רשות החברות משיקה תוכנית הכשרה יוקרתית למנכ"לי החברות הממשלתיות בשיתוף עם אוניברסיטה מסין

התוכנית היוקרתית לפיתוח מנהיגות פותחה ע"י רשות החברות הממשלתיות בשיתוף עם אוניברסיטאות ת"א ו-Ceibs בשנחאי • התוכנית מיועדת, בין היתר, לחשוף את המנכ"לים לתפיסות ניהוליות "שונות באופן מהותי מהנהוג בישראל" וכן לקדם נטוורקינג • עלות התוכנית נאמדת באלפי שקלים למשתתף

יעקב קוינט, מנהל רשות החברות הממשלתיות / צילום: שלומי יוסף
יעקב קוינט, מנהל רשות החברות הממשלתיות / צילום: שלומי יוסף

רשות החברות הממשלתיות משיקה תוכנית לפיתוח מנהיגות עבור מנכ"לי החברות הממשלתיות בשיתוף עם אוניברסיטאות תל-אביב ו-Ceibs בשנחאי. התוכנית המורכבת מ-20 ימי לימוד, כוללת סיור לימודי בן 5 ימים בשנחאי והרצאות של מרצים זרים מאוניברסיטת וורטון מארה"ב ו-INSEAD מצרפת.

למרות שיפור הדרגתי בשיעורי הרווחיות שלהן בשנים האחרונות, החברות הממשלתיות עדיין סופגות לא מעט ביקורת בטענות לחוסר יעילות, ועל רקע העובדה שהן אינן פועלות בשווקים תחרותיים. מרבית החברות לא שילמו לממשלה דיבידנדים בשנים האחרונות. עובדי החברות הממשלתיות הם בעלי השכר הממוצע הגבוה ביותר במגזר הציבורי וב-2017 השתכרו בממוצע כ-23,320 שקל ברוטו לחודש, על-פי נתוני דוח הממונה על השכר באוצר.

התוכנית מיועדת, בין היתר, לחשוף את המנכ"לים לתפיסות ניהוליות "שונות באופן מהותי מהנהוג בישראל", וכן לקדם רישות (Networking) בין המנכ"לים, לחזק את הזהות שלהם כקבוצה משפיעה במגזר הציבורי וכן לשפר את המיומנויות העסקיות שלהם ולחשוף אותם למציאות חברתית, שלטונית ועסקית בעולם, בדגש על אסיה. עלות התוכנית נאמדת באלפי שקלים למשתתף. 

"אנו רואים בכם שותפים מרכזיים אשר יכולים לייצר השפעה ממשית על עיצוב פניו של המנהל הציבורי העתידי במדינת ישראל" כתב מנהל רשות החברות יעקב קוינט למנכ"לים. קוינט ציין כי תוכנית הלימודים במנהל עסקים של האוניברסיטה הסינית מדורגת בין 10 המובילות בעולם בדירוגים הגלובליים של מגזין "פורבס", ובמקום החמישי בדירוג של הפייננשל טיימס ל-2019.