סך של כ-2.53 מיליון דולר ב-ADT, מתוכו 1.3 מיליון דולר במזומן ועוד 1.23 מיליון דולר בעסקאות החלפת מניות. היום ציינה תעוזה כי היא תקבל פי 4.5 מההון המקורי שהשקיעה ברכישת מניות ADT.

לדברי אבי קרבס, מנכ"ל חברת הניהול של קרן תעוזה, "זהו האקזיט השני של תעוזה השנה לאחר מכירתה של חברת המכשור הרפואי סילנטיס, שהניבה סך של כ-20 מיליון שקל במזומן ועוד סכום משמעותי גדול מכך בתמלוגים".

תעוזה נסחרת בבורסה לפי שווי של 51 מיליון שקל, לאחר שמנייתה טיפסה בכ-5% מתחילת 2019. בתעוזה הסבירו היום, כי בשנים האחרונות עוברת התעשייה הסינית, שבעבר התרכזה בייצור מוצרים פשוטים, לפיתוח וייצור של מוצרים מתוחכמים, עתירי ידע.

"תעשיית האלקטרוניקה והמוליכים למחצה היא בין הענפים המתפתחים בקצב המהיר ביותר בסין. רכישת ADT משתלבת במגמה זו, ומעידה על התרשמותה החיובית של החברה הרוכשת מן הרמה הטכנולוגית הגבוהה של מוצרי החברה הישראלית. הרכישה התבצעה לאחר תהליך פיתוח עסקי סדור בשוק הסיני וזיהוי רוכש רלוונטי, תוך קבלת אישור ממשלתי לעסקה", הדגישו בתעוזה.